Takaluukun iskarit
-
- "Kaasari"
Re: Takaluukun iskarit
Mahtavaa, kiitos! Tuon verran mullakin taitaa ruuvari pysyä kädessä vaikka se peukalo onkin tuossa keskellä.
Puuvene on puuvene, muu vene on muu vene!
Motonetistä tarttui mukaan "Lip" -merkkiset. Onko kokemuksia?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
-
- "Hölösuu"
Minä hain aikanaan motonetistä (merkkiä tosin en muista), mutta hyvin ovat palvelleet!
Saab 900 2.0t Cab -97
Vaikea sanoa, koska olen nyttemmin ostanut useita erilaisia Motonetistä Saabiin, mutta noita LIP-merkkisiä en löydä ainakaan Saabin kohdalta heidän varaosaluettelostaan, jossa edellisellä sivulla mainitut kolme mallia ovat!KAPU2 kirjoitti:Motonetistä tarttui mukaan "Lip" -merkkiset. Onko kokemuksia?
Joten ovatko ne Saabiin tarkoitetut?
Tähän täytyy todeta, että Motonet myy ihan laatukamaa ja vetää vertoja marmoritiskiltä saataviin ja joskus jopa sama merkki ja malli, mutta hinta Motonetissä jopa n.30% edullisempi kuin ns.merkkiliikkeestä ostettuna!Harrimatias kirjoitti:Minä hain aikanaan motonetistä (merkkiä tosin en muista), mutta hyvin ovat palvelleet!
900S 2.3 Talladega 1997
Omaani ostin moton pumput ja siinä ei ainakaan ollut sellaista vaimennusta kuin alkuperäsissä,luukku pamahti sellasta vauhtia auki etten montaa kertaa viitsinyt kokeilla. Hain alkuperäset ja nyt ei tarvi pelätä että takaluukku hajoaa. Listan ohjeen mukaan ostetut olivat nuo motonetinkin.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
Niin, ne motonetin pumput on aika rajut. Aluksi en osannut varoa ja kansi pamahti ylös niin lujaa, että toinen pumppu irtosi, kansi putosi, pumppu jäi väliin ja sivupalkkiin lommo, josta lähti maalit. Pumppu tosin kesti tuonkin oikein hyvin. Heh.
900SE V6 -94
-
- "Hölösuu"
Melkoset? Silloin kun itse ne tuli vaihdettua, niin ei ne kyllä noin "terhakoita" ollut
Siis kyllä ruutia oli, mutta ihan normaalilla avaamisella ei vastaavaa ongelmaa.
Noh, ehkä nuo sitten kestää sinulla auton iän ettei enää tarvinne vaihdella.

Siis kyllä ruutia oli, mutta ihan normaalilla avaamisella ei vastaavaa ongelmaa.
Noh, ehkä nuo sitten kestää sinulla auton iän ettei enää tarvinne vaihdella.

Saab 900 2.0t Cab -97
Niin siis Motonetissahan noita on ainakin kolmea eri jäykkyyttä, joten "Motonetin pumppu" on aika harhaanjohtava nimitys. Merkkikin vaihtelee liikkeestä ja ajankohdasta riippuen.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Niin ja käytettävien pumppujen jäykkyys riippuu varustelutasosta, ts. takaluukun painosta.
Spoileri, lasinpyyhin....
Mitä painavampi luukku => jäykemmät jouset.
Spoileri, lasinpyyhin....
Mitä painavampi luukku => jäykemmät jouset.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Itse hain Motonetista viimeviikolla takaluukun iskarit ja myyjä painotti että 9-3:seen pitää olla 500N kaasujousi tuote nro 12-8435 (a'la 2x 25.50 euroa). Vaihdoin itse muutamassa minuutissa, tosi helppo homma. En huomannut mitään liiallista ärhäkkyyttä vaan toimivat asiallisesti.
" As the Spirit Wanes, the Form Appears."
© C.Bukowski
© C.Bukowski
Motonetin LIP-merkkiset toimivat ainakin uutena erittäin hyvin, luukku nousee sopivalla voimalla itsestään, ja se menee myös kiinni pudottamalla noin 20cm korkeudelta.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm