Aah tätä ihanuutta! Juuri kun toiseen Saabiin ois osat käsissä niin jo toinenkin teki tenän. Tuo penteleen vaijerihökötys jota vm.96 900T kytkimessä on käytetty antoi periksi. Onneksi meni omassa pihassa. Onhan tuossa hydraulikonversio jo puolittain hankittuna, mutta eipä tässä taas ehdi seppää leikkimään, kun toinenkin auto on pois ajosta.
Ihmejuttu vaan, että Motonetin vaijeri on itsesäädettävä ja alkuperäinen oli itsesäätyvä (automaattinen). Näin ainakin sanoivat korjaamolla. Eli uuden Mötönet vaijerin säätö ei sitten piisannut ja pitää tilata uusi vaijeri toisesta liikkeestä.
Pitänee hommata kolmaskin auto niin todennäköisyys sille, että yksi olisi ajossa kasvaisi edes hieman.
-Timo-
NG satkun kytkivaijeri sanoi naps
Re: NG satkun kytkivaijeri sanoi naps
onnea, purkamoilta voi toki kysellä jos haluaa sellasita harrastaa ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: NG satkun kytkivaijeri sanoi naps
Tarkoittanee että ei saa tarpeeksi pituutta vaijeriin kun paineasetelma ja levy alkaa olla kuluneet. Uusilla kytkinosilla kyllä riittää. Uuteen motonet vaijeriin saat pituutta lisää kiertämällä kiristin täysin auki ja leikkaamalla kiristimen toisesta osasta noin puoli senttiä pois. Leikkaus varoen ettei vaijerin muovipäällys rikkoudu. Tämän "virityksen" jälkeen kiristyy vielä uusillakin kytkinosilla.TimoA kirjoitti: Mötönet vaijerin säätö ei sitten piisannut
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: NG satkun kytkivaijeri sanoi naps
Mahdollisesti näin. En ole itse tuota roplannut, kun hinautin auton lähimpään huoltoon (hinauspalveluvakuutus on kyllä hyvä keksintö Saabistille - 6kk aikana jo neljä kertaa käytetty...) josta sitten ilmoittivat, että tänään ei saa autoa takas.
No etsikööt sopivan vaijerin ja muut kytkinosat voi vaihtaa sitten, kun innostuu tuohon hydraulikonversion tekemiseen.
On tässä se hyvä puoli, että tulee vaihteeksi käytettyä polkupyörää ja kelitkin ovat olleet sopivat. Vaimokin saa kuntoilua kun polkee 13km yhteensuuntaan.
No etsikööt sopivan vaijerin ja muut kytkinosat voi vaihtaa sitten, kun innostuu tuohon hydraulikonversion tekemiseen.
On tässä se hyvä puoli, että tulee vaihteeksi käytettyä polkupyörää ja kelitkin ovat olleet sopivat. Vaimokin saa kuntoilua kun polkee 13km yhteensuuntaan.