Automaatin öljynvaihto
-
- "Hölösuu"
Automaatin öljynvaihto
Elikkä, pystyiskö joku latas hyvät autotalli ohjeet tuolle rojektille?
Ja se oikea öljy ilmoitetaan varmaan käyttöohjekirjasessa...
Ja se oikea öljy ilmoitetaan varmaan käyttöohjekirjasessa...
Saab 900 2.0t Cab -97
Laatikossa on öljyproppu pohjassa , muistaakseni 24mm holkki. Valutat oilit pihalle ja heität öljytikun reiästä uudet tilalle. Automaattilaatikossa vaihdetaa vain osa öljyistä (3litraa). Ite oon saannu öljyt pysymään hyvänä tiuhentamalla öljynvaihtoväliä. Ite oon käyttännu Dexron III tyypin öljyä, löytyy esim. Motonetin hyllystä Mobil ATF320
9-3.1972
-
- "Hölösuu"
Jääkös sinne jonkin verran sitten öljyä muhimaan kun on valutettu kaikki pihalle mitä tulee? Jos kerta vaihdetaan vain osa öljyistä?se93tbo kirjoitti:Laatikossa on öljyproppu pohjassa , muistaakseni 24mm holkki. Valutat oilit pihalle ja heität öljytikun reiästä uudet tilalle. Automaattilaatikossa vaihdetaa vain osa öljyistä (3litraa). Ite oon saannu öljyt pysymään hyvänä tiuhentamalla öljynvaihtoväliä. Ite oon käyttännu Dexron III tyypin öljyä, löytyy esim. Motonetin hyllystä Mobil ATF320
Eli kaikki valutetaan pihalle mitä tulee, ja lisätään 3litraa ?
Tarvitseeko mitään roppuja uusia tuossa vaihdon kanssa?
Niinkuin moottoriöljyn vaihdon yhteydessä tiiviste.
Saab 900 2.0t Cab -97
Vanhat proput on ok, tiivisteen voit vaihtaa jos haluat. Ite en ole vaihtanu vielä. Laatikosta ei tule enempää ulos ku toi 3 litraa.Harrimatias kirjoitti:Jääkös sinne jonkin verran sitten öljyä muhimaan kun on valutettu kaikki pihalle mitä tulee? Jos kerta vaihdetaan vain osa öljyistä?se93tbo kirjoitti:Laatikossa on öljyproppu pohjassa , muistaakseni 24mm holkki. Valutat oilit pihalle ja heität öljytikun reiästä uudet tilalle. Automaattilaatikossa vaihdetaa vain osa öljyistä (3litraa). Ite oon saannu öljyt pysymään hyvänä tiuhentamalla öljynvaihtoväliä. Ite oon käyttännu Dexron III tyypin öljyä, löytyy esim. Motonetin hyllystä Mobil ATF320
Eli kaikki valutetaan pihalle mitä tulee, ja lisätään 3litraa ?
Tarvitseeko mitään roppuja uusia tuossa vaihdon kanssa?
Niinkuin moottoriöljyn vaihdon yhteydessä tiiviste.
9-3.1972
Re: Automaatin öljynvaihto
öljyn kokonaistilavuus 8-9 litraa, öljynvaihtotilavuus 3-3,5 litraa väittää alfamer. mutta mitä järkeä vaihtaa suodatin? motonetissä 27.50e tommonen mitätön p...a.
näyttää kahvinkeittimen kesto suodattimelta.
näyttää kahvinkeittimen kesto suodattimelta.
saab 9000 cd aut -89
Nyt taidat puhua tonnarin laatikosta jossa on sellainen sihtisuodatin. Tässä on ollut puhe ng900 ja og9-3:ssa olevasta Aisinin laatikosta jossa suodatin on kuorien sisällä ja vaihtaminen vaatii laatikon avaamisen ... Eli vakiovaihto menee pelkillä öljynvaihdoilla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
anteeksi maalaisuuteni, niimpäs oliki. haulla etsin nii heitti tänne.
saab 9000 cd aut -89
Käytin itse tänään auton hyvässä ad korjaamossa laatikon öljyjenvaihdossa. Dexron 3:sta sisään 9litraa, asentaja oli tyhjentänyt laatikon kokonaan vanhoista öljyistä irroittamalla öljynlauhduttimelle vievän putken kautta, hintaa kertyi yhteensä 130e joista 52e työn osuus. Nyt sit kelpaa seuraavat 100tkm 

Mistäs löytyi paikka lopuille öljyille?
Wisin mukaan automaattilaatikon tilavuus (turbiini ja öljynjäähdytin mukaanluettuna) on 7.2L.. Ja vaikka turbiinistakin olisi lirutellut öljyt pois, niin silti ei mene 9 litraa.
Wisin mukaan automaattilaatikon tilavuus (turbiini ja öljynjäähdytin mukaanluettuna) on 7.2L.. Ja vaikka turbiinistakin olisi lirutellut öljyt pois, niin silti ei mene 9 litraa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Hook kirjoitti:Mistäs löytyi paikka lopuille öljyille?
Varmaan sieltä vanhan öljyn seasta jäteöljykannusta. Tsekkasin kuitin uudelleen ja näkyikin olevan litramäärä 8kpl ja kappalehinta 9e, eli onko hieman ns. "huuhdeltu" laatikkoa