v**tu SAATANA ENGINE CHECK ja AAC

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
gerry 9-3
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Marras 12, 2009 17:38

v**tu SAATANA ENGINE CHECK ja AAC

Viesti Kirjoittaja gerry 9-3 »

Olen itse asentaja (raskas kalusto kylläkin),mutta nyt taas vähän paitsiossa.Saab 9-3 2.0 T 2000 on autona ja muutama vikakoodi ratkaistavana,miten korjaisin ja onko edes mahdollista.Ekaksi oli P1264(kaasuläppäkoteloon liittyvä),sen sain nollattua ja ei ole vielä takaisin tullut (n. 3 päivää),mutta heti sen nollattua samana päivänä ilmestyivät P0101 ja P1264.Eka on ilmamassamittari joku häikkä ja toinen on kaasuläpän palautusjousi liian heikko tai jotain.v**tu onko joku saanut korjattua ne jotenkin tai onko pakko laittaa uusi kotelo ja mittari,jotain ohjeita täältä olen löytänytkin,mutta vielä ei mitään,mikä olisi ratkaissut ongelmat.Vikavalo on tullut takaisin nyt 2 kertaa vikamuistin tyhjennyksen jälkeen,(noin 15km) samaverran ajettuani.Ajoon ei ole vaikuttanut mitenkään.

Yksi kysymys vielä,miten saa helpoiten kytkettya flektin pyörimään koko ajan?Se saatana ei jäähdyttää oikealla hetkellä ilmastointijärjestelmää ja paine nousee ja atulee ylipaineventtilistä ulos kamojen ja öljyjen kanssa,paineanturi vois vaihtaa mutta eiole suomessa ja tehtaantilaus 92 ege plus ehkä yksi ventiili anturin alla 40 ege,olen kokeillut laittaa paineanturin johdot yhteen,ei rupenut silloinkaan pyörii,että voi vika olla vielä johdoissa,nekin olen päällisin puolin tarkastanut.mulla pamahtanut ylipaineet+kamat+öljyt ulos noin 10 kertaa jo,sen jälkeen toimi noin 200 grammalla parhaimillaan ehkä 450 gramma on jäänyt, ,mutta höyrystin suhisee, kuuluu sisälle,onneksi saan työpaikalla täytettyä ilmaiseksi...

v**tu muuten ihan hyvä auto ollu noin 8 kk.
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: v**tu SAATANA ENGINE CHECK ja AAC

Viesti Kirjoittaja J8 »

Ilmeisesti koodi kuitenkin P1260 läpän palautusjousi, voima liian pieni. Eli taitaa olla läppäkotelo limb homessa. Itsellä ainakin oli näin ks vikakoodin kanssa. http://www.youtube.com/watch?v=wr_CmGp20mk tuossa hyvä ohje läppäkotelon resetointiin ja akun kenkää irti sitten että vikakoodi nollaantuu.

Kokeile putsata ilmamäärämittari oikealla aineella. Crc:llä taitaapi löytyä moinen tuote. Jos ei parane niin uuden joudut ostaan tilalle.
TimoA
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 11:30
Paikkakunta: Laihia

Re: v**tu SAATANA ENGINE CHECK ja AAC

Viesti Kirjoittaja TimoA »

Valitettavasti en pysty antamaan lisävalaistusta ongelmaan, mutta tämä toisaalta antoi lisävalaistusta itselle. Meikäläisellä kävi nimittäin viime syksynä sama juttu ilmastoinnin kanssa eli tavarat tuli paineella pihalle. Kyselin tähän syytä Saabin huollosta, mutta eivät sitten keksineet mitään järkevän kuuloista selitystä. Jotain epämääräistä muminaa mahdollisesta liikatäytöstä tjsp. (ei ollu täytetty muutamaan vuoteen) Auto kävi silloin paikallaan ja olisiko nyt sitten ollut tämä sama flektiongelma? Tarkoittaa siis käytännössä paineanturin vikaa eli myös painetieto ohjaa flektiä, vai kuinka?

Saabithan on hyviä autoja, mutta hinauspalveluvakuutus on silti paras olla voimassa :wink:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: v**tu SAATANA ENGINE CHECK ja AAC

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos flekti ei pyöri ollenkaan niin tarkistaisin johdotukset, flektin releen ja lopuksi syypää voi olla DICE-yksikkö jossa transistori ohjaa relettä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin