Hermo menee kolinan takia
Hermo menee kolinan takia
Oikeasta eturenkaasta hme kolinaa. Aluksi vain vasemmalle käätäessä, eli uusi murros ulommaksi. Kolina väheni. Sitten sisempi murros, jälleen väheni mutta ei poistunut kokonaan. Joissan terävissä kohoumissa kuuluu myös kolahdus samasta suunnasta. Kallistuksenvakaaajan puslat ejät, iskarit OK jouset ehjät, alapallokin mielestäni "tiukka", taitaa olla enää vain laakeri mahdollisesti äänen aiheuttaja. Rahaa palanut korjaamolle jo 180 € ja osat päälle eli toiset mokomat. Alkaa olla auton arvo kohta korjauksissa...
Kauneus on katoavaista vain kaksi asiaa kasvaa iän myötä: Rumuus ja Läski
Re: Hermo menee kolinan takia
Mahtaaako apurungon pultit olla _kunnolla_ kiinni - etenkin taaimmaiset?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Hermo menee kolinan takia
Iskarien yläpään tukilaakerit vaihdettu ja KOLINA jatkuuuuuuuuu..
Tänään kaverin tallilla tuli puhe kolinasta. Matti katseli ja poki/hakkas aikansa, haki ISOT putkipihdit ja väänsi KIINNI iskarin holkin. KATO kun KOLINA loppui siihen. Kahdella eri korjaamolla vikaa etsitty ja vaihdettu osia yhteensä 550€ edestä kun kyseellä oli vain LÖYSTYNYT MUTTERI. Eivät näköjään korjaamoilla toimivatkaan osaa aina katsoa...
Taidanpa painua hakkaamaan päätäni seinään tuonne takapihalle :=((((
Tänään kaverin tallilla tuli puhe kolinasta. Matti katseli ja poki/hakkas aikansa, haki ISOT putkipihdit ja väänsi KIINNI iskarin holkin. KATO kun KOLINA loppui siihen. Kahdella eri korjaamolla vikaa etsitty ja vaihdettu osia yhteensä 550€ edestä kun kyseellä oli vain LÖYSTYNYT MUTTERI. Eivät näköjään korjaamoilla toimivatkaan osaa aina katsoa...
Taidanpa painua hakkaamaan päätäni seinään tuonne takapihalle :=((((
Kauneus on katoavaista vain kaksi asiaa kasvaa iän myötä: Rumuus ja Läski
Re: Hermo menee kolinan takia
Älä hakkaa ainakaan omaa päätäsi seinään!
Kerro korjaamoille, että haastat ne käräjille, elleivät palauta turhaan laskutettuja rahoja osista ja töistä. Kysessähän on petos.
Kyseessä on Suomessa ilmeisesti jonkin hyväveli-sopimuksen perusteella ihan laillistettu petos, koska liki kaikki korjaamot laskuttavat tyhjästä. Meno ei lopu, koska suomalainen ei valita. Paitsi jonninjoutavista asioista lehtien tekstaripalstoilla ja intternjetin foorumeilla
Kerro korjaamoille, että haastat ne käräjille, elleivät palauta turhaan laskutettuja rahoja osista ja töistä. Kysessähän on petos.
Kyseessä on Suomessa ilmeisesti jonkin hyväveli-sopimuksen perusteella ihan laillistettu petos, koska liki kaikki korjaamot laskuttavat tyhjästä. Meno ei lopu, koska suomalainen ei valita. Paitsi jonninjoutavista asioista lehtien tekstaripalstoilla ja intternjetin foorumeilla
Saab 9-3 2,0T SE -2001 Stage X - Oikein. Hyvin. Kulkeva.
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Re: Hermo menee kolinan takia
Minkähän mutterin se Matti mahto kirrata niillä putkipihdeillä? Täällä kolisee kanssa vasen etukulma, ja vois kokeilla nää halvimmat temput ensimmäisenä.wepetus kirjoitti:Matti katseli ja poki/hakkas aikansa, haki ISOT putkipihdit ja väänsi KIINNI iskarin holkin. KATO kun KOLINA loppui siihen.
900S vm. -90
9-3 1.8t SC Vector AT -09
9-3 1.8t SC Vector AT -09
Re: Hermo menee kolinan takia
Mitä ilmeisimmin sen ison korkkimutterin joka kiristää iskunvaimenninpatruunan jousijalan putken sisälle. Näkyy kyllä kun nostat autoa tunkilla etupäästään ylös ja nostat suojakumia pois tieltä. Kiristäminen paikoillaan voi olla haastavaa jousen ollessa tiellä, ja kannattaa varoa lipsahtamista ja iskunvaimentimen männänvarren naarmuttamista.
Re: Hermo menee kolinan takia
Minutemanille iso kiitos nopeasta vastauksesta.
Sain suuret putkipihdit sopivasti jousen välistä mahtumaan. Pyöräytin muutaman kerran sen 1/3 kierrosta mitä siitä välistä niin suurilla pihdeillä pysty pyöräyttämään ja kolina loppu siihen!
Kiitos.
Sain suuret putkipihdit sopivasti jousen välistä mahtumaan. Pyöräytin muutaman kerran sen 1/3 kierrosta mitä siitä välistä niin suurilla pihdeillä pysty pyöräyttämään ja kolina loppu siihen!
Kiitos.
900S vm. -90
9-3 1.8t SC Vector AT -09
9-3 1.8t SC Vector AT -09
-
- "Turbo"
- Viestit: 220
- Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
- Paikkakunta: Oulu
Re: Hermo menee kolinan takia
Mulla samat mutterit aiheuttaneet kolinaa molemmilla puolilla. Ensimmäisen kohdalla meni tovi ennen kuin hoksi, että mutterihan se vähän löysällä jolloin iskari pääsi liikahtamaan aiheuttaen kolahduksen. Onneksi tuon pystyy kiristämään ilman mitään purkamista.
XC70 D5 -11
Re: Hermo menee kolinan takia
-Saakos arvata?-Ei kai kyseessä ollut Motonetin Lip-iskarit?Niiden kanssa on ollut ongelmia,tahtovat kiertyä auki.Täällä meillä on onneksi hyvä kyläseppä,huomasi mun autossa tuon vian pienen koeajolenkin jälkeen.Useaan kertaan niitä sai edestä kiristellä,viime talvena ne sitten kusivat alleen,15tkm kestivätwepetus kirjoitti:Iskarien yläpään tukilaakerit vaihdettu ja KOLINA jatkuuuuuuuuu..
Tänään kaverin tallilla tuli puhe kolinasta. Matti katseli ja poki/hakkas aikansa, haki ISOT putkipihdit ja väänsi KIINNI iskarin holkin. KATO kun KOLINA loppui siihen. Kahdella eri korjaamolla vikaa etsitty ja vaihdettu osia yhteensä 550€ edestä kun kyseellä oli vain LÖYSTYNYT MUTTERI. Eivät näköjään korjaamoilla toimivatkaan osaa aina katsoa...
Taidanpa painua hakkaamaan päätäni seinään tuonne takapihalle :=((((
Re: Hermo menee kolinan takia
Mulla ainakin ihan orginaalit iskarit alla.
Laittasko joku vielä apurungon ja "koiranluiden" kiristysmomentit. En saa tähän hätään itelleni vielä tota WISsiä asennettua... Mokkula sen verran kankee..
Eli apurungon taaimmaisen pultin kiristysmomnentin löysion foorumilta mutta muita en.
Vaihdoin samalla "koiranluut" molemmille puolille eteen. Vanhoissa oli 17mm avaimella mahdollisuus pitää vastaan kun kiristää isompaa mutteria, mutta näissä uusissa ei ole. Ja tukivarteen tulevaa pienempää mutteriakin saisi kiristellä vaikka kuinka, mutta ei ne vanhatkaan kovin kiereällä näyttäneet olevan.
Laittasko joku vielä apurungon ja "koiranluiden" kiristysmomentit. En saa tähän hätään itelleni vielä tota WISsiä asennettua... Mokkula sen verran kankee..
Eli apurungon taaimmaisen pultin kiristysmomnentin löysion foorumilta mutta muita en.
Vaihdoin samalla "koiranluut" molemmille puolille eteen. Vanhoissa oli 17mm avaimella mahdollisuus pitää vastaan kun kiristää isompaa mutteria, mutta näissä uusissa ei ole. Ja tukivarteen tulevaa pienempää mutteriakin saisi kiristellä vaikka kuinka, mutta ei ne vanhatkaan kovin kiereällä näyttäneet olevan.
900S vm. -90
9-3 1.8t SC Vector AT -09
9-3 1.8t SC Vector AT -09
Re: Hermo menee kolinan takia
Asiasta toiseen. Katsastus oli nyt lauantaina ja kaikki nivelet ja pallot on kunnossa. Samoin iskarit ovat kiristetty yläpäästä sun muut on kiristetty, kun oli etutolppien holkki projekti justiinsa. Mutta kun rattia kääntää vaikka auto on paikoillaan asfaltti pinnalla niin kuuluu kolahdus todennäköisesti raidetankon ns. sisältä. Raidetangon päät on kiristetty ja clampit asennettu sun muut. Onko teillä kokemusta että sieltä hammastangosta joku on löysällä tai rikki. Onko yleinen. Kuinkahan sitä rupeis tutkimaan. Kaikki pois ja pöydälle ja atomeiksi. Onko neuvoja. Kiitos jo etukäteen. Kolina rupeaa vaan ihmettyttään ja hieman ärsyttään.
Jäsen: 5215
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05