Terve!
Ensi kertaa näillä sivuilla ja syystä että ajattelin hankkia diesel-Saabin.
Kiikarissa on vm. 2000-2001 TiD ja hintahaarukkana 6000-9000e, eli tohon hintaan sisältyy aika paljon kilometrejäkin.
Osaisiko joku kertoa mitä pitäisi tuon ikäisestä 9-3:sta katsoa?
Tähän mennessä ainoa Saab-kokemus 96:sta 17 vuotta sitten....(hyvä fiilis jäi!)
Saab 9-3 2.2 TiD-mitä pitää tietää?
Saab 9-3 2.2 TiD-mitä pitää tietää?
Saab 9-3 2.2 TiD -00
Ford Bronco II -88
Ford Bronco II -88
Re: Saab 9-3 2.2 TiD-mitä pitää tietää?
Tätä on käsitelty täällä ennenkin, joten haulla varmaan löytää aika paljon juttua. Aika varmatoiminen tuo moottori on, ainoa isompi ongelma taitaa olla syöttöpumpun hajoaminen, siitäkin löytynee haulla..
Yleisesti tuon ikäisestä 9-3:sta kannattaa vaihdelaatikkoon jonkin verran perehtyä, tyyppivikoina vuosimalleissa 99-01 on ollut mm. kakkosvaihteen pomppaaminen pois ja vitosvaihteen synkrojen hajoaminen. Lievä takkuisuus vaihteensiirrossa on kyllä valitettavasti ominaisuus. Noihin lootan tyyppivikoihin on Saabilta saatavissa edullinen korjaussarja (sis. mm. 3,4,5 vaihteiden synkrot), mutta itse remppahan siinä eniten maksaa jos ei tee itse.
Nimim. Vitosvaihteen remppaus edessä.
Yleisesti tuon ikäisestä 9-3:sta kannattaa vaihdelaatikkoon jonkin verran perehtyä, tyyppivikoina vuosimalleissa 99-01 on ollut mm. kakkosvaihteen pomppaaminen pois ja vitosvaihteen synkrojen hajoaminen. Lievä takkuisuus vaihteensiirrossa on kyllä valitettavasti ominaisuus. Noihin lootan tyyppivikoihin on Saabilta saatavissa edullinen korjaussarja (sis. mm. 3,4,5 vaihteiden synkrot), mutta itse remppahan siinä eniten maksaa jos ei tee itse.
Nimim. Vitosvaihteen remppaus edessä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-3 2.2 TiD-mitä pitää tietää?
Kokeile kolmosella kunnolla kiihdyttää 2000 rpm alkaen. Pitäisi vetää puhtaasti yli neljän tonnin. Jos ei kulje, MAF-anturi ehkä sökö. Kustantaa 60 - 200 euroa. Vika on Boschin anturin ominaisuus, ei SAABintolonen kirjoitti:Terve!
Ensi kertaa näillä sivuilla ja syystä että ajattelin hankkia diesel-Saabin.
Kiikarissa on vm. 2000-2001 TiD ja hintahaarukkana 6000-9000e, eli tohon hintaan sisältyy aika paljon kilometrejäkin.
Osaisiko joku kertoa mitä pitäisi tuon ikäisestä 9-3:sta katsoa?
Tähän mennessä ainoa Saab-kokemus 96:sta 17 vuotta sitten....(hyvä fiilis jäi!)
Moottori on pumppua lukuunottamatta luotettavin osa tuossa autossa. Pumpun kestosta vaikea sanoa. Toisilla mennyt aiemmin, toisilla ei koskaan.
Ruosteen ei pitäisi olla ongelma.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Saab 9-3 2.2 TiD-mitä pitää tietää?
Kiitoksia huomioista!
Pidän ne mielessä kunhan pääsen koeajolle!
Pidän ne mielessä kunhan pääsen koeajolle!
Saab 9-3 2.2 TiD -00
Ford Bronco II -88
Ford Bronco II -88
Re: Saab 9-3 2.2 TiD-mitä pitää tietää?
Kaveri on lähdössä koeajamaan -99 tidiä ja myyjä kertoi, että kakkonen ei meni kuin ykkösen kautta päälle??? Onko synkrot menneet laatikosta vai mitä hajalla? Paljonko maksaa korjaus, jos jollain tietoa?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96