NG900 päästi höyryt (ja toiv. ei leiponut kiinni)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Jokker
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Syys 14, 2009 14:19

NG900 päästi höyryt (ja toiv. ei leiponut kiinni)

Viesti Kirjoittaja Jokker »

Omaksi riemukseen ja kesäpäivän kunniaksi 900S 2.0i päästi jäähdytinnesteet ilmojen teille ja simahti omatoimisesti risteykseen. En tietenkään hyvillä fiiliksillä körötellessä huomannut lämpöjen nousua, joten kaikki ainekset katastrofille koneen suhteen on ilmassa. Kantta avatessa koneen oikealta puolella ilm. jäähdytinnesteletkussa n. 1 cm halkeama, josta komea höyrysuihku tuprusi. Jäähdytinnestesäiliö rutikuiva. Hyvää ennustetta varmaankin lisää voimakas palaneen käry konetilassa... Jäähdyttyä testasin, että pyörähtääkö kone ja tosi epäterveenoloinen rutina (pyörähti sentään).

Alkaa usko loppua tän NG:n kanssa, kun puolen vuoden sisään jo 3. remontti autossa.

Saa vapaasti pistää diagnoosiveikkailuja vaurioiden suhteen..? :)
Toistaiseksi ajellaan Audilla.

Ng 900S 2.0 -95 (myyty)
Og 900i -88 (rosvo vei)
Jokker
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Syys 14, 2009 14:19

Re: NG900 päästi höyryt (ja toiv. ei leiponut kiinni)

Viesti Kirjoittaja Jokker »

Noniin... Termostaatti mennyt rikki, ilmeisesti letku paineen alla pettänyt. Nyt näiden vaihdon jälkeen kone käy entisellä käyntiäänellään, mutta lämmöt nousee nopeasti ja jäähdytinnesteitä kuluu. Moottorikannen tiivisteet hajalla..? Ja kannen kunto muuten vielä epäselvä.

Nopeen paikallisen soittelukierroksen jälkeen ainut auki oleva korjaamo lähikunnissa kertoo, että kansiremppa + mahd. kannen oikaisu kustannuksineen menisi lähelle 1000 euroa 8O , mikä kuulosti aika rempseältä pyynniltä... Mikä olisi järkevä hinta hommalle?
Toistaiseksi ajellaan Audilla.

Ng 900S 2.0 -95 (myyty)
Og 900i -88 (rosvo vei)
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: NG900 päästi höyryt (ja toiv. ei leiponut kiinni)

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Juu kansihan siitä varmaan on mennyt, tai ainakin tiiviste.

Pari tuttua teettättänyt täälläpäin tonnareihin kansiremppooja ja hinta tainnut pyöri siinä 500-600€.

Osta multa ehjä 2.3i:n kansi siihen, motonetistä tiiviste ja laitat ite paikoilleen niin tulee halvemmaksi ;)
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: NG900 päästi höyryt (ja toiv. ei leiponut kiinni)

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

Jos motti rupee syömään paljon öljyä, niin voi olla että sylinteriputket on muotoutunu soikioiksi.
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Vastaa Viestiin