Isompaa turboa
Isompaa turboa
Eli omistan saab 9-3 2.0t vuosimallia -99 ja ajettu 280tkm ja tekisi mieli ottaa reilu 300heppaa irti ainakin niin ajattelin laittaa jonkun holsetin esim.hx35 tai hx40 ja tietenkin isommat polttoainesuuttimet niin olisiko viisaampi laittaa kokonaan uusi moottorinohjaus esim. megasquirt vai pysynkö tossa trionicissä?
Re: Isompaa turboa
Älä pilaa autoa megasquirtilla. Trionicilla onnistuu esim. 300-500hp ihan ongelmitta, pysy siinä.
HX40 on aivan liian iso tehotavoitteellesi ja oikeastaan myös HX35. Jos oikeasti haluat vain 300-350hp niin helppoja ratkaisuja on esim GT28RS, TD04-19T tmv.
Vaihtoon menee vähän muutakin kuin suuttimet, mm. bensapumppu, kytkin, MAP-anturi, pakoputki, välijäähdytin.
HX40 on aivan liian iso tehotavoitteellesi ja oikeastaan myös HX35. Jos oikeasti haluat vain 300-350hp niin helppoja ratkaisuja on esim GT28RS, TD04-19T tmv.
Vaihtoon menee vähän muutakin kuin suuttimet, mm. bensapumppu, kytkin, MAP-anturi, pakoputki, välijäähdytin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Isompaa turboa
Siis joo tiedän että menee muutakin vaihtoon kun suuttimet ja turbo mutta joo siis jos trionicilla onnistuu moottorin ohjaus niin mikä ettei.
Miten tota trionicciä sit voi säätää jos esim. seokset menee laihalle?
Miten tota trionicciä sit voi säätää jos esim. seokset menee laihalle?
Re: Isompaa turboa
T5Suitella, trionic.mobixs.eu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Isompaa turboa
OK...minkäslaisia tehoja ja vääntöjä toi kone kestää vakio-osilla vielä suht. luotettavasti ettei heti hajoa veivit tai männät, olettaen että säädöt on kohdallaan?
Re: Isompaa turboa
Vakiomännät ja kanget kestää ainakin 500-600hv ongelmitta jos säädöt kohdallaan, eli erittäin lujaa tavaraa löytyy vakiona. Väännöissä tulee ensin vastaan vaihdelaatikko, kovin paljoa yli 600Nm ei sille kannata tarjota ja jos pysyy 500Nm puolella niin laatikko kyllä kiittää pidemmällä käyttöiällä. Vakiokytkin ei luonnollisestikaan kestä yli 400Nm mutta se ei liene yllätys.
Yli 2 bar ahdoilla saattaa tulla orkkis kannentiiviste ensin vastaan mutta ilman nakutusta sen alle ei ole pahemmin tarvetta vahvempaan.
Yli 2 bar ahdoilla saattaa tulla orkkis kannentiiviste ensin vastaan mutta ilman nakutusta sen alle ei ole pahemmin tarvetta vahvempaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Isompaa turboa
Tosiaan taitaa olla holsetti liian iso, vaikka itse senpohjalle en oo mitään rakentanukkaa.. Kuulemma heräävätkin tosi laiskasti 

Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Re: Isompaa turboa
Kiitti tiedosta! Jos ton T5Suiten asentaa läppärille niin minkälaisen piuhan se vaatii että sen voi liittää läppärin ja saabin välille?
Re: Isompaa turboa
Lue se T5 dokumentaatio pdf sieltä samalta sivulta, sieltä selviää paljon muutakin.. Mutta tarvittava kaapeli on Lawicel CANUSB ja sen lisäksi pieni omatekoinen välikaapeli sen ja auton väliin. Jotta pysyvästi saisi muutokset flashattua ja ylipäänsä tuon reaaliaikasäädön päälle (RAM lukitus pois), niin tarvitsee lisäksi +15V syötön ohjelmointijännitepinniin esim. ulkoisesta virtalähteestä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com