93:n iskareista
Re: 93:n iskareista
Takaiskareiden yläpää tulee "korin läpi", joten säätämään pääsee takaluukun "läppien" kautta.
Saabiton Saabisti
Re: 93:n iskareista
Tuliko tämä Larkspeedin setti millä jousilla?TommyW kirjoitti:Itse tilasin Larkspeediltä kuukausi sitten koko Sport Kitin ja postit oli £32.50
http://www.larkspeed.com/index.pl?p=2617116&a=i
"Virallisessa" Konin Sport Kit 1130-2600 löytyy:
iskarit 8641-1389 ja 8041-1191
jouset 1020-6122
Löytyykö koko sarjaa jostain muualta Kitti 1130-2600 posteineen 600 € hintaan? Tuolta kun saattaa kestää toimitus turkasen kauan.
http://www.alufelgenland.de/shop/advanc ... &x=11&y=11
9-3sc 2.0t biopower -08
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
Re: 93:n iskareista
Larkspeedin omasta tuotenumerosta huolimatta on kyseessä Koni 1130-2600; kysyin muuten ihan saman asian Larkspeedistä, ennen kuin tein tilauksenA_K_O kirjoitti:Tuliko tämä Larkspeedin setti millä jousilla?
http://www.larkspeed.com/index.pl?p=2617116&a=i
"Virallisessa" Konin Sport Kit 1130-2600 löytyy:
iskarit 8641-1389 ja 8041-1191
jouset 1020-6122

Saabiton Saabisti
Re: 93:n iskareista
Hello,
mitäs arvon raati suosittelee kun alkaa 9-3 vm 99 alusta olla erittäin taipuisassa kunnossa ja vaikka kyseessä on puhtaasti käyttöauto niin ehkä hieman jämäkämpi alusta voisi olla ihan asiallinen. Kyseessähän on pari litrainen vapari joten turha löydä kiinni autoa kalliimpaa alustaa mutta olisiko heittää mistä kannattaa lähteä kyselemään ja mikä tällä hetkellä olisi tuollainen hyvä yhdistelmä tuohon peliin?
mitäs arvon raati suosittelee kun alkaa 9-3 vm 99 alusta olla erittäin taipuisassa kunnossa ja vaikka kyseessä on puhtaasti käyttöauto niin ehkä hieman jämäkämpi alusta voisi olla ihan asiallinen. Kyseessähän on pari litrainen vapari joten turha löydä kiinni autoa kalliimpaa alustaa mutta olisiko heittää mistä kannattaa lähteä kyselemään ja mikä tällä hetkellä olisi tuollainen hyvä yhdistelmä tuohon peliin?
Bmw Touring 530da -01
Saab 9-3 2.0 16v -99
Vw Corrado 1.8 20vt
Saab 9-3 2.0 16v -99
Vw Corrado 1.8 20vt
Re: 93:n iskareista
Itselläni on H&R:n n. 35mm madaltavat jouset sekä GTS-iskarit. Ainakaan nuo jouset eivät toimi vakioiskarien kanssa.
Ja ei, ei mitään hajua, mitä maksavat uutena. Iskarit hankin itse pari vuotta sitten, mutta jouset olivat alla jo valmiiksi auton hankkiessa. Tuskin kuitenkaan tulee auton arvo vastaan.
Toinen vaihtoehto on hankkia jotain motonetbiltemakamaa tilalle. Uusina saattavat olla jäykemmät kuin kymmenen vuotta vanhat orkkikset.
Ja ei, ei mitään hajua, mitä maksavat uutena. Iskarit hankin itse pari vuotta sitten, mutta jouset olivat alla jo valmiiksi auton hankkiessa. Tuskin kuitenkaan tulee auton arvo vastaan.
Toinen vaihtoehto on hankkia jotain motonetbiltemakamaa tilalle. Uusina saattavat olla jäykemmät kuin kymmenen vuotta vanhat orkkikset.
Re: 93:n iskareista
Larkspeedin kautta Konit tuli viikossa kotiin asti, asiallista toimintaa. 
Konin jouset olivat langaltaan vastaavat, kuin H&R:t. Konin iskarit ovat pehmeimmällä asetuksellaan liki yhtä pehmeät, kuin Aeron orkkisiskarit. Sisäänvaimennusta on toki enemmän. Säätöjä kun ruuvaa kierroksen tiukemmalle, vaimennuksesta saa riittävän jämäkän moottoritien isoihin heittoihin. Takaiskareita voi säätää mieluusti tiukemmallekin, varsinkin jos kontissa on kuormaa.
Mutta toimivat ne edelliset H&R:t ja Aeron iskaritkin ihan kohtuullisesti.
edit: H&R:ssä oli 2002 loppuvuoden leimat ja vasta tänä talvena meni toinen takajousi poikki. Arviolta 7v / 100 tkm kesti ne vieterit

Konin jouset olivat langaltaan vastaavat, kuin H&R:t. Konin iskarit ovat pehmeimmällä asetuksellaan liki yhtä pehmeät, kuin Aeron orkkisiskarit. Sisäänvaimennusta on toki enemmän. Säätöjä kun ruuvaa kierroksen tiukemmalle, vaimennuksesta saa riittävän jämäkän moottoritien isoihin heittoihin. Takaiskareita voi säätää mieluusti tiukemmallekin, varsinkin jos kontissa on kuormaa.
Mutta toimivat ne edelliset H&R:t ja Aeron iskaritkin ihan kohtuullisesti.
edit: H&R:ssä oli 2002 loppuvuoden leimat ja vasta tänä talvena meni toinen takajousi poikki. Arviolta 7v / 100 tkm kesti ne vieterit

Viimeksi muokannut A_K_O, Ti Heinä 27, 2010 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3sc 2.0t biopower -08
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
Re: 93:n iskareista
Azanovix kirjoitti:Itselläni on H&R:n n. 35mm madaltavat jouset sekä GTS-iskarit. Ainakaan nuo jouset eivät toimi vakioiskarien kanssa.
Ja ei, ei mitään hajua, mitä maksavat uutena. Iskarit hankin itse pari vuotta sitten, mutta jouset olivat alla jo valmiiksi auton hankkiessa. Tuskin kuitenkaan tulee auton arvo vastaan.
Toinen vaihtoehto on hankkia jotain motonetbiltemakamaa tilalle. Uusina saattavat olla jäykemmät kuin kymmenen vuotta vanhat orkkikset.
Joo tota veikkailen jo itsekkin, kokemusta on männä vuosilta vastaavasta 9-3:sta eikä se kyllä tuollainen ilmalaiva ollut ajaa, ajattelin vaan että samantien laittais vähän vakiota jäykempää tulee vähän ajomukavuutta.
Nyt viime vuosina vaan on ihan älyttömästi tullut uusia valmistajia jotka tekevät edullisia sarjoja ja tullut ihan hyviä lausuntoja näistäkin niin ajattelin vähän kysellä mikä tilanne on saabien osalla.
Bmw Touring 530da -01
Saab 9-3 2.0 16v -99
Vw Corrado 1.8 20vt
Saab 9-3 2.0 16v -99
Vw Corrado 1.8 20vt
Re: 93:n iskareista
Lainataas vanhaa aihetta. Meikäläisen autossa on 150tkm ajetut orggis-iskarit alla ja iskaripäivitys olisi varmasti aiheellinen mikäli :saab:ia aikoo pitää vielä.
Mikä on hinta-laatusuhteeltaan paras vaihtoehto orggisiskarien korvaamiseen? Koni Sport kit on varmasti hyvä vaihtoehto ja hintansa arvoinen, mutta tämän hintaluokan autoon hieman ehkä tyyris. Onko muita vaihtoehtoja olemassa? Madallusta en autooni ole hakemassa johtuen Suomen tiestön nykykunnosta, mutta jämäkkyyttä kyllä kaipaisin.
Eli suosituksia kaivattaisiin. Onko järkeä vaihtaa vain Koni Sportit ja jättää orggisjouset tai vaihtaa uudet, alkuperäiset jouset?
Mistä tällä hetkellä saa edukkaimmin hankittua em. osia?
Pahoittelut, jos kysyn joillekin itsestäänselvään kysymykseen apuja.
Terv. Cona
Mikä on hinta-laatusuhteeltaan paras vaihtoehto orggisiskarien korvaamiseen? Koni Sport kit on varmasti hyvä vaihtoehto ja hintansa arvoinen, mutta tämän hintaluokan autoon hieman ehkä tyyris. Onko muita vaihtoehtoja olemassa? Madallusta en autooni ole hakemassa johtuen Suomen tiestön nykykunnosta, mutta jämäkkyyttä kyllä kaipaisin.
Eli suosituksia kaivattaisiin. Onko järkeä vaihtaa vain Koni Sportit ja jättää orggisjouset tai vaihtaa uudet, alkuperäiset jouset?
Mistä tällä hetkellä saa edukkaimmin hankittua em. osia?
Pahoittelut, jos kysyn joillekin itsestäänselvään kysymykseen apuja.
Terv. Cona
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: 93:n iskareista
Ei niitä konin sportteja varmaan erikseen kannata ostaa, jos ostaa niin se sportkit sisältää madallusjouset ja säädettävät iskarit. Kyllä niillä pärjää hyvin jos ei ole aero/viggen helmoja. Jos olet pelkkiä pumppuja vaihtamassa niin sit jotkut perushyvät. Itsellä ei ole tietoa, mitkä olis hyvät, aeron pumput vois olla jäykemmät?
Konin kitin saa varmaan englannista reilusti alle 700€?
Konin kitin saa varmaan englannista reilusti alle 700€?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 93:n iskareista
Näin se varmaan on niin kuin sanot, mutta itse en haluaisi madallusta, ainakaan huomattavaa sellaista. Taisi olla tuossa ylempänä mainitulla Larkspeedillä tämän hetkisellä punnan kurssilla luokkaa 565 euroa. Ajattelin vaan, että jos jollakin on olemassa jotain muuta suositeltavaa vaihtoehtoa noille Koneille.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: 93:n iskareista
Minkä hintaiset ovat TurboOG9-3n iskarit ja jouset, siis orkkiskama? Ja minkä hintaiset ovat Viggenin taikka Aeron vastaavat (iskarit ja jouset)?
Toivon, ettei minun tarvitse vaihtaa vielä, koska itselläni ei ole katetta iskareihin - kaikki kate menee jarruhuoltoon, joka on mielestäni sekin tärkeä.
Toivon, ettei minun tarvitse vaihtaa vielä, koska itselläni ei ole katetta iskareihin - kaikki kate menee jarruhuoltoon, joka on mielestäni sekin tärkeä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 93:n iskareista
Riku möisi Monroen Reflex iskareita. Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on, jos vertaa vaikka Sachsin ja Kybin alkuperäisiin?? Ovatko jämäkämmät kuin alkuperäiset?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 93:n iskareista
Päädyin sitten Sachsin Super Tourer tai jotain siihen suuntaan mallinimeltään. Vakioiskarit, jotka ovat hieman jäykemmät. Mitä mieltä olette? Kiitän vastauksista etukäteen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 93:n iskareista
Onka ihmeen hiljaista. Esitin kysymyksiä. Osaako kukaan ja voiko kukaan vastata niihin?!?!?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 93:n iskareista
vaikea vastata kun ei oo kokemuksia, tidissä on konit ja aerossa on uuden karheat bilsteinit. Kummatkin on mielestäni hyvät...
Niin ja tuskin sachseilla paljon mettään mennään. Laatukamaa kaiketi.
Niin ja tuskin sachseilla paljon mettään mennään. Laatukamaa kaiketi.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96