MIKÄ VIKA SABASSA??

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
BRUTE 750
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 15, 2010 20:43

MIKÄ VIKA SABASSA??

Viesti Kirjoittaja BRUTE 750 »

Terve! Lähdin aamulla töihin ja ajattuani noin parikyt kilsaa, yhtäkkiä auto sammui. Kun oli hetken seissyt lähti käymään, mutta kun kierrokset yltyi noin 3000 niin sammui ja se siitä. Voisiko olla ilmamassamittari vai se kalliimpi vaihtoehto ruiskupumppu? Onko ollut tällaista vikaa saabeissa?
Mulla on 9-3 tdi vm.2000 ja ajattelu reilut 300tkm.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: MIKÄ VIKA SABASSA??

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Ruiskupumppu taitaa olla enemmänkin sellainen "laaki ja vainaa" -tyylinen tapaus, varsinkin se ohjausyksikkö. Eli kun porsii niin porsii sitten kunnolla eikä lähde käyntiin ilman korjausta.
BRUTE 750
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 15, 2010 20:43

Re: MIKÄ VIKA SABASSA??

Viesti Kirjoittaja BRUTE 750 »

Mimmi kirjoitti:Kampuran asentoanturi?
Millä voin todeta kyseisen vian??
Oli antanut 3 vika koodia korjaamolla ja nyt joku "expertti" yrittää selvittää mitä vika koodit tarkoittaa, mutta epäilee sitä pumppua, joten kallista taitaa tulla :evil:
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: MIKÄ VIKA SABASSA??

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Kehtaako niitä vikakoodeja kertoa muillekin? Voisi saada jopa oikeita vastauksia "experttien" arvailujen sijaan...
BRUTE 750
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 15, 2010 20:43

Re: MIKÄ VIKA SABASSA??

Viesti Kirjoittaja BRUTE 750 »

Azanovix kirjoitti:Kehtaako niitä vikakoodeja kertoa muillekin? Voisi saada jopa oikeita vastauksia "experttien" arvailujen sijaan...
Vikakoodit ovat:
1. P1631
2. P1651
3. P1630
näistä jotain tietävät, ilmoitelkaa!
BRUTE 750
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 15, 2010 20:43

Re: MIKÄ VIKA SABASSA??

Viesti Kirjoittaja BRUTE 750 »

Niin mahtaako pumpussa olla mekaaninen vika vai pumpun päällä olevassa ohjainyksikössä...

Taitaa diesel saab muuttua bensa saabiksi ja tikku perään... :D
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: MIKÄ VIKA SABASSA??

Viesti Kirjoittaja tturku »

Lue tuolta diesel osiosta lisää, miten se pumppu korjataan halvalla. Puolassa poijaat korjaavat ohjainyksikköjä kohtuuhintaan ja taitaa myös suomessa olla yksi paja, joka niitä korjaa kanssa. Ohjain yksikön tais maksaa alle 300 euroa, jos itse irrottaa pumpun ja sen kortin. Liikkeeseen on turha viedä, siellä maksaa reilusti toista tonnia korjaus jos pääsee niinkään halvalla.

Sullahan se kesti pitkään, omasta autosta kajahti joskus 200 tkm jälkeen jo pumppu.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin