Oranssien parkkien kytkentä 9-3
Oranssien parkkien kytkentä 9-3
Eli olisi tarkoituksena kytkeä usa-mallin oranssit parkit toimintaan.
Mitä kaikkea tähän tarvitaan? Ymmärtääkseni ainakin vilkunpolttimonpidin pitäisi vaihtaa ja tietysti 2-lankaiset vilkkupolttimot. Onko tuolla valmiiksi johtoa sille uudelle pistokkeelle?
-Hankalammaksi homman tekee se, että olisi hyvä saada nuo parkit katkaisijan taakse, mutta voiko tämä onnistua 2-lankaisen polttimon kanssa?
-Miten kytkeä katkaisija samanaikaisesti kahteen johtoon, kun molemmille puolille on ilmeisesti omansa?
Mitä kaikkea tähän tarvitaan? Ymmärtääkseni ainakin vilkunpolttimonpidin pitäisi vaihtaa ja tietysti 2-lankaiset vilkkupolttimot. Onko tuolla valmiiksi johtoa sille uudelle pistokkeelle?
-Hankalammaksi homman tekee se, että olisi hyvä saada nuo parkit katkaisijan taakse, mutta voiko tämä onnistua 2-lankaisen polttimon kanssa?
-Miten kytkeä katkaisija samanaikaisesti kahteen johtoon, kun molemmille puolille on ilmeisesti omansa?
Re: Oranssien parkkien kytkentä 9-3
Ei onnistu mitenkään. Sulla kuitenkin E-hyväksytyt valot, joten parkit TÄYTYY palaa VALKOISENA. Keltaiset parkit on hyväksytty AINOSTAAN DOT-valoissa ja niissäkin vain vm-98 saakka.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Oranssien parkkien kytkentä 9-3
Jotain saman kaltaista viritystä oon kans tonnariin aatellut. Onko muuten CS:sssääsä takavaloissa jotain eroa mantereiden välillä
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: Oranssien parkkien kytkentä 9-3
No tämä on kyllä tiedossa, mutta ei se nyt niin justiinsa...Saabsti69 kirjoitti:Ei onnistu mitenkään. Sulla kuitenkin E-hyväksytyt valot, joten parkit TÄYTYY palaa VALKOISENA. Keltaiset parkit on hyväksytty AINOSTAAN DOT-valoissa ja niissäkin vain vm-98 saakka.
Mistäköhän liikkeistä noita 2-lankaisia polttimoita muuten löytäisi? Ei viitsisi marmorilta tilata
Re: Oranssien parkkien kytkentä 9-3
...
Viimeksi muokannut Jukkis, Ma Marras 19, 2012 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Re: Oranssien parkkien kytkentä 9-3
Kuuleppas nyt. Tuo parkin lanka loistaa loppukädessä aika heikosti vilkkuun verrattuna. Vilkku on n. 4 kertaa kirkkaampi kuin tuo parkki. Aika puusilmä saa olla jos ei huomaa eroa. Sinun logiikallasi jokainen uudempi volvo ja 5-sarjan bemmi olisi jo mällätty paskaksi.
USA:ssa käydessäni ei ollut minkäänlaisia vaikeuksia huomata milloin jollain on vilkku päällä.
USA:ssa käydessäni ei ollut minkäänlaisia vaikeuksia huomata milloin jollain on vilkku päällä.
Re: Oranssien parkkien kytkentä 9-3
...
Viimeksi muokannut Jukkis, Ma Marras 19, 2012 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Re: Oranssien parkkien kytkentä 9-3
No vihelletään poikki tämä turha kinastelu
JOS EDES laitan nuo parkit, niin juuri siksi katkaisijalle, ettei niitä välttämättä tarvitsisi pitää päällä kokoajan.
Mutta eiköhän tässä ketjussa jo kaikki oleellinen tullut selväksi.
JOS EDES laitan nuo parkit, niin juuri siksi katkaisijalle, ettei niitä välttämättä tarvitsisi pitää päällä kokoajan.
Mutta eiköhän tässä ketjussa jo kaikki oleellinen tullut selväksi.
Re: Oranssien parkkien kytkentä 9-3
Mulla on tossa uudemmassakin amerikan autossa keltaiset parkit (4kpl) ja ne on sijoitettu ajovalojen molemmin puolin niin, että sisemmät on samalla vilkut. Eikä oo kertaakaan tullut kukaan eteen tms. Kyllä ne vilkut vaan sen verran kirkkaammat on. Poliiseja kyseinen asia ei kiinnosta ollenkaan, vaikka tulee välillä ajeltua pelkät parkit päällä, eivät edes vilkauttele valoja. Leimamiestä sen sijaan kiinnostaa, josta syystä kannattaa joku helposti poistettava systeemi niistä rakennella, katkaisija on ihan kätevä.
Ja mulla ne parkit on oranssit ihan siitä syystä, että ne on tehtaalla aikanaan sellaisiksi tehty, takavalojen vilkutkin on punaiset, eikä niittenkään takia ole yhtään peräkolaria vielä tullut...
Ja mulla ne parkit on oranssit ihan siitä syystä, että ne on tehtaalla aikanaan sellaisiksi tehty, takavalojen vilkutkin on punaiset, eikä niittenkään takia ole yhtään peräkolaria vielä tullut...
#396
Re: Oranssien parkkien kytkentä 9-3
Minkä ikäinen auto???
-98 jälkeen EI saa olla enää keltaisia parkkeja. Sen jälkeen on jopa muuttotavara-autoissa pitänyt valojen väri muttaa E-sääntöjä vastaaviksi.
MIKS PITÄÄ POTKII AISAA VASTAAN?????
-98 jälkeen EI saa olla enää keltaisia parkkeja. Sen jälkeen on jopa muuttotavara-autoissa pitänyt valojen väri muttaa E-sääntöjä vastaaviksi.
MIKS PITÄÄ POTKII AISAA VASTAAN?????
Re: Oranssien parkkien kytkentä 9-3
Kytkin nuo takaisin palamaan omassa cabbessakin, jossa nykyään e-umpiot eli parkit niissäkin.
Mutta tulipa mieleen, onko kellään hyvää vinkkiä antaa mistä tommosia uusia oransseja tuplalanka-polttimoita saisi? Saahan sitä aina kirkkaista maalattua mutta mieluummin jos oikeita sais. Toinen mulla alkoi olla turhan kirkas nimittäin..
Mutta tulipa mieleen, onko kellään hyvää vinkkiä antaa mistä tommosia uusia oransseja tuplalanka-polttimoita saisi? Saahan sitä aina kirkkaista maalattua mutta mieluummin jos oikeita sais. Toinen mulla alkoi olla turhan kirkas nimittäin..
Re: Oranssien parkkien kytkentä 9-3
Näytti mun mielestä ihan motonetissäkin olevan, mutta ainakin amerikan autoihin osia myyvistä liikkeistä löytää.
Ja mitä tohon ylempään tulee, niin joillain se on aina hirveä päänvaiva jos jollain toisella on "laittomat" valot. Sitten jos oikeesti valtiovallalla riittää resurssit valvoa noita liikenteessä, niin lupaan ekojen sakkojen jälkeen kytkeä ne suomen lakien mukaisiksi. Eipä ne valvo hands-free laitteitakaan, eikä ylinopeuksia saati rattijuoppoja. Maistissa en aja, mutta ylinopeutta kyllä ja puhun puhelimeenkin ajon aikana.
Ja mitä tohon ylempään tulee, niin joillain se on aina hirveä päänvaiva jos jollain toisella on "laittomat" valot. Sitten jos oikeesti valtiovallalla riittää resurssit valvoa noita liikenteessä, niin lupaan ekojen sakkojen jälkeen kytkeä ne suomen lakien mukaisiksi. Eipä ne valvo hands-free laitteitakaan, eikä ylinopeuksia saati rattijuoppoja. Maistissa en aja, mutta ylinopeutta kyllä ja puhun puhelimeenkin ajon aikana.
#396
Re: Oranssien parkkien kytkentä 9-3
Olihan aikanaan ns. "lisäjarruvalokin" laiton; onhan se toki ikävää, kun takapuskurissa kiinni hiissatessa edessä olevan jarruvalot häikäisevät.
Edelleen laittomat ovat ainakin omassa kiesissäni ns. "sivuperuutusvalot". Ovat niin supervaaralliset liikenteessä, että ruotsalaiset asentavat niitä omiinsa suunnilleen vakiovarusteina.
Omaan silmään vaarallisimmat ovat (tottumattomalle) jenkkityyliset punaiset takavilkut. Niihinkin toki Pohjois-Amerikassa tottui, mutta samoin täällä on tottunut oransseihin takavilkkuihin.
Edelleen laittomat ovat ainakin omassa kiesissäni ns. "sivuperuutusvalot". Ovat niin supervaaralliset liikenteessä, että ruotsalaiset asentavat niitä omiinsa suunnilleen vakiovarusteina.
Omaan silmään vaarallisimmat ovat (tottumattomalle) jenkkityyliset punaiset takavilkut. Niihinkin toki Pohjois-Amerikassa tottui, mutta samoin täällä on tottunut oransseihin takavilkkuihin.
Re: Oranssien parkkien kytkentä 9-3
Ei kai laittomuudet yleensä hirveästi häiritse jos eivät oikeasti vaikeuta havainnoimista. Välillä vaan liikenteessä näkee esim. tummennettuja takavaloja, joista ei enää valo tahdo näkyä läpi. Sitten kun siinä auton perässä on se normaali kura/lumikerros, ei valoa näy enää lainkaan. Tuollainen musta kulkine liikkuu meikäläisen työmatkalla satunnaisesti, mukava yllätys pimeällä tiellä...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Oranssien parkkien kytkentä 9-3
Oikeasti vaarallisista kulkineista voisi tehdä myös ilmiannon.SS kirjoitti:Tuollainen musta kulkine liikkuu meikäläisen työmatkalla satunnaisesti, mukava yllätys pimeällä tiellä...