ng900 starttaa huonosti, röpeltää

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
weddy
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2010 14:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: ng900 starttaa huonosti, röpeltää

Viesti Kirjoittaja weddy »

35tkm sitten on vaihdettu pumppu, ja kansi. Yksi ehdotus oli kans bensapaineen säädin joka voisi holvata bensan suoraa takasi paluulinjaan. Pitää jostain etsiä bensapainemittari lainaan ja testata sitä. Toisaalta vika vaikuttaisi olevan jossain sähköisessä komponentissa koska vika tuli kertaheitolla. Päivitellään tilannetta kun lisää selviää.
jaovaska
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Huhti 13, 2010 21:04

Re: ng900 starttaa huonosti, röpeltää

Viesti Kirjoittaja jaovaska »

Voisko olla immu ilmamassamittari??
saab 2.0 turbo 16, CS 1997
saab 2.0 turbo 16, CC kat 1990
weddy
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2010 14:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: ng900 starttaa huonosti, röpeltää

Viesti Kirjoittaja weddy »

Huhujen mukaan tässä versiossa ei ole ilmamassamittaria, vaan ilman määrä mitataan imuilman lämpötilan ja MAP-anturin perusteella. Kumpikin mitattu auton käydessä ja todettu toimiviksi. Myös kampuran asentoanturin toiminnan mittasin skoopilla kun sain auton piiiitkän startin ja kaasulla kikkailun avustuksella jotenkuten käymään. Nättiä siniaaltoa puski niinkuin pitääkin.

Seuraavaksi pitää alkaa tutkia bensapaineensäädin, ruiskut jos vaikka joku kusee tai muuten jumittaa. Miten lie tuo itse trionic laatikko, autolla on kuitenkin ajettu jo 400tkm, joko se alkaisi olla ehtoopuolella. Tosin yleensä jos elektroniikka kyykkää niin se on sitten kerrasta poikki.
weddy
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2010 14:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: ng900 starttaa huonosti, röpeltää. Vika löytyi

Viesti Kirjoittaja weddy »

Noniin, vika on saatu korjattua. Eli mittasin bensapaineet kun sain viimeinkin sen mittarin ja mittari näytti ~1bar. Puristelin letkuja ennen ja jälkeen mittarin että vuotaako paineensäädin/suuttimet, ei vaikutusta. Sitten vaan peltisakset rumiin käsiin ja keisarileikkaukselle ja ämpäri ulos.

Pumppu oli vaihdettu ja orkkis letku rikottu. Tilalle oli vaihdettu kumiletku joka kyllä oli bensaa kestänyt mutta oli tullut liian tiukka mutka letkuun. Tästä johtuen tietenkin letku oli lysmässä ja oli terävän taitoksen kohtaan tullut halkeama josta osa paineista pääsi karkaamaan ja ruiskuille ei tullut riittävää painetta. Kiitokset kaikille avunannosta.

Ja jos jollain tarvitsee kajaanin suunnalla vikakoodeja lukea/kuitata niin voin pientä vaivanpalkkaa vastaan tarkastaa. Tuli ostettua elm 327, jolla ainakin tuosta omasta sai katottua anturitietoa reaaliajassa ja vikakoodit selville.

Hyvää illan jatkoa
Vastaa Viestiin