Uusi saabisti

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
nemo06
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Elo 27, 2010 08:26

Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja nemo06 »

Tuli sitten eilen ostettua 900 turbo Saab perheen 3.autoksi. Kävin paria autoa kokeilemassa ja nyt löytyi sellainen "hyvä auto". Nyt pitää tehdä autoon perushuolto öljyjen ja suodattimen vaihdot ja tutustua autoon. Löytyykö keltään tai mistään suomenkielistä ohjekirjaa? Kopiokin kävisi. Kun auton kanssa on päässyt sinuiksi niin pitää varmaan laittaa lastu ja muuta pientä viriä. Mitä muuta kannattaa laittaa isompi cooleri, downpipe, bensapumppu, suuttimet? tavoitteena olis noin 250 hv. Sellainen vielä että ikkunan ulkopuolen alatiivisteet on parissa ikkunassa kupruilla että lymyilisiköhän sillä ruostetta? Miten ne olisi helpoin irroittaa?
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja tturku »

Hei, kerro auton vuosimalli ja mallimerkintä niin auttaa oikeiden vastausten antamiseen. Ohjekirjoja löytyy joihinkin vuosimalleihin Suomen Saabclubin klubikaupasta (klubiin kannattaa liittyä ja vain jäsenet voivat ostaa tuotteita klubikaupasta), ja maahantuojalta tai myyjäliikkeiden kautta saataa saada. Riippuu, mikä teho versio ko. auto on, ja mitä siihen on viritelty aiemmin. Virittämisestä löytyy vaikka kuinkapaljon vastauksia ja aiheita joten haulla löytyy siitä enemmän tietoja. Turbosaabin virittäminen on aika suoraviivaista hommaa ja koneet kestää hyvin viritystä. Laatikot taitaa olla akileen kantapää.

Jos on kupruillut niin luultavasti varmaa ruostetta löytyy. Listan irroittamisesta ei ole kokemuksia.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
nemo06
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Elo 27, 2010 08:26

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja nemo06 »

Niin tosiaan autohan vm 95 ja malli ng900? Teho 136kw. Perhana auton turvavyöt on niin lyhyet että ei saa lastenistuinta kiinni. Eikö joku firma myy niitä jatkopaloja vöihin? Pitää hakea netistä jos vaikka löytyisi. Valmistaako ja myykö palstalla kukaan Downpipe? käykö 9-3 pipe? Vai joutuuko itsehommiin? Vois laitaa vielä nahkapenkit jos löytyy ruotsista sellaiset sähkötoolit.
kello
"Aero"
Viestit: 361
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 21:32
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja kello »

Mikäli sähköinen versio korjausoppaasta kelpaa tai käytössä on tulostin niin netistä löytyy korjaus/purkuopas nimellä "Saab WIS ng900" (Workshop Information System). On suomenkielinen.
Saab 9-5 Aero XWD -11
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Jos 250hv on tavoite niin putkisto ja "lastu" riittää, suuttimia ei tarvi vielä vaihtaa, eikä cooleria, tosin ei siitä isommasta coolerista haittaa ole. Samoin turbo riittää suurin piirtein noille tehoille. Eli jos haluaa enemmän niin sitten alkaa maksaa :(
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Vastaa Viestiin