onko väärä di-kasetti?
onko väärä di-kasetti?
Oon kyl vielä vähä pihalla näin uutena saabistina, mutta mulla meni di-kasetti paskaksi tuossa keväällä... Melkein syttyi palamaan koko auto!
No se meni paikalliselle pajalle ja siihen vaihdettiin uusi kasetti... Se vanha palanut kasetti oli väriltään musta ja tämä uusi kasetti punainen. Onko siinä nyt sit väärä kasetti? Auto ei tunnu enää läheskään niin pirteälle, kuin aiemmin (nyt tuntuu todella tukkoiselle ja nykii hieman yms.). Auto on 9.3 2.0t 110kw marraskuussa 2000 otettu käyttöön.
No se meni paikalliselle pajalle ja siihen vaihdettiin uusi kasetti... Se vanha palanut kasetti oli väriltään musta ja tämä uusi kasetti punainen. Onko siinä nyt sit väärä kasetti? Auto ei tunnu enää läheskään niin pirteälle, kuin aiemmin (nyt tuntuu todella tukkoiselle ja nykii hieman yms.). Auto on 9.3 2.0t 110kw marraskuussa 2000 otettu käyttöön.
9-3 2.0t SE -01
Re: onko väärä di-kasetti?
Jos tosiaan on -01 vuosimallia niin todellakin väärä kasetti. Hanki musta välittömästi, foorumillakin oli juuri sellainen myynnissä tässä Tampereella.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: onko väärä di-kasetti?
Joo autossasi on T7 mottorinohjaus ja siihen kuuluu musta kasetti. Punainen kasetti on tarkoitettu T5. Pistä paja vaihtamaan siihen uusi musta kasetti.
edit. hidas
edit. hidas
Re: onko väärä di-kasetti?
Käyttöohjekirjan kannessa lukee myös 2001. Missäs kohtaa vuosimalleissa noi kasettien värit sit vaihtuu?
Mitenhän suostuvainen on paja vaihtamaan kasetin uuteen mustaan, ku kuitenki ite sen väärän siihen tilasivat ja laittoivat...
Mitenhän suostuvainen on paja vaihtamaan kasetin uuteen mustaan, ku kuitenki ite sen väärän siihen tilasivat ja laittoivat...
9-3 2.0t SE -01
Re: onko väärä di-kasetti?
Musta kuuluu olla ja 9-3:t on kaikki mustalla kasetilla 2001 lähtien, osa jo aiemminkin.
Paja on vastuussa ja todellakin saavat vaihtaa kasetin oikeaan ja ilman mitään maksua. Hyvällä tuurilla ei ole moottorinohjaus kärsinyt koska punaisen kasetin nakutussignaali on voimakkaampi ja vähintäänkin aiheuttaa nakutusluuloja jolloin kulku menee tukkoiseksi ja kulutus nousee jne.
Paja on vastuussa ja todellakin saavat vaihtaa kasetin oikeaan ja ilman mitään maksua. Hyvällä tuurilla ei ole moottorinohjaus kärsinyt koska punaisen kasetin nakutussignaali on voimakkaampi ja vähintäänkin aiheuttaa nakutusluuloja jolloin kulku menee tukkoiseksi ja kulutus nousee jne.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: onko väärä di-kasetti?
Musta kassu tulee kolkeissa alkaen -99 rekisteröidyistä, -00 puolelta kyllä löytyy vielä punaisiakin kasetteja eli aina pitää ymmärtää onko kyseessä trionic 7 järjestelmä (ilmamassamittari selkeä tunnusmerkki) vai T5 punaisella kasetilla (tosin musta toimii hyvin T5:ssakin vaikka kaikki ei tätä allekirjoitakaan)
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: onko väärä di-kasetti?
Musta kasetti on vastaavasti vähemmän nakutusherkkä punaisen tilalla T5:ssä.. muuten toiminee ihan hyvin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: onko väärä di-kasetti?
Nii mitäs tunnusmerkkejä niitä nyt sit olikaan T5 ja T7 välillä?
Jotain ilmamassamittarista on puhuttu.. Nii mitä siitä? Tuohon on vaihdettu ilmamassamittari myös keväällä...
Ja by-pass venttiili vaihdettiin myös keväällä, ku oli kalvo rikki.
Jotain ilmamassamittarista on puhuttu.. Nii mitä siitä? Tuohon on vaihdettu ilmamassamittari myös keväällä...
Ja by-pass venttiili vaihdettiin myös keväällä, ku oli kalvo rikki.
9-3 2.0t SE -01
Re: onko väärä di-kasetti?
Ilmamassamittari on jo selvä peli, sitä ei ole T5 autossa. Muita on esimerkiksi imuputki, T7 autossa on alumiininen "saksofoni", T5 autossa vain pieni alupätkä ja loput haitariletkua. Bypassin paluuputki imuputkeen T7 autossa alumiiniputki ja T5 autossa letku. Ahtoputket T5 autossa alumiinia ja letkut välissä, T7 autossa yksi musta muoviputki. T7 autossa sähköinen kaasuläppä, T5 autossa normaali ellei ole TCS:ää. Moottorin suojamuovissa myös teksti "Ecopower" T7 autoissa. T5 autossa moottorin vikavalossa lukee "Check Engine", T7:ssa moottorin kuva ("helikopteri").
Euromalleissa T7 = 2 lambdaa, T5 = 1 lambda, T7 suuttimet harmaat (M00 2,0T) tai ruskeat, T5 suuttimet aina punaiset. Vanhemmat Viggenit poikkeuksia mutta niiden kohdalla ei pitäisi epäselvyyttä olla koska ovat aina T7.
Listaa voisi jatkaa vielä vaikka kuinka paljon mutta liekö siihen tarvetta..
Nämä pätee siis OG9-3.
Euromalleissa T7 = 2 lambdaa, T5 = 1 lambda, T7 suuttimet harmaat (M00 2,0T) tai ruskeat, T5 suuttimet aina punaiset. Vanhemmat Viggenit poikkeuksia mutta niiden kohdalla ei pitäisi epäselvyyttä olla koska ovat aina T7.
Listaa voisi jatkaa vielä vaikka kuinka paljon mutta liekö siihen tarvetta..
Nämä pätee siis OG9-3.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: onko väärä di-kasetti?
Kiitoksia!!!jcarlson kirjoitti:Ilmamassamittari on jo selvä peli, sitä ei ole T5 autossa. Muita on esimerkiksi imuputki, T7 autossa on alumiininen "saksofoni", T5 autossa vain pieni alupätkä ja loput haitariletkua. Bypassin paluuputki imuputkeen T7 autossa alumiiniputki ja T5 autossa letku. Ahtoputket T5 autossa alumiinia ja letkut välissä, T7 autossa yksi musta muoviputki. T7 autossa sähköinen kaasuläppä, T5 autossa normaali ellei ole TCS:ää. Moottorin suojamuovissa myös teksti "Ecopower" T7 autoissa. T5 autossa moottorin vikavalossa lukee "Check Engine", T7:ssa moottorin kuva ("helikopteri").
Listaa voisi jatkaa vielä vaikka kuinka paljon mutta liekö siihen tarvetta..
Nämä pätee siis OG9-3.
Onpas täällä asiantuntevaa väkeä!!
Nyt en kaikkia noita kohtia pääse tarkistamaan(emäntä on sillä töissä), mutta ulkomuistista ainakin: ecopower lukee, ilmamassamittari on, bypassin paluuputki on alumiinia ja vikavalo on moottorin kuva.
9-3 2.0t SE -01
Re: onko väärä di-kasetti?
Voisiko tuo tukkoisuus johtua siitä, että katti olisi saanut kipeää kasetin hajotessa ja rööri olisi hieman tukossa? Katin hajoamisen kai pitäisi antaa vikailmoitus, mutta ainakin mulla kävi aikoinaan niin, että katalysaattoriin tuli vaurio kasetin hajotessa ja mitään vikakoodia ei tullut.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: onko väärä di-kasetti?
Joo tätä mä mietin kans, että tukossa varmaan on... Mulla kyl antaa vikakoodia kattiin! Täytyy katsella uus katti tuohon jostain purkaamolta, uudet on aika rajun hintaisia.Saab-man kirjoitti:Voisiko tuo tukkoisuus johtua siitä, että katti olisi saanut kipeää kasetin hajotessa ja rööri olisi hieman tukossa? Katin hajoamisen kai pitäisi antaa vikailmoitus, mutta ainakin mulla kävi aikoinaan niin, että katalysaattoriin tuli vaurio kasetin hajotessa ja mitään vikakoodia ei tullut.
Mulle kävi joskus aikoinaan Opelin Calibrassa, että katti hajos ja meni niin tukkoon, että jätti tien päälle (keskelle ei mitään) ku ei menny enää kaasua ollenkaan läpi!
9-3 2.0t SE -01
Re: onko väärä di-kasetti?
Jos tämä vikakoodi katista tuli tän "korjaamon" di-kassu sekoilun jälkeen niin vaadi heitä myös korvaamaan se, pohtikoot itse paljonko uusi maksaa jne..
Vituttaa tommoset korjaamot
Vituttaa tommoset korjaamot
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: onko väärä di-kasetti?
Etukatti on todennäköisesti saanut bensaa kasetin hajottua ja on kaput. Punaisella kasetilla ei liene osuutta vaurioon. Uutta kannattaa kysäistä vaikkapa PCS:ltä, on muistaakseni jonkin verran edullisempia kuin marmoritiskillä. Mulla kävi tosiaan niin, että katalysaattorin vaurio huomattiin vasta PCS:llä kun pyysin holkkirempan yhteydessä tarkastamaan öljysihdin puhtauden. Vaurio ei tosin ollut hirveän paha, joku halkeama tms. eli ei osia ei lähtenyt irti.Bubba-79 kirjoitti:
Joo tätä mä mietin kans, että tukossa varmaan on... Mulla kyl antaa vikakoodia kattiin! Täytyy katsella uus katti tuohon jostain purkaamolta, uudet on aika rajun hintaisia.
Mulle kävi joskus aikoinaan Opelin Calibrassa, että katti hajos ja meni niin tukkoon, että jätti tien päälle (keskelle ei mitään) ku ei menny enää kaasua ollenkaan läpi!
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: onko väärä di-kasetti?
Kunnon rosteriset lunastamalla tuolta:
http://www.a-alt-avgassystem.fi/
Ja jos haluaa sporttiputken, sama sivu valitse vasemmalta nabbula "Sportti-Putkistot" ja avautuvalta sivulta "Saab" nabbula.
http://www.a-alt-avgassystem.fi/
Ja jos haluaa sporttiputken, sama sivu valitse vasemmalta nabbula "Sportti-Putkistot" ja avautuvalta sivulta "Saab" nabbula.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.