SID2 korjausopas
Re: SID2 korjausopas
Korjaushan ei ole sinänsä vaikea, mutta sen kestävyyttä on paha mennä lupaamaan.
Puuttuuko näytöstä kaikki pikselit vai vain osa.
Puuttuuko näytöstä kaikki pikselit vai vain osa.
Re: SID2 korjausopas
Sain itsekin pistelemällä kuntoon omani. Kiitos foorumin hyvien, kuvalla varustettujen ohjeitten!
Mutta kesto oli vain väliaikainen ja taas pixelit sekosivat.
No, kaveri oli lähettänyt Englantiin, jossa moni muukin saab-foorumilaisen SID on korjattu ja kehui palvelua ja takuuta!
Sain tiedusteluuni sieltä mailin:
"Many thanks for your interest in our service. A repair to your unit will be no problem. The price including delivery is £55. Payment can be made by PayPal, bank transfer or CASH sent with the unit. If you wish to proceed, please send your unit to:-
Saab Display Repairs
Simon De-Gare Pitt
20 Dorallt Way
Henllys
Cwmbran
NP44 6HW
UK
If using PayPal this email address can be used (You do not require a PayPal account for this), otherwise I will send you my bank details. Your unit will be repaired, tested and dispatched the same day as it arrives with us."
Many thanks & best regards
Simon De-Gare Pitt
Jos maksu on 66e + omat lähetyskulut Englantiin ~26e eli yhteensä siis 92e, niin kannattaa kysyä kannattaako tämä pistelyhomma?
Varsinkin kun Simonin pulju antaa "ikuisen takuun" ja vaihtavat vieläpä näytön (vain tarvittaessa?) samaan hintaan?
Totta kait näitten kanssa on kiva värkätä, mutta...
Omani ainakin lähtee tuonne tuota pikaa!
PS. JA TÄMÄ EI OLE TUON FIRMAN MAINOS vaan klubilaisen individuaalinen mielipide!
Mutta kesto oli vain väliaikainen ja taas pixelit sekosivat.
No, kaveri oli lähettänyt Englantiin, jossa moni muukin saab-foorumilaisen SID on korjattu ja kehui palvelua ja takuuta!
Sain tiedusteluuni sieltä mailin:
"Many thanks for your interest in our service. A repair to your unit will be no problem. The price including delivery is £55. Payment can be made by PayPal, bank transfer or CASH sent with the unit. If you wish to proceed, please send your unit to:-
Saab Display Repairs
Simon De-Gare Pitt
20 Dorallt Way
Henllys
Cwmbran
NP44 6HW
UK
If using PayPal this email address can be used (You do not require a PayPal account for this), otherwise I will send you my bank details. Your unit will be repaired, tested and dispatched the same day as it arrives with us."
Many thanks & best regards
Simon De-Gare Pitt
Jos maksu on 66e + omat lähetyskulut Englantiin ~26e eli yhteensä siis 92e, niin kannattaa kysyä kannattaako tämä pistelyhomma?
Varsinkin kun Simonin pulju antaa "ikuisen takuun" ja vaihtavat vieläpä näytön (vain tarvittaessa?) samaan hintaan?
Totta kait näitten kanssa on kiva värkätä, mutta...
Omani ainakin lähtee tuonne tuota pikaa!
PS. JA TÄMÄ EI OLE TUON FIRMAN MAINOS vaan klubilaisen individuaalinen mielipide!
900S 2.3 Talladega 1997
Re: SID2 korjausopas
Eihän itse korjailu kannata, se voi olla vaan kivaa - tai sitten ei. Jos onnistuu, niin saa onnistumisesta johtuvaa mielihyvää. Jos haluaa takuuvarman lopputuloksen, niin suosittelen ammattilaista.tkrakas kirjoitti:... niin kannattaa kysyä kannattaako tämä pistelyhomma?
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: Ti Syys 07, 2010 21:00
- Paikkakunta: Nurmijärvi Pohjoinen
Re: SID2 korjausopas
Minulla ei ainakaan näytä onnistuvan n. viidessä päivässä tuo SID:in vierailu Englannin verstaalla, kiitos Itellan huippunopean Priority-palvelun. Viime to 9.9.2010 puolenpäivän aikaan postiin jätetty ja peräti 37,50 postimaksanut pakettini seikkaili edelleen seurantakoodin mukaan Itellan lajittelukeskuksessa vielä 13.9.2010 klo 17.24...
Paketin lähetteet on täytetty ohjeen mukaan.
Jos olisi lähettänyt normaalilla palvelulla kympin halvemmalla niin olisikohan tuo vielä edes kirjattu järjestelmään?
Kannattanee yrittää käyttää muita kuriiripalveluja kuin Itellan etanalinjaa.
Paketin lähetteet on täytetty ohjeen mukaan.
Jos olisi lähettänyt normaalilla palvelulla kympin halvemmalla niin olisikohan tuo vielä edes kirjattu järjestelmään?
Kannattanee yrittää käyttää muita kuriiripalveluja kuin Itellan etanalinjaa.
Saab 96 V4 Ryhmä 2:n ex-kuljettaja
Snabb, Snabbare, Saab
Snabb, Snabbare, Saab
Re: SID2 korjausopas
OT.matula kirjoitti:Minulla ei ainakaan näytä onnistuvan n. viidessä päivässä tuo SID:in vierailu Englannin verstaalla, kiitos Itellan huippunopean Priority-palvelun. Viime to 9.9.2010 puolenpäivän aikaan postiin jätetty ja peräti 37,50 postimaksanut pakettini seikkaili edelleen seurantakoodin mukaan Itellan lajittelukeskuksessa vielä 13.9.2010 klo 17.24...
Paketin lähetteet on täytetty ohjeen mukaan.
Jos olisi lähettänyt normaalilla palvelulla kympin halvemmalla niin olisikohan tuo vielä edes kirjattu järjestelmään?
Kannattanee yrittää käyttää muita kuriiripalveluja kuin Itellan etanalinjaa.
Kannattaa ehdottomasti näissä tapauksissa soittaa Itellan asiakaspalveluun. Itselleni on käynyt kaksi kertaa vuosien varrella, että ulkomaille (Espanjaan) lähettämäni paketti jäi pyörimään Helsinkiin lajittelukeskukseen ja molemmat katosivat! Toinen löytyi katoamisilmoituksen tehtyäni 2 kuukauden kuluttua.
Selitykset olivat yhtä tyhjää!
Itse seuraan omien pakettieni kulkua ja jos ei lähde liikkeelle viimeistään seuraavan illan aikana lajittelukeskuksesta soitan Itellaan ja ryhtyvät selvittelemään. En tosin tiedä ovatko soittoni sitten saaneet paketteihin liikettä, mutta ainakin aina paketit ovat lähteneet eteenpäin!
900S 2.3 Talladega 1997
Re: SID2 korjausopas
matula kirjoitti:Minulla ei ainakaan näytä onnistuvan n. viidessä päivässä tuo SID:in vierailu Englannin verstaalla, kiitos Itellan huippunopean Priority-palvelun. Viime to 9.9.2010 puolenpäivän aikaan postiin jätetty ja peräti 37,50 postimaksanut pakettini seikkaili edelleen seurantakoodin mukaan Itellan lajittelukeskuksessa vielä 13.9.2010 klo 17.24...
Paketin lähetteet on täytetty ohjeen mukaan.
Jos olisi lähettänyt normaalilla palvelulla kympin halvemmalla niin olisikohan tuo vielä edes kirjattu järjestelmään?
Kannattanee yrittää käyttää muita kuriiripalveluja kuin Itellan etanalinjaa.
Mulla oli sidi tasan 2 viikkoa matkoilla enklannissa, lähti kokonaan irti liimauksesta se leveä "lattakaapeli", kulut oli 55 puntaa muutettuna euroiksi plus noin 9,5e postikuluja. Nyt tosiaan kuin uusi, hoitaa hienosti hommansa simon de-gare pitt
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
9-5 aero
ex OG 9-3 RE85
#4557
ex OG 9-3 RE85
#4557
Re: SID2 korjausopas
Mitä kuljetuspalvelua käytit kun postikulut Suomi - Englanti jäivät vain n.9.5 euroon?rassaus kirjoitti:
Mulla oli sidi tasan 2 viikkoa matkoilla enklannissa, lähti kokonaan irti liimauksesta se leveä "lattakaapeli", kulut oli 55 puntaa muutettuna euroiksi plus noin 9,5e postikuluja. Nyt tosiaan kuin uusi, hoitaa hienosti hommansa simon de-gare pitt
900S 2.3 Talladega 1997
Re: SID2 korjausopas
tkrakas kirjoitti:Mitä kuljetuspalvelua käytit kun postikulut Suomi - Englanti jäivät vain n.9.5 euroon?rassaus kirjoitti:
Mulla oli sidi tasan 2 viikkoa matkoilla enklannissa, lähti kokonaan irti liimauksesta se leveä "lattakaapeli", kulut oli 55 puntaa muutettuna euroiksi plus noin 9,5e postikuluja. Nyt tosiaan kuin uusi, hoitaa hienosti hommansa simon de-gare pitt
Itellan tiskiltä pehmustetussa kirjeessä, en muista enää millä nimikkeellä lähti mutta oli kalliimpi vaihtoehto vielä
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
9-5 aero
ex OG 9-3 RE85
#4557
ex OG 9-3 RE85
#4557
Re: SID2 korjausopas
Tervehdys kaikille
Ensinnäkin kiitos loistavasta foorumista, joka sai minutkin kokeilemaan muutamaa korjausta, ja kyllä fiilis on mahtava, kun vielä niissä onnistuu !
Omassa Sidissäni näyttö oli aivan sekaisin. Eli siitä ei varsinaisesti ollut pikseleitä kateissa. Tämän takia kyllä hieman epäilinkin pistelykorjauksen onnistumista. Jokatapauksessa avasin lootan, ja yllätys, yllätys, sinnehän oli joku jo pistelyn suorittanut. No, kokeilin kuitenkin uudelleen pistelyä terävällä harpilla. Tämä ei oikeastaan auttanut mitään, mutta eipä saanut aikaan vahinkoakaan.
En ole varma, mutta ilmeisesti vika oli tällä kertaa itse näytössä, eikä liitoksissa?
Foorumilta löysin tämän Simon De-Gare Pittin yhteystiedot. Otin häneen yhteyttä sähköpostilla ja viikon päästä sain jo lootan takaisin, uuden veroisena !
Laitoin paketin matkaan Itellan kautta, ja se maksoi noin 9€. Ja itse korjaus sen 55 puntaa, jonka maksoin suoraan pankkitilille. Joten omasta puolestani myös suosittelut Simonin palveluun.
Lisäksi sain korjattua myös ilmastoinnin, mutta siitä lisää toisen otsikon alla.
Ensinnäkin kiitos loistavasta foorumista, joka sai minutkin kokeilemaan muutamaa korjausta, ja kyllä fiilis on mahtava, kun vielä niissä onnistuu !
Omassa Sidissäni näyttö oli aivan sekaisin. Eli siitä ei varsinaisesti ollut pikseleitä kateissa. Tämän takia kyllä hieman epäilinkin pistelykorjauksen onnistumista. Jokatapauksessa avasin lootan, ja yllätys, yllätys, sinnehän oli joku jo pistelyn suorittanut. No, kokeilin kuitenkin uudelleen pistelyä terävällä harpilla. Tämä ei oikeastaan auttanut mitään, mutta eipä saanut aikaan vahinkoakaan.
En ole varma, mutta ilmeisesti vika oli tällä kertaa itse näytössä, eikä liitoksissa?
Foorumilta löysin tämän Simon De-Gare Pittin yhteystiedot. Otin häneen yhteyttä sähköpostilla ja viikon päästä sain jo lootan takaisin, uuden veroisena !
Laitoin paketin matkaan Itellan kautta, ja se maksoi noin 9€. Ja itse korjaus sen 55 puntaa, jonka maksoin suoraan pankkitilille. Joten omasta puolestani myös suosittelut Simonin palveluun.
Lisäksi sain korjattua myös ilmastoinnin, mutta siitä lisää toisen otsikon alla.
9-5 -01
Re: SID2 korjausopas
tkrakas kirjoitti: Mitä kuljetuspalvelua käytit kun postikulut Suomi - Englanti jäivät vain n.9.5 euroon?
Maksikirje, oletan. Alle 500g priority:na 8.70e. Itse lähetin pienessä pahvilaatikossa, joka kuitenkin mahtui maksikirjeen mittoihin. Painoi vajaan kilon ja maksoi näinollen 12.30e. SID oli reissussa yhteensä 8 päivää. Huono puoli tuossa maksikirjeessä verrattuna pakettina lähettämiseen on se, että mitään seurantamahdollisuutta ei ole.rassaus kirjoitti: Itellan tiskiltä pehmustetussa kirjeessä, en muista enää millä nimikkeellä lähti
Nyt pitää sitten mainita varmaan myös sekin, että viikko korjauksen jälkeen on taas pari pystyriviä pikseleitä ajoittain hukassa. Tämä lähtenee siis lähiaikoina takuukorjaukseen. Voin raportoida siitä sitten erikseen toiste...
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: SID2 korjausopas
Mitäköhän korjausmenetelmää Simon De-Gare Pitti käyttää? Tuskin pistelyä, vaikka tuosta edellisen postin parista pystyrivistä voisi niin kuvitella.
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Re: SID2 korjausopas
Ei korjaa vanhaa vaan vaihtaa kokonaan uuden näyttöyksikön.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: SID2 korjausopas
Eihän se näyttö ole viallinen, vaan piirikortin ja näyttökaapelin välinen liitos. Eli ilmeisesti uusi näyttö + kaapeli laitetaan samalla epävarmalla liimaustekniikalla kiinni kuin entinenkin????jcarlson kirjoitti:Ei korjaa vanhaa vaan vaihtaa kokonaan uuden näyttöyksikön.
Toisaalta jos noin on, niin silloin yhtä hyvin voisi liimata sen vanhan kaapelin uudelleen ja lopputulos olisi sama.
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Re: SID2 korjausopas
Nyt alkaa olla pikselit loppu SIDistä. Pari hassua enää jäljellä.
Korjaako kukaan SIDejä suomessa ja mitä maksaisi.
Korjaako kukaan SIDejä suomessa ja mitä maksaisi.
Re: SID2 korjausopas
Ennen korjasi, mutta kyseinen paja on tainnut lopettaa.Ahrenberg kirjoitti:Nyt alkaa olla pikselit loppu SIDistä. Pari hassua enää jäljellä.
Korjaako kukaan SIDejä suomessa ja mitä maksaisi.
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.