mikä tätä vaivaa..

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
sami_hifi
"Aero"
Viestit: 303
Liittynyt: La Loka 14, 2006 17:31

mikä tätä vaivaa..

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

auto siis vm98 9-3 2.0t ja moottorin vikavalo palaa, pelaa muuten normaalisti mut kylmänä tyhjäkäynti huono ja jos laittaa vaihteen päälle ni saattaa sammua ja cruise ei pelaa ei syty edes cruisen valo mittaristoon, auto siis automaatti. sitä vain ihmettelin ku tää pitäs olla t5 koneella mut tässä on 2 lambdaa??.. liekkö sillä jotai merkitystä ku ruotsista uitettu pirssi?.. sen verran oon kattonu et vika koodit ni vikakoodit oli p0130 , p0340 ja joku kolmaskin oli mut nyt en sitä muista.. cruise lopetti samalla pelaamisen ku vikavalo syttyi..
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: mikä tätä vaivaa..

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

sami_hifi kirjoitti:auto siis vm98 9-3 2.0t ja moottorin vikavalo palaa, pelaa muuten normaalisti mut kylmänä tyhjäkäynti huono ja jos laittaa vaihteen päälle ni saattaa sammua ja cruise ei pelaa ei syty edes cruisen valo mittaristoon, auto siis automaatti. sitä vain ihmettelin ku tää pitäs olla t5 koneella mut tässä on 2 lambdaa??.. liekkö sillä jotai merkitystä ku ruotsista uitettu pirssi?.. sen verran oon kattonu et vika koodit ni vikakoodit oli p0130 , p0340 ja joku kolmaskin oli mut nyt en sitä muista.. cruise lopetti samalla pelaamisen ku vikavalo syttyi..
Oireiden perusteella on auto Limp home tilassa.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
sami_hifi
"Aero"
Viestit: 303
Liittynyt: La Loka 14, 2006 17:31

Re: mikä tätä vaivaa..

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

mut onko täs t5:ssa sähkönen kaasuläppä?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: mikä tätä vaivaa..

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Mahtaa olla jenkkimalli kahdella lambdalla, kato VIN koodin avulla saabvin.com:sta.
no kuitenkin;
p0130 : ensimmäinen lambda antaa vikakoodia
p0340 : en löydä koodia T5:lle, vapareissa viitataan nokka-akselin anturiin

Onhan alipaineletkut ja tulpat tarkistettu ? Kylmänä huono käynti kyllä viittaisi moottorin lämpöanturin väärään mittaukseen, mutta jos sulla on OBD lukija niin katso mitä moottorin lämpötilaa se raportoi ja onko lukemat järkeviä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
sami_hifi
"Aero"
Viestit: 303
Liittynyt: La Loka 14, 2006 17:31

Re: mikä tätä vaivaa..

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

vesa67 kirjoitti:Mahtaa olla jenkkimalli kahdella lambdalla, kato VIN koodin avulla saabvin.com:sta.
no kuitenkin;
p0130 : ensimmäinen lambda antaa vikakoodia
p0340 : en löydä koodia T5:lle, vapareissa viitataan nokka-akselin anturiin

Onhan alipaineletkut ja tulpat tarkistettu ? Kylmänä huono käynti kyllä viittaisi moottorin lämpöanturin väärään mittaukseen, mutta jos sulla on OBD lukija niin katso mitä moottorin lämpötilaa se raportoi ja onko lukemat järkeviä.

tulpat ajattelin ens alkuun vaihtaa ja letkuja jo vähän vaihtelin, voiko rikkinäinen bybass aiheuttaa tommosia ongelmia? ei löydy ku tommonen halpanen vikakoodilukija ni sillä ei tarkemmin voi kattoo.. ihmetyttää vaan se cruise ku ei syty edes sitä valoa mittaristoon..
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: mikä tätä vaivaa..

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

sami_hifi kirjoitti: voiko rikkinäinen bybass aiheuttaa tommosia ongelmia? ei löydy ku tommonen halpanen vikakoodilukija ni sillä ei tarkemmin voi kattoo.. ihmetyttää vaan se cruise ku ei syty edes sitä valoa mittaristoon..
Voi bypass sotkea seoksia jos alipaineletku vuotaa suoraan imusarjaan ohi kaasuläpän. Eli bypass on sisäisesti seula.
Onko 60 eur kallis lukulaite millä saa luettua OBD:sta ilmaisohjelmilla parametreja, esimerkiksi ElmScan ISO USB http://www.omega.fi/tilaukset.htm

Cruisen aktivoitumista voi rajoittaa jokin virhetila, tarttis saada nuo CE:t ensin selvitettyä. Tai sitten cruisen sulake, poljinkytkimet tai viiksi tarkistettava.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
sami_hifi
"Aero"
Viestit: 303
Liittynyt: La Loka 14, 2006 17:31

Re: mikä tätä vaivaa..

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

juuri vaihdoin uudet tulpat ja vikavalo sammui ja cruisekin alkoi pelaamaan :)
Vastaa Viestiin