Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
RacerX
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 11:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu

Viesti Kirjoittaja RacerX »

Antakaas vinkkiä mikä on paras työkalu sen torx-pultin irroittamiseen jolla asentoanturi on lohkossa kiinni. On niin ahdas paikka ettei kunnolla saa mitään sopimaan ja ainakaan väännettyä suorassa ettei pultti muljaa.

Kannaattaako purkaa jotain edestä pois vai saako vaihdettua ilman suurempia kunhan lämpölevyn irroittaa?
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016

Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Laadukas torxkärki ja räikkä. Putsaa ruuvin kanta hyvin moskasta. Sadevesirännin kokoisen DP:n poisto edestä voi antaa lisää työskentelytilaa mutta ei välttämättä ole tarpeen. Ja tietty lämpösuoja.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
RacerX
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 11:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu

Viesti Kirjoittaja RacerX »

Onkohan se siin anturin päällä oleva peltisuoja myös saman pultin alla kiinni, eli sitä ei saa pois ennenkuin pultin saa auki?
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016

Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

muistaakseni on
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
petok
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 19:31
Paikkakunta: Tampere

Re: Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu

Viesti Kirjoittaja petok »

Mulla ainakin peltisuojalärpäke lähti vetämällä irti, ei ollut ruuvin alla. Torxi olikin sitten valmiiksi pyöreä, ei tullut sitten vaihdettua varmuuden vuoksi. On ilmeisesti joskus vaihdettu. Pidetään vara-anturi hyllyssä.
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Aerossa oli tosi v-mäinen tuo väli, mihin piti saada räikkä mahtumaan. Mikään kärki ei oikein yltänyt modaamatta, tai sitten oli minkä tahansa jatkovarren kanssa liian pitkä. Edestä kannattaa ottaa ainakin bypass pois, sillä nyt saa jo vähän tilaa. Onnea yritykseen, kun vein lopulta merkkiliikkeeseen niin aukesi kuulemma "ilman mitään dramatiikkaa" :wink: (lähin nyrkkipaja ei saanut auki)
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
RacerX
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 11:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu

Viesti Kirjoittaja RacerX »

AnttiH9-3 kirjoitti:Aerossa oli tosi v-mäinen tuo väli, mihin piti saada räikkä mahtumaan.
Juuri tuon huomasin tänään. No minä lähdin rohkeesti autolla työkaluostoksille, muutaman kerran sammu valoihin mutta kotiin päästiin.

OSTIN KAIKKI MAHDOLLISET VARIAATIOT TYÖKALUISTA MITKÄ VOI EDES SOPIA TUONNE JA HUOMENNA IRROITAN SEN ANTURIN, ITSE AIVAN OMIN PIKKUKÄTÖSIN :!:

Voin sit kertoo mikä oli hyvä setti, jos ei kuulu mitään niin lopputuloksen voitte arvata.
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016

Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu

Viesti Kirjoittaja Hook »

Nippelitietoa aiheeseen sivuten, eli... Jos oikein muistan, niin T5 autoissa anturin päällyspelti lähtee irti vetämällä sivulle, mutta T7 autoissa tuo on saman ruuvin alla kiinni.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
RacerX
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 11:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu

Viesti Kirjoittaja RacerX »

No niin, anturi vaihdettu ilman suurempia vastoinkäymisiä 40 min meni aikaa. Ostin sellaisen aivan pienen 1/2 tuuman portaattoman räikän ja siihen Belzerin 30 torxipään. Sillä lähti hyvin auki kun sai kunnolla aseteltua paikalleen. Ainoa mitä irroitin oli lohkolämppärin johto vastuksesta sekä se pelti pakosarjan päältä.

Anturin suojapelti oli tosiaan ruuvin alla.

Kiinnilaittaessa teippasin hiukan pulttia torxipäähän kiinni ja vasemmalla kädellä pidin peltiä paikallaan ja samalla oikealla kädellä laitoin pultin koloonsa ja kiristin sen.

Helppo homma kun on sopivat vehkeet asennukseen.
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016

Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Vastaa Viestiin