Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu
Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu
Antakaas vinkkiä mikä on paras työkalu sen torx-pultin irroittamiseen jolla asentoanturi on lohkossa kiinni. On niin ahdas paikka ettei kunnolla saa mitään sopimaan ja ainakaan väännettyä suorassa ettei pultti muljaa.
Kannaattaako purkaa jotain edestä pois vai saako vaihdettua ilman suurempia kunhan lämpölevyn irroittaa?
Kannaattaako purkaa jotain edestä pois vai saako vaihdettua ilman suurempia kunhan lämpölevyn irroittaa?
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Re: Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu
Laadukas torxkärki ja räikkä. Putsaa ruuvin kanta hyvin moskasta. Sadevesirännin kokoisen DP:n poisto edestä voi antaa lisää työskentelytilaa mutta ei välttämättä ole tarpeen. Ja tietty lämpösuoja.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu
Onkohan se siin anturin päällä oleva peltisuoja myös saman pultin alla kiinni, eli sitä ei saa pois ennenkuin pultin saa auki?
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Re: Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu
muistaakseni on
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu
Mulla ainakin peltisuojalärpäke lähti vetämällä irti, ei ollut ruuvin alla. Torxi olikin sitten valmiiksi pyöreä, ei tullut sitten vaihdettua varmuuden vuoksi. On ilmeisesti joskus vaihdettu. Pidetään vara-anturi hyllyssä.
Re: Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu
Aerossa oli tosi v-mäinen tuo väli, mihin piti saada räikkä mahtumaan. Mikään kärki ei oikein yltänyt modaamatta, tai sitten oli minkä tahansa jatkovarren kanssa liian pitkä. Edestä kannattaa ottaa ainakin bypass pois, sillä nyt saa jo vähän tilaa. Onnea yritykseen, kun vein lopulta merkkiliikkeeseen niin aukesi kuulemma "ilman mitään dramatiikkaa" (lähin nyrkkipaja ei saanut auki)
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu
Juuri tuon huomasin tänään. No minä lähdin rohkeesti autolla työkaluostoksille, muutaman kerran sammu valoihin mutta kotiin päästiin.AnttiH9-3 kirjoitti:Aerossa oli tosi v-mäinen tuo väli, mihin piti saada räikkä mahtumaan.
OSTIN KAIKKI MAHDOLLISET VARIAATIOT TYÖKALUISTA MITKÄ VOI EDES SOPIA TUONNE JA HUOMENNA IRROITAN SEN ANTURIN, ITSE AIVAN OMIN PIKKUKÄTÖSIN
Voin sit kertoo mikä oli hyvä setti, jos ei kuulu mitään niin lopputuloksen voitte arvata.
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Re: Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu
Nippelitietoa aiheeseen sivuten, eli... Jos oikein muistan, niin T5 autoissa anturin päällyspelti lähtee irti vetämällä sivulle, mutta T7 autoissa tuo on saman ruuvin alla kiinni.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kampiakselin asentoanturin irroitukseen paras työkalu
No niin, anturi vaihdettu ilman suurempia vastoinkäymisiä 40 min meni aikaa. Ostin sellaisen aivan pienen 1/2 tuuman portaattoman räikän ja siihen Belzerin 30 torxipään. Sillä lähti hyvin auki kun sai kunnolla aseteltua paikalleen. Ainoa mitä irroitin oli lohkolämppärin johto vastuksesta sekä se pelti pakosarjan päältä.
Anturin suojapelti oli tosiaan ruuvin alla.
Kiinnilaittaessa teippasin hiukan pulttia torxipäähän kiinni ja vasemmalla kädellä pidin peltiä paikallaan ja samalla oikealla kädellä laitoin pultin koloonsa ja kiristin sen.
Helppo homma kun on sopivat vehkeet asennukseen.
Anturin suojapelti oli tosiaan ruuvin alla.
Kiinnilaittaessa teippasin hiukan pulttia torxipäähän kiinni ja vasemmalla kädellä pidin peltiä paikallaan ja samalla oikealla kädellä laitoin pultin koloonsa ja kiristin sen.
Helppo homma kun on sopivat vehkeet asennukseen.
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#