Kytkimen vinkuminen

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
patti
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2010 10:30
Paikkakunta: Lohja

Kytkimen vinkuminen

Viesti Kirjoittaja patti »

Mulla on og 9-3:ssa spec stage3 kytkinlevy ja viggen asetelma. Autoon myös vaihdettu Abbotin vauhtipyörä. Näiden vaihtamisen jälkeen kytkin ulisee ja täristää aika rajusti nostettaessa. Onko vinkkejä mikä syynä?
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Kytkimen vinkuminen

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Vaihdettiinko painelaakeri myös?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
patti
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2010 10:30
Paikkakunta: Lohja

Re: Kytkimen vinkuminen

Viesti Kirjoittaja patti »

Jep vaihdettiin. Pro-car service teki kaiken joten varmaan palikat on oikein paikallaan.
Tosta rempasta nyt kulunu noin 3 kk joten mistään sisäänajo hommelista tuskin enää on kyse.
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Kytkimen vinkuminen

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Genuinesaabin sivuilla joskus haukkuivat Spec:in kytkimiä, että niissä ollut laatuongelmia ja sen vuoksi vaihtavat toimittajaa.
Tiedä sitten onko laatu parantunut.
Voisiko ongelma olla enemmänkin Abbotin vauhtipyörän ja Spec kytkimen materiaalien yhteensopivuus/mattomuus ?

Tuolla jousitetulla kuparikytkimellä ylimääräistä kytkimen luistattelua ei yleensä suositella, ainakaan ne jotka varttimailia varten on noi vaihtaneet.

Itsellä olis kanssa Spec:in joku jousitettu kuparilätystä odottamassa, mutta se tulee alkuperäiseen vauhtipyörään.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
patti
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2010 10:30
Paikkakunta: Lohja

Re: Kytkimen vinkuminen

Viesti Kirjoittaja patti »

Itellä on ihan katukäytössä enkä oo repiny mitään 0-100 lähtöjä mutta niinku sanoit niin omatkin epäilykset kohdistuu tohon levyn ja vauhtipyörän yhteen sopimattomuuteen. Hävettää vaan ajella kaupungilla kun kaikki päät kääntyy ihtettelemään kun yrittää lirutella valoista liikkeelle.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kytkimen vinkuminen

Viesti Kirjoittaja Hook »

Aihetta sivuten, että onko kyseessä Spec stage 3 vai stage 3+?

Tuolta tiedot:
http://www.specclutch.com/products


Stage 3 ei ole kupari kytkin, vaan hiilari/sintteri. Paino ~1.5kg.
Useita sintterilevyjä tuntuu vaivaavan uljaisut/vinkaisut luistattamisen alussa.

Stage 3+ on kuparipohjainen "sintteri", joka on 2mm ylipaksu esim. viggenin paineasetelmalle ja vakiovauhtipyörälle. Painaa noin 2kg. Boorien alue on melko kapoisa verrattuna esim. vakio levyyn.
Syö varsin nopsaan paineasetelman ja vauhtipyörän ja synkat toimivat pyörivän massan takia hitaasti.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
patti
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2010 10:30
Paikkakunta: Lohja

Re: Kytkimen vinkuminen

Viesti Kirjoittaja patti »

Kiitos Hook asian valaisusta. Itellä tosiaan on toi stage 3 eli sintteri.
Täytyy nyt talven yli katella muuttuuko toi miksikään vai pitäskö kokeilla vaihtaa esim. vanha vauhtipyörä takas.
Vastaa Viestiin