määkin hitsasin 99 :n takaakselin kiinnikkeet ja kelpasi leimalla
enkä muuten konttorilta kysynyt lupaa eikä saumoja ollut peitelty/hiottu mitenkään
ja tarkoitus olivaan että ei heti putoa matkalle joten hepattu vaan sinnepäin
(tosin puikolla vedetty)
Viimeksi muokannut jusa_71, Pe Loka 29, 2010 04:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
jusa_71 kirjoitti:määkin hitsasin 99 :n takaakselin kiinnikkeet ja kelpasi leimalla
enkä muuten konttorilta kysynyt lupaa eikä saumoja ollut peitelty/hiottu mitenkään
Tämähän kuulostaa tutulta tapaukselta. Jos en ihan väärin muista, niin katsuri ei tosiaan edes huomauttanut noista räkäklimpeistä akselissa.
No mites vanhoilla 9-3:silla tuota ongelmaa sitten rupee olemaan jos rupee ollenkaan? onko jossain vuosimallissa (og93/ng900 tuo jousijalan ruostuminen yleisempää kuin muissa?
saabdaas kirjoitti:No mites vanhoilla 9-3:silla tuota ongelmaa sitten rupee olemaan jos rupee ollenkaan? onko jossain vuosimallissa (og93/ng900 tuo jousijalan ruostuminen yleisempää kuin muissa?
Kyllä sitä vaivaa on ainakin täällä -98 Ng900:ssakin, mutta sain hajoamisen toistaiseksi pysäytettyä puhtaaksi harjaamalla ja ajoittaisella Dinitrol ML- käsittelyllä.
Pelkkä ML siksi että se on sikäli hyvää ainetta että pysäyttää ruostumisen tai ainakin hidastaa sitä riittävästi auton koko käyttöikä mielessä pitäen, ja peittävämpiin pinnoitteisiin verrattuna tilannetta on helppoa seurata ilman että piilossa pääsisi tapahtumaan pahoja.
Mahdolliset lakipykälät poisluettuina en usko jousijalan korjaamisen ammattitaitoisesti hitsaamalla sekä asiallisilla korjausholkeilla olevan käyttöturvallisuuden kannalta mikään kynnyskysymys, onhan se jousijalka alunperinkin koottu hitsaamalla olka-akselin takokappaleesta, putkesta ja peltilevyprässäyksistä.