Tjaa, ehkä nyt ei ole syytä huolestua vielä. Olen ymmärtänyt, että nuo Simonin korjaamat ovat yleensä kyllä kestäneet hyvin. Mutta katsotaanpa nyt miten takuu toimii.o--o kirjoitti:ilmeisesti uusi näyttö + kaapeli laitetaan samalla epävarmalla liimaustekniikalla kiinni kuin entinenkin????
SID2 korjausopas
Re: SID2 korjausopas
Re: SID2 korjausopas
ois jees jos löytyis sellanen näyttö minkä johtimet vois juottaa suoraa piirilevyyn...
9-3.1972
Re: SID2 korjausopas
Mulla on käynyt mielessä, että jos kaapelia ei voi juottaa suoraan piirilevyyn, niin onnistuisikohan se että purkaisi vaikkapa monisäikeistä johtoa josta saisi ohuita kuparijohdonpätkiä. Juottaisi kuparisäikeet yksittäin näyttöjohdon päällispuolelta joka kontaktiin. Sitten juottaisi johtojen toiset päät piirikortille erikseen. Tai ehkä helpommin toisessa järjestyksessä. Kysymys on vaan siitä että tarttuuko juotostina lattakaapelin folioon. Omallani en viitsi kokeilla kun siinä on vain yksi pystyrivi pimeänä.se93tbo kirjoitti:ois jees jos löytyis sellanen näyttö minkä johtimet vois juottaa suoraa piirilevyyn...
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Re: SID2 korjausopas
On näissä ollut näyttövikaisiakin. Ja sitä paitsi Englannissa käytetty liima on firman mukaan laadukkaampaa ts. se tiettävästi ei kuivu kuten Saabin käyttämä alkuperäinen jankki.!o--o kirjoitti:Eihän se näyttö ole viallinen, vaan piirikortin ja näyttökaapelin välinen liitos. Eli ilmeisesti uusi näyttö + kaapeli laitetaan samalla epävarmalla liimaustekniikalla kiinni kuin entinenkin????jcarlson kirjoitti:Ei korjaa vanhaa vaan vaihtaa kokonaan uuden näyttöyksikön.
Toisaalta jos noin on, niin silloin yhtä hyvin voisi liimata sen vanhan kaapelin uudelleen ja lopputulos olisi sama.
Ja antaahan Simon työlleen aika pitkän takuun , joka todistanee homman laadun!
900S 2.3 Talladega 1997
Re: SID2 korjausopas
Täytyy olla aikamoinen fakiiri jos tuo onnistuu, niin pienet nuo kontaktipinnan kohdat jossa säikeet kohtaisi. Laita suosiolla Simonille vaan sen sijaan että tuhoaa SIDin.niin onnistuisikohan se että purkaisi vaikkapa monisäikeistä johtoa josta saisi ohuita kuparijohdonpätkiä. Juottaisi kuparisäikeet yksittäin näyttöjohdon päällispuolelta joka kontaktiin. Sitten juottaisi johtojen toiset päät piirikortille erikseen.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: SID2 korjausopas
Kerroin Simonille ongelmasta ja sain juuri vastauksen. Näyttötoimittajalla on ollut laatuongelmia ja tekevät töitä "kellon ympäri" ongelman ratkaisemiseksi. Sitten kun näytöt ovat taas varmasti kunnollisiksi todettuja, hän vaihtaa uuden ja hyvittää ylimääräiset postikulut.pjv kirjoitti:Nyt pitää sitten mainita varmaan myös sekin, että viikko korjauksen jälkeen on taas pari pystyriviä pikseleitä ajoittain hukassa. Tämä lähtenee siis lähiaikoina takuukorjaukseen. Voin raportoida siitä sitten erikseen toiste...
Loistopalvelua edelleen, sanoisin.
Re: SID2 korjausopas
En ole tekemässä tuota enkä myöskään postittamassa Simonille, sillä mulla on pistelyn jälkeen vain yksi pystyrivi pimeänä, ja se saa olla. Kävi vaan mielessä tällainen vaihtoehto. Pieniä ovat, mutta sulalla tinalla on sellainen taipumus, että se hakeutuu metallipinnalle ja hylkii sen vieressä olevaa muuta materiaalia. Suurta sorminäppäryyttä vaatisi, mutta ei ehkä aivan mahdoton.torque kirjoitti:Täytyy olla aikamoinen fakiiri jos tuo onnistuu, niin pienet nuo kontaktipinnan kohdat jossa säikeet kohtaisi. Laita suosiolla Simonille vaan sen sijaan että tuhoaa SIDin.o--o kirjoitti:niin onnistuisikohan se että purkaisi vaikkapa monisäikeistä johtoa josta saisi ohuita kuparijohdonpätkiä. Juottaisi kuparisäikeet yksittäin näyttöjohdon päällispuolelta joka kontaktiin. Sitten juottaisi johtojen toiset päät piirikortille erikseen.
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Re: SID2 korjausopas
Ajattelin käydä ostamassa romuttamolta SIDin, käykö se suoraa vanhan paikalle? Onko mitään huomioitavaa? Sitten kun ehtii lähettää simonille vanhan
Re: SID2 korjausopas
Varmista kumpi sulla on eli SID1 vai 2 ja lisäksi ei käy suoraan vaan täytyy ohjelmoida uudelleen valtuutetussa Saab-huollossa!Ahrenberg kirjoitti:Ajattelin käydä ostamassa romuttamolta SIDin, käykö se suoraa vanhan paikalle? Onko mitään huomioitavaa? Sitten kun ehtii lähettää simonille vanhan
Re: SID2 korjausopas
Onko siinä jotain muutakin autoyksilöriippuvaa kuin määräaikaishuollosta ilmoittaminen?tkrakas kirjoitti:Varmista kumpi sulla on eli SID1 vai 2 ja lisäksi ei käy suoraan vaan täytyy ohjelmoida uudelleen valtuutetussa Saab-huollossa!
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Re: SID2 korjausopas
Ja nuo sitten vaikuttavat huolto-ohjelmaan. Jos nuo eivät vaikuta mihinkään muuhun, niin sitten ilmeisesti uudelleenohjelmointia voi lykätä siihen kunnes joutuu viemään auton muutenkin huoltoon. (Kunhan pohdiskelen, omassani SIDin vaihto ei ole ajankohtaista.) SIDhän ei tietääkseni mitenkään ohjaa mitään moottoriin liittyvää?Mimmi kirjoitti:Diesel/bensa, moottorikokoo--o kirjoitti:Onko siinä jotain muutakin autoyksilöriippuvaa kuin määräaikaishuollosta ilmoittaminen?
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Re: SID2 korjausopas
Ohjelmoinnin lisäksi, voi olla melko varmaa että on pikselivikainen, jos ei korjattu aiemmin.Ajattelin käydä ostamassa romuttamolta SIDin, käykö se suoraa vanhan paikalle? Onko mitään huomioitavaa?
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: SID2 korjausopas
Hei,
SID2 yksikön korjaus onnistuu myös Hki - Tuusula akselilla.
Yksikön voi tietenkin laittaa tulemaan myös Matkahuollolla / postilla.
Otan näytön jälkiä jättämättä irti ja annan 12kk työtakuun.
Jos ei tule kuntoon, niin en veloita hommasta mitään.
Tavoitat minut parhaiten:
thatinen at gmail.com
SID2 yksikön korjaus onnistuu myös Hki - Tuusula akselilla.
Yksikön voi tietenkin laittaa tulemaan myös Matkahuollolla / postilla.
Otan näytön jälkiä jättämättä irti ja annan 12kk työtakuun.
Jos ei tule kuntoon, niin en veloita hommasta mitään.
Tavoitat minut parhaiten:
thatinen at gmail.com
Re: SID2 korjausopas
Mimmi kirjoitti:Jos valtuutettu Saab-huolto on sama asia kuin TECH2, niin kyllä.tkrakas kirjoitti:Varmista kumpi sulla on eli SID1 vai 2 ja lisäksi ei käy suoraan vaan täytyy ohjelmoida uudelleen valtuutetussa Saab-huollossa!Ahrenberg kirjoitti:Ajattelin käydä ostamassa romuttamolta SIDin, käykö se suoraa vanhan paikalle? Onko mitään huomioitavaa? Sitten kun ehtii lähettää simonille vanhan
Onko tietoo mitä ohjelmointi maksaa? Mulla ollut SID2 Simonilta käytössä 4 kk ja tänään huomasin että kyseinen loota ei osaa käyttää Eberiä joten herääkin kysymys mitä muuta se ei tee =:-0
Re: SID2 korjausopas
Ei onnistu, piirilevyllä ei ole oikeita kuparipädejä johon jäisi tina kiinni,alunperin siihen on suunniteltu juurikin liimattava lattakaapeli. Ja jos olisi, todennäköisesti käytettävä lattakaapeli olisi niin jäykkää että sieltä täältä olisi pädit irti folioineen ensimmäisen lcd:n taitoksen jälkeen.o--o kirjoitti:Mulla on käynyt mielessä, että jos kaapelia ei voi juottaa suoraan piirilevyyn, niin onnistuisikohan se että purkaisi vaikkapa monisäikeistä johtoa josta saisi ohuita kuparijohdonpätkiä. Juottaisi kuparisäikeet yksittäin näyttöjohdon päällispuolelta joka kontaktiin. Sitten juottaisi johtojen toiset päät piirikortille erikseen. Tai ehkä helpommin toisessa järjestyksessä. Kysymys on vaan siitä että tarttuuko juotostina lattakaapelin folioon. Omallani en viitsi kokeilla kun siinä on vain yksi pystyrivi pimeänä.se93tbo kirjoitti:ois jees jos löytyis sellanen näyttö minkä johtimet vois juottaa suoraa piirilevyyn...