ABS ja BRAKE merkkivalot syttyivät

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
UC
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Loka 06, 2004 00:22
Paikkakunta: Espoo

Re: ABS ja BRAKE merkkivalot syttyivät

Viesti Kirjoittaja UC »

voisiko siis ruotsista löytyä tarveosa esim.
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=17619332
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=19389676
tuollahan noita olisi pilvin pimein?
Mataz
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: To Loka 28, 2010 22:16
Paikkakunta: Tampere

Re: ABS ja BRAKE merkkivalot syttyivät

Viesti Kirjoittaja Mataz »

Ei edelleenkään mitään koodeja, vaikka valot palaa. Huoltomiehen tuomio metroautossa koeajon perusteella "jarrut hengenvaaralliset, puoltaa ja kampeaa poikittain"... Joka on kyllä ihan totta kun nyt huollosta kotiin ajaessa testailin. Valot palo koko matkan ja tuntuu pitävällä alustalla puoltavan jarrutuksessa oikealle, ja liukkaalla kääntää perää vasempaan. Kevyellä poljinpaineella oikea etu menee ensimmäisenä lukkoon.

Huollon arvio oli, että abs-pumppu olis sökö, ja sekottais koko hommaa siten oikein urakalla. Ja siksi ei myöskään tule vikakoodeja, koska vika ei tod. näk. ole "aivoissa" vaan itse pumpussa.

Väittivät myöskin, että og9-3:een ei saisi edes pelkkää ohjausyksikköä, vaan tulee koko motti pumppuineen päivineen??

Huollon pihasta startatessa myös kolmiohuutomerkki jäi palamaan ja sidi heitti plingplongit. Tämä ei ole ennen palanut.

Koko hoidon lupasivat vaihdettuna 2500e, ihanan kallista...
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: ABS ja BRAKE merkkivalot syttyivät

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Mataz kirjoitti:Ei edelleenkään mitään koodeja, vaikka valot palaa. Huoltomiehen tuomio metroautossa koeajon perusteella "jarrut hengenvaaralliset, puoltaa ja kampeaa poikittain"... Joka on kyllä ihan totta kun nyt huollosta kotiin ajaessa testailin. Valot palo koko matkan ja tuntuu pitävällä alustalla puoltavan jarrutuksessa oikealle, ja liukkaalla kääntää perää vasempaan. Kevyellä poljinpaineella oikea etu menee ensimmäisenä lukkoon.

Huollon arvio oli, että abs-pumppu olis sökö, ja sekottais koko hommaa siten oikein urakalla. Ja siksi ei myöskään tule vikakoodeja, koska vika ei tod. näk. ole "aivoissa" vaan itse pumpussa.

Väittivät myöskin, että og9-3:een ei saisi edes pelkkää ohjausyksikköä, vaan tulee koko motti pumppuineen päivineen??

Huollon pihasta startatessa myös kolmiohuutomerkki jäi palamaan ja sidi heitti plingplongit. Tämä ei ole ennen palanut.

Koko hoidon lupasivat vaihdettuna 2500e, ihanan kallista...

Kyllä niitä ainakin purkaamolla myydään erikseen :roll:
http://www.autopurkaamot.com/

http://www.varaosahaku.fi/
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Mataz
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: To Loka 28, 2010 22:16
Paikkakunta: Tampere

Re: ABS ja BRAKE merkkivalot syttyivät

Viesti Kirjoittaja Mataz »

AVK ruttutukusta löyty tosta kulman takaa Pirkkalasta 70tkm ajettusta autosta, hinta 300e. Käyn hakemassa sen ja käyn jättään auton metroon, lupasivat viim. maanantaiksi saada laitettua. Vaihdolle tulee hintaa n. 200e, eli jos tästä nyt viidellä satkulla selviäis, niin hyvä... Jos vika ei tolla korjaannu, niin menee sormi suuhun...
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Mataz
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: To Loka 28, 2010 22:16
Paikkakunta: Tampere

Re: ABS ja BRAKE merkkivalot syttyivät

Viesti Kirjoittaja Mataz »

Nyt sitten vaan odotellaan ja katotaan miten käy... Pitäkäähän peukkuja!
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Mataz
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: To Loka 28, 2010 22:16
Paikkakunta: Tampere

Re: ABS ja BRAKE merkkivalot syttyivät

Viesti Kirjoittaja Mataz »

ihanan kallista... Hydrauliyksikkö aivoineen 300e avk:lta, metronautoon 850e vaihdosta. Mutta tulipahan tuohon tehtyä aika paljon muutakin kerralla.

Abs-yksikön lisäks vaihdatin samalla eteen levyt+palat (osat 160e). Lisäkustannuksia muodostui oikeastaan vain siitä, että toisen takasatulan ilmausruuvi oli jumissa niin pahasti, ettei auennut edes väkivallalla, joten satula meni vaihtoon (osa 150e) ja lisäksi pyysin kairaamaan yhden katkenneen etupyöränpultin irti. Ottaen huomioon, että jarrunesteetkin tuli nyt vaihdettua, niin ei tuo niin pahalta tunnu, kait... Ois tuolle rahalle toki muutakin käyttöö ollu, mut nyt on ainakin jarrut kuosissa.
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Vastaa Viestiin