9-3:n "Pitkä vieteri"
9-3:n "Pitkä vieteri"
Eli MY2002 9-3 2.0t kyseessä. Bensapumppu vaihdettu ed. omistajan mukaan noin 110tkm kohdalla. Nyt mittarissa 184tkm.
Startti on lähes aina vähän pitkä, mutta joskus, yleensä juuri normaalilämmön saavuttamisen jälkeen jos sammuttaa lyhyeksi hetkeksi ja starttaa uudelleen niin ei meinaa lähteä sitten millään. Kylmänä lähtee aina kuin palmun alta. Akku on ostoslistalla mutta tämänhetkiselläkin jaksaa sahata yllättävän kauan ja apuvirtaa ei VIELÄ ole kertaakaan tarvittu. Mikä mättää?
Startti on lähes aina vähän pitkä, mutta joskus, yleensä juuri normaalilämmön saavuttamisen jälkeen jos sammuttaa lyhyeksi hetkeksi ja starttaa uudelleen niin ei meinaa lähteä sitten millään. Kylmänä lähtee aina kuin palmun alta. Akku on ostoslistalla mutta tämänhetkiselläkin jaksaa sahata yllättävän kauan ja apuvirtaa ei VIELÄ ole kertaakaan tarvittu. Mikä mättää?
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
-
- "Ruisku"
- Viestit: 140
- Liittynyt: La Helmi 12, 2005 15:08
- Paikkakunta: KEMI
Re: 9-3:n "Pitkä vieteri"
Kampiakselin asentoanturi tai DI-kassu?
Kummatkin itsellä oireillut tuolla tavalla (kylläkin eri autoissa...)
Kummatkin itsellä oireillut tuolla tavalla (kylläkin eri autoissa...)
Saabit myyty pois, uutta hakemassa.
ex 99x2kpl, 900x2kpl,900 Cab, 9000Aero....
ex 99x2kpl, 900x2kpl,900 Cab, 9000Aero....
Re: 9-3:n "Pitkä vieteri"
Mitäs sellainen asentoanturi noin maksaa ja saako tarvikkeena vai pitääkö mennä hattukourassa metroautoon? Lueskelin että ei mikään mahdoton näemmä itsekään vaihtaa vaikka ahdas paikka? Lueskelin myös että oireilee "kyykkäämällä" konetta kylmästartin jälkeen, kuulostaa kyllä tutulta, muttä niin lievää ollut että oon pitänyt "ominaisuutena".
Niin ja auto on automaattilaatikolla jos se mitään vaikuttaa.
Mites muuten T7 DI kasetin hinta jos vikaa onkin sielläkin?
Niin ja auto on automaattilaatikolla jos se mitään vaikuttaa.
Mites muuten T7 DI kasetin hinta jos vikaa onkin sielläkin?
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Re: 9-3:n "Pitkä vieteri"
Itse ostin alkuperäisen Boschin Fixukselta 95 €. Alakautta vaihdoin.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-3:n "Pitkä vieteri"
Tilasin tarvikeanturin nuukuuttani. Puolet boschin hinnasta. Joku italiaano kuulema, voi olla että se boschi olis varmempi mutta opitaan sitten virheistä, olen kuullut/lukenut paljon siitä, kuinka p*skoja tarvikeosat ovat, mutta omakohtaiset kokemukset olleet tähänasti kuitenkin positiivisia. Saas nähdä kuin käy.
Alakautta? Onko se helpompi niin? Mulla on työmaalla nosturi niin saa kyllä helposti auton ylös.baasenar kirjoitti:Itse ostin alkuperäisen Boschin Fixukselta 95 €. Alakautta vaihdoin.
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Re: 9-3:n "Pitkä vieteri"
Enpäs ehtinyt kommentoimaan. Yritin itsekin ensin tarviketta, mutta siinä oli erilainen liitin, enkä viitsinyt ruveta kolvailemaan piuhoja vanhaan. Muistaakseni Bosch oli sitten PCS:ltä tilatessani jossain 50 eur hujakoilla.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: 9-3:n "Pitkä vieteri"
Itse näkisin, että on helpompi. Ainakin, jos saat auton nosturille.Timppa kirjoitti:Alakautta? Onko se helpompi niin? Mulla on työmaalla nosturi niin saa kyllä helposti auton ylös.baasenar kirjoitti:Itse ostin alkuperäisen Boschin Fixukselta 95 €. Alakautta vaihdoin.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-3:n "Pitkä vieteri"
Alakautta vaihdoin vihdoin. Anturi italialainen "laatutarvike", merkkiä eps tai joku sellainen. Aika jumppa meinas olla liittimen kanssa, en meinannut millään saada anturinpuoleista liitinrunkoa irti telineestään, aina kun sain toisenpuolen klipsin vapautettua ja aloin vapauttaa toista niin toinen meni takaisin jne. Oli muuten Saabin leimalla, AMP:n liitin ja ulkoisesti ei eronnut mitenkään orkkisboschista, paitsi tietysti boschin leimat puuttu, mutta materiaali jne vaikutti aivan identtiseltä.
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11