kytkimen ilmaus ongelma

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
vege
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Marras 05, 2008 19:53
Paikkakunta: Helsinki/lappeenranta

kytkimen ilmaus ongelma

Viesti Kirjoittaja vege »

Auto on 93 vm2001. Olen vaihtanut uuden kytkinpaketin(viggen) ja samalla kytkimen työsylinterin. Nyt ku kävin ilmaamaan kytkintä ni poljin jää pohjaan ja ei palaudu ylös. Laitoin painetta säiliöön ja availin ilmausruuvia ,ilmaa tulee niin pirusti. Polkimeen ei tuu mitään tuntua vaikka kuinka painelee. Tarviiko olla autossa virrat päällä ilmauksen ajan jos on jotai takaiskuventtiileitä jne... Missähän mahtais olla ongelma?

vesku
9-3 turbo vm2001
tonee
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 21:06
Paikkakunta: Kouvola

Re: kytkimen ilmaus ongelma

Viesti Kirjoittaja tonee »

ilmausruuvista yläsäiliöön itse ainakin painoin nestettä sopivalla letkulla ja isoimmalla ruiskulla mitä apoteekistä sai, hyvin ilmaantuin.
#4564Volvo v50 t5 -08ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
Mikko83
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: To Elo 07, 2008 17:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: kytkimen ilmaus ongelma

Viesti Kirjoittaja Mikko83 »

Meillä piharemontissa 9-3:n kytkinnesteet on vaihdettu menetelmällä: ilmausruuvi auki - kytkin pohjaan - ilmausruuvi kiinni - kytkin ylös (auttamalla kun ei palaudu itsekseen) - ilmausruuvi auki... Tekijöitä on ollut kaksi, toinen liikuttaa poljinta ja toinen availee/sulkee ruuvia. Jos säiliössä nestepinta pääsee liian alas ja järjestelmä imaisee ilmaa, niin jumppa jatkuu vain hieman pidempään :roll:
tonee
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 21:06
Paikkakunta: Kouvola

Re: kytkimen ilmaus ongelma

Viesti Kirjoittaja tonee »

Yksin pystyy loistavasti tekemään tuolla minun tavalla ja aikaa menee noin 10min.
Tapoja on monia :)
#4564Volvo v50 t5 -08ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
vege
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Marras 05, 2008 19:53
Paikkakunta: Helsinki/lappeenranta

Re: kytkimen ilmaus ongelma

Viesti Kirjoittaja vege »

Onnistu ekalla yrityksellä ilmaus tolla lääkeruisku menetelmällä :P kiitos hyvien ohjeiden.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: kytkimen ilmaus ongelma

Viesti Kirjoittaja j0ne »

ilmausruuvista yläsäiliöön itse ainakin painoin nestettä sopivalla letkulla ja isoimmalla ruiskulla mitä apoteekistä sai, hyvin ilmaantuin.
Suosittelen ehdottomasti tätä tapaa, säästyy turhalta säätämiseltä.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Mikko83
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: To Elo 07, 2008 17:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: kytkimen ilmaus ongelma

Viesti Kirjoittaja Mikko83 »

Sopiiko tuo ruiskulla nesteen syöttäminen myös kytkinnesteiden vaihtoon? Tällöin vanha neste ilmeisesti nousee siihen säiliöön, josta sen sitten saa imettyä pois? Pitää kokeilla seuraavalla kerralla, koska kuulostaa ihan näppärältä.
Vastaa Viestiin