Eber
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 13:39
Eber
Osaisiko kukaan kertoa mikä on eberissä vikana, kun käy noin 7 minuuttia, jonka jälkeen sammuu itsestään?
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 13:39
Re: Eber
Akkukin viikko sitten uusittu 100 amppeeria.
Re: Eber
Mulla samaa ongelmaa, käy kyllä kun auto on päällä mutta ei lähde käyntiin välttämättä jos on ajastimella laitettu. Jos lähtee päälle niin sammuu muutaman minuutin kuluttua. Pitäisi käydä myös vikakoodit ensin lueettamassa mutta en ole saanut aikaiseksi. Kun saat kuntoon niin kerro mikä oli vikana.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Eber
Voi olla vika monessakin paikkaa, mutta jos Eberi toimii kun auto on käynnissä niin vika on ilmeisemmin vesipumpussa.Saappi-Rami kirjoitti:Osaisiko kukaan kertoa mikä on eberissä vikana, kun käy noin 7 minuuttia, jonka jälkeen sammuu itsestään?
Jos taas silloinkin oireilee niin paljon mahdollista että ohjainlaite on kyrvähtänyt ja jos ei saa koodejakaan ulos, mutta helpoin on kun käyt kiltisti lukemassa ne koodit ja vaikka itse sitten remppaisitkin Eberin.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Eber
Täällä oli/on sama ongelma. Pienellä pakkasella toimii n. 5min ja alle -20 toimiki sit jo 15min. Epäilen sitä vesipumppua juurikin tuon käymisajan pituuden ja pakkasen suhteen. Eilen tosin toimi lämpimällä koneelle paljon pidempään. Vikakoodit pitäis lukee, ei vaan oo aikaa. Väliäkös tuolla ku kone kuitenki lämpiää plussan puolelle niin ei tule kylmäkäynnistyksiä.
Ahdonvoimaa
Re: Eber
Itseasiassa minä taasen voisin veikata ohjainlaitetta, koska niissä on ollut ongelmia juuri tuon tyyppisenä, eli jos on paljon pakkasta niin toimii pidempää.Wagonisti kirjoitti:Täällä oli/on sama ongelma. Pienellä pakkasella toimii n. 5min ja alle -20 toimiki sit jo 15min. Epäilen sitä vesipumppua juurikin tuon käymisajan pituuden ja pakkasen suhteen..
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Eber
Jaahas, saako vaihtaa mielipidettä? Täältäkin ääni(edellä mainitun perusteelle)ohjausyksikölle. Eipä se eeperi lähde enää millää käymää. Pitänee varmaa käydä jossai lukemassa vikakoodit. Luultavasta eber-huolto riittää kun on jälkiasennettu peli. Ei syty kuin heater-valo SID:n eikä toimi ajossakaan.
Onneks kovimmat pakkaset ohi. Ainakin hetkeks. Toivottavasti...
Onneks kovimmat pakkaset ohi. Ainakin hetkeks. Toivottavasti...
Ahdonvoimaa
Re: Eber
Itselläni oli/on juuri tuollainen vika eberissä (alkuperäinen) Olen antanut itselleni ymmärtää, tuon johtuvan siitä, että ohjainlaite luulee eberin ylikuumenevan vaikka laite toimisikin aivan oikein. Ohjainlaite on siis sisäisesti sökö. Taistelin aikanaan oman laitteeni kanssa ja vaihdoin myös veden ja laitteen lämpöä mittaavan anturiparin vaikka niiden arvot olivat aivan speksien mukaiset. Tämän jälkeen laite toimi hetken lähes oikein. Veikkaisinkin uusien antureiden arvojen olleen hiukan vanhoihin nähden erilaiset ja kelpasivat juuri ja juuri rikkinäiselle ohjainlaitteelle. tilasin ennen joulua uuden laitteen preheatilta mutta taitaa olla saatavuusongelmia kun ei vieläkään ole kuulunut. (onneksi en maksanut ennakkoon)Wagonisti kirjoitti:Jaahas, saako vaihtaa mielipidettä? Täältäkin ääni(edellä mainitun perusteelle)ohjausyksikölle. Eipä se eeperi lähde enää millää käymää. Pitänee varmaa käydä jossai lukemassa vikakoodit.
Todennäköisesti vikakoodi osuu tuohon ylikuumenemiseen, siitä varmaan johtuu myös ettei eberi enää toimi. Muistaakseni alkuperäinen eberi sallii 10(tästä en aivan varma enkä jaksa tarkistaa) perättäistä ylikuumenemista ja menee sen jälkeen lukkoon. Alkuperäisen laitteen lukkotila aukeaa pitämällä akkua irti riittävän pitkään.
Tuossa ketjussa paljon tietoa eberistä ja omista testauksistani...
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... n&start=60
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Re: Eber
Katselin noita muitakin aiheita läpi mutta en nyt sisäistänyt että voiko itse jotenkin saada pois puhaltimen päälle menemisen jos on acc, vaikka joku tietty johto irroittamalla.
Kokeiltu ennen auton sammuttamista laittaa off napista acc pois päältä mutta aina hypänny päälle ku eberi käynnistyny ajastuksella. Onko joku muu tapa saada pois päältä tuo?
Techillä vissiin pystyis ohjelmoimaan mutta ei ole halua viedä merkkihuoltoon kun ei tiedä mitä moisesta perivät. Ja P-Karjalassa ei taida kellään tuota vehjettä olla?
Edit: Vastauksena seuraavaan kysymykseen, autona siis 9-3 vm99 ja moottorina 2.2TiD (85kW)
Kokeiltu ennen auton sammuttamista laittaa off napista acc pois päältä mutta aina hypänny päälle ku eberi käynnistyny ajastuksella. Onko joku muu tapa saada pois päältä tuo?
Techillä vissiin pystyis ohjelmoimaan mutta ei ole halua viedä merkkihuoltoon kun ei tiedä mitä moisesta perivät. Ja P-Karjalassa ei taida kellään tuota vehjettä olla?
Edit: Vastauksena seuraavaan kysymykseen, autona siis 9-3 vm99 ja moottorina 2.2TiD (85kW)
Viimeksi muokannut am88, To Joulu 16, 2010 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Eber
Auto on mikä? Tuskin auttaa muu kun techillä ohjelmointi. Kysymällähän se hinta selviää.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96