Kytkimessä ilmaa edelleen

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Miihkali
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: To Kesä 24, 2004 22:41
Paikkakunta: Nakkila

Kytkimessä ilmaa edelleen

Viesti Kirjoittaja Miihkali »

Saabaksen kytkimen ilmaongelmat jatkuvat edelleen, viimeksi vaihdettiin pääsylinteri (kuskin jalkatilassa), jonka jälkeen kytkin toimi pari päivää. Nyt poljin nököttää onnellisesti pohjassa, mutta palaa ajoittain eloon kun nostaa jalalla ja pumppaa kytkin poljinta ees taas.
Mitä seuraavaksi? Onko mahdollista että vuotaa ilmaa jostain pääsylinterin ja työsylinterin väliltä vai onko seuraavaksi vaihdettava työsylinteri? Jos työsylkky menee vaihtoon niin samalla ilmeisesti kannattaa tehdä kytkinremontti (260 tkm ajettu ja ilmeisesti alkuperäinen kytkin)?
-9-3 -99 2.0 lpt
-2. polven saabisti-
Janne_
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Elo 18, 2010 20:10
Paikkakunta: Merikarvia

Re: Kytkimessä ilmaa edelleen

Viesti Kirjoittaja Janne_ »

Miihkali kirjoitti:Saabaksen kytkimen ilmaongelmat jatkuvat edelleen, viimeksi vaihdettiin pääsylinteri (kuskin jalkatilassa), jonka jälkeen kytkin toimi pari päivää. Nyt poljin nököttää onnellisesti pohjassa, mutta palaa ajoittain eloon kun nostaa jalalla ja pumppaa kytkin poljinta ees taas.
Mitä seuraavaksi? Onko mahdollista että vuotaa ilmaa jostain pääsylinterin ja työsylinterin väliltä vai onko seuraavaksi vaihdettava työsylinteri? Jos työsylkky menee vaihtoon niin samalla ilmeisesti kannattaa tehdä kytkinremontti (260 tkm ajettu ja ilmeisesti alkuperäinen kytkin)?
Itsellä noilla kilsoilla antautu kytkimentyösylinteri ja poljin jäi pohjaan.. sai eloa ilmaamalla mutta vuosi kaavelin sisään, työsylkky vaihtoon ja samalla asetelma+levy+painelaakeri.
Saab NG900 96' 2.0t
Vastaa Viestiin