Tuotahan voisi kokeilla.jusa_71 kirjoitti: kuumenna oljyä kaada kaikkii pusliin niin menee helposti joka paikkaan
Eikö etupää narise?
Re: Eikö etupää narise?
Re: Eikö etupää narise?
Kyllä narisee -15 asteesta eteenpäin ikävästi ja -30 tienoilla jatkuvasti pienissäkin montuissa, etupää myös kolisee kaiken lisäksi ja moottorin tukikumit ovat hajalla (uudet hankittu)... eli varsinainen ajonautinto.
Re: Eikö etupää narise?
Ei narise.......paitti toi hanttarin penkillä istuva eukko.
SAABismi, ei ole sairaus, vaan hyvä elämäntapa.
Re: Eikö etupää narise?
Onko tuota narinaa oikeasti kukaan saanut kuriin esim. voitelemalla kallistuksenvakaajatangon puslia tms. jollain kemikaalilla? itse epäilisin äänen aiheuttajaksi kuivia alapalloniveliä, tosin pitäisi se suojakumi viiltää auki voitelua varten mutta sitten tulisi aika nopeaa kaput niillekkin.
Re: Eikö etupää narise?
Ihme kyllä, tänä talvena on ankkasaundeilta säästytty. Viime talvena kuitenkin pienelläkin pakkasella alkoi sellainen narske ja vaakkuminen, ettei mitään järkeä, mutta tänä vuonna ilman mitään alustamuutoksia kyseisiä ääniä ei ole kuulunut... On se jännä.
Re: Eikö etupää narise?
Eihän tuota noin rajuksi viiltäjäksi täydy ruveta, vaan voi avata alatukivarren ja olka-akselin kartioliitoksen ja nostaa suojakumia kartiota pitkin ylöspäin jolloin siihen syntyy rako. Tästä raosta pystyy painamaan lääkeruiskulla rasvaa ihan ilman ostettaessa mulkoiluja aiheuttavia neulojakin.saabdaas kirjoitti:itse epäilisin äänen aiheuttajaksi kuivia alapalloniveliä, tosin pitäisi se suojakumi viiltää auki voitelua varten mutta sitten tulisi aika nopeaa kaput niillekkin.
Taikka asentaa rasvanipat.
Ja kyllä se vaakkuminen näissä sieltä kallistuksenvakaajan runkokumeista lähes poikkeuksetta kuuluu, itse olisin enemmän huolestunut siitä jos tätä vaakuntaa ei kovilla pakkasilla esiintyisi, silloin ovat jo luultavasti senverran väljistyneet etteivät narise.

Re: Eikö etupää narise?
Ilmeisesti kyse on tuosta alemmasta "paksummasta" vakaajatangosta jonka puslat on siinä moottorin takana kiinni runkopalkissa. Asiaan sen enempää perehtyneenä mitäs tuosta joutuu irroittamaan saadakseen rasvat tangon/puslien väliin ja onnistuuko ilman rasvamonttua/nosturia?