Check Engine -valo syttyi
Check Engine -valo syttyi
Ilman oireita lävähti moottorivalo tauluun. Ei tunnu vaikuttavan kulkuun. Täytyy käyttää vikakoodien luvussa ja katsoa. Voisikohan akun vaihdolla olla jotain tekemistä asian kanssa? Vaihdoin akun viikonloppuna.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Check Engine -valo syttyi
tarkista aluksi alipaine letkut ja irroita akku noin 15 min ajaksi
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Check Engine -valo syttyi
Ilmamassamittarin vikakaan ei välttämättä vaikuta kulkuun. Ei ainakaan ihan heti...
Re: Check Engine -valo syttyi
Akun kengän irroitus auttoi tässä, eikä valo ole (vielä) syttynyt uudelleen. Jos syttyy, pitää luetuttaa koodit, niin ei tarvitse hirveesti arvuutella vikoja. Voi olla että pakkaset on aiheuttaneet jotain kontaktihäiriöitä, tiedä näistä.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Check Engine -valo syttyi
Itselläni syttyi tuo vikavalo parisen vuotta sitten 9-3:ssa, myös kovien pakkasten aikaan. Kävin merkkiliikkeessä vikakoodit luetuttamassa ja tulos: ei vikakoodeja! Asentaja oli sitten suu pyöreänä, kun sitten pyysin vaihtamaan samalla termostaatin, sillä lämmöt olivat mielestäni roikkuneet alhaalla. Vika korjaantui tällä.
Jos lämmöt kuitenkin ok, niin syynä oli varmaankin sitten tuo akku. Ja noi vikakoodithan saa muistaakseni itsekin "luettua" kytkemällä sytytysvirran ja seuraamalla, montako kertaa valo vilkahtaa.
Jos lämmöt kuitenkin ok, niin syynä oli varmaankin sitten tuo akku. Ja noi vikakoodithan saa muistaakseni itsekin "luettua" kytkemällä sytytysvirran ja seuraamalla, montako kertaa valo vilkahtaa.
Saab 900 -88
Re: Check Engine -valo syttyi
no nyt se sytty taas, eiku koodeja lukemaan
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Check Engine -valo syttyi
IMMu teki tuota juuri, ainakin täällä. Sytty sammu, sytty sammu.
Re: Check Engine -valo syttyi
Täältäkin ääni termostaatille. Vuosi sitten roikutteli lämpöjä ja lopulta sytytti ce-valon. Uusi termostaatti koneeseen eikä sen jälleen ole valo syttynyt
Ahdonvoimaa
Re: Check Engine -valo syttyi
Lämmöt on olleet normaalit.
Vikakoodiksi paljastui P1110 eli bypass tai magneettiventtiili. Bypass vaihdettiin samantien, valo ei vielä ole syttynyt uudelleen. Seuraillaan tilannetta.
Kiitoksia Vesa67:lle runsaasta avusta ja asiantuntemuksesta.
Vikakoodiksi paljastui P1110 eli bypass tai magneettiventtiili. Bypass vaihdettiin samantien, valo ei vielä ole syttynyt uudelleen. Seuraillaan tilannetta.
Kiitoksia Vesa67:lle runsaasta avusta ja asiantuntemuksesta.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Check Engine -valo syttyi
Vähän samoja oireita ollut myös omassa -02 Aerossa eli moottorivalo syttyi ilman oireita ja normaalissa ajossa. Samana päivänä myöhemmin korjaamon mittarille ajellessa alkoi käyntikin olla huonoa kun jalan nosti kaasulta moottori sammui. Syyksi paljastui kaasuläppä viallinen tai joku vastaava. Korjaamon kaveri sanoi että se voi olla joku häiriö ja että nollataan vikakoodit ja toivotaan että se olis siinä. No eihän se tietenkään ollu siinä, valot sytty tauluun muutaman kymmenen kilometrin jälkeen ja ilmeisesti kaasuläppäkotelon vaihto olis sitten edessä.
Ymmärsin että kaasuläppäkotelo maksaa noin tuhannen € ainakin ns. virallisien toimittajien (mangneetti, Länsiauto) kautta.
Jos joku tietää mitään muuta paikkaa mistä noita osia voisi kysellä niin ei kannata epäroidä kertoo siitä täällä.
Ymmärsin että kaasuläppäkotelo maksaa noin tuhannen € ainakin ns. virallisien toimittajien (mangneetti, Länsiauto) kautta.
Jos joku tietää mitään muuta paikkaa mistä noita osia voisi kysellä niin ei kannata epäroidä kertoo siitä täällä.
Re: Check Engine -valo syttyi
Moi pistäpä tuonne osto-osioon tuo pyyntösi niin luulis helpommin nappaavan:Aquell kirjoitti:Jos joku tietää mitään muuta paikkaa mistä noita osia voisi kysellä niin ei kannata epäroidä kertoo siitä täällä.
http://foorumi.saabclub.fi/viewforum.php?f=52
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Check Engine -valo syttyi
kysy Procarservicen Rikulta hintaa myös, ellet ala ulkomailta tilaamaan elkpartsilta tai partsforsaabs:lta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Check Engine -valo syttyi
Kiitos vinkeistä, täytyy varmaan kysellä täältä kotimaasta ensin ja kattoo mihin hintaan saa. Elkpartsilta näytti saavan 399 puntaan mikä on jo sekin aika paljon vähemmän kun tuhat euroo
Re: Check Engine -valo syttyi
Muinaisessa -02 9-5 Aerossani oli myös tota kaasuläppäongelmaa pari kertaa. Kaasuläppäkotelossa oli mustaa töhnää jonkin verran, joten suihkin sitten jarrusprayta sinne urakalla joku kerta niin, että läppä oli taas kiiltävä ja vikakoodi + tyhjäkäyntiongelmat pysyivät poissa sen jälkeen. Tota voi ainakin koittaa joutessaan...Aquell kirjoitti:Vähän samoja oireita ollut myös omassa -02 Aerossa eli moottorivalo syttyi ilman oireita ja normaalissa ajossa. Samana päivänä myöhemmin korjaamon mittarille ajellessa alkoi käyntikin olla huonoa kun jalan nosti kaasulta moottori sammui. Syyksi paljastui kaasuläppä viallinen tai joku vastaava. Korjaamon kaveri sanoi että se voi olla joku häiriö ja että nollataan vikakoodit ja toivotaan että se olis siinä. No eihän se tietenkään ollu siinä, valot sytty tauluun muutaman kymmenen kilometrin jälkeen ja ilmeisesti kaasuläppäkotelon vaihto olis sitten edessä.
Ymmärsin että kaasuläppäkotelo maksaa noin tuhannen € ainakin ns. virallisien toimittajien (mangneetti, Länsiauto) kautta.
Jos joku tietää mitään muuta paikkaa mistä noita osia voisi kysellä niin ei kannata epäroidä kertoo siitä täällä.
Re: Check Engine -valo syttyi
Kun nappaa ohjausyksikön sulakkeen (kojelaudan päädyssä numero 28 ainakin NG900:ssa) irti, niin ei tarvitse irrottaa akusta piuhoja. Säästyy radion uudelleen säätämiseltä.
NG 900S 3d 2.3i -98