toimiiko vastaava myös 9-3:ssa?Hepis kirjoitti:Kun nappaa ohjausyksikön sulakkeen (kojelaudan päädyssä numero 28 ainakin NG900:ssa) irti, niin ei tarvitse irrottaa akusta piuhoja. Säästyy radion uudelleen säätämiseltä.
Check Engine -valo syttyi
Re: Check Engine -valo syttyi
Bmw Touring 530da -01
Saab 9-3 2.0 16v -99
Vw Corrado 1.8 20vt
Saab 9-3 2.0 16v -99
Vw Corrado 1.8 20vt
Re: Check Engine -valo syttyi
Kyllähän se tuntui toimivan
Re: Check Engine -valo syttyi
Nyt syttyi taas, eli magneettiventtiili lähtee seuraavaksi vaihtoon.
Kiitos tuosta sulake 28 -vinkistä. On sama sulake 9-3:ssa ja toimii.
Kiitos tuosta sulake 28 -vinkistä. On sama sulake 9-3:ssa ja toimii.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Check Engine -valo syttyi
Miksi ihmeessä ei tämä ole tullut koskaan mieleen . Oma NG on jo pidempään sytellyt satunnaisesti CE-valoa ja akun piuhat irrottamalla olen tähän asti tuon resetoinut. Jos/kun se vielä syttyy niin annan olla pellin kiinni ja nappaan tuon sulakkeen irti. Kiitos siis tästä vinkistä.Hepis kirjoitti:Kun nappaa ohjausyksikön sulakkeen (kojelaudan päädyssä numero 28 ainakin NG900:ssa) irti, niin ei tarvitse irrottaa akusta piuhoja. Säästyy radion uudelleen säätämiseltä.
Voisi kyllä tuon valon syttymissyynkin jossakin vaiheessa jotakin kautta selvittää...
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41
Re: Check Engine -valo syttyi
Eipä ole 9-3:ssa vielä radion asetukset akun piuhat irroittamalla kadonneet.cor kirjoitti:toimiiko vastaava myös 9-3:ssa?Hepis kirjoitti:Kun nappaa ohjausyksikön sulakkeen (kojelaudan päädyssä numero 28 ainakin NG900:ssa) irti, niin ei tarvitse irrottaa akusta piuhoja. Säästyy radion uudelleen säätämiseltä.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Re: Check Engine -valo syttyi
Resetti = halpa
Vian korjaaminen = kallis
Vian korjaaminen = kallis
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: Check Engine -valo syttyi
Varaosaa odotellessa, hävisi tuo varoitusvalo itsestään. Valo päällä ajettu n. 1000km. Onkohan tuo normaalia?
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Check Engine -valo syttyi
Resetti = Halpa
Vian korjaaminen = Kallis
Vian korjaaminen resetin jälkeen = Vielä kallimpi ja typerää
Vian korjaaminen = Kallis
Vian korjaaminen resetin jälkeen = Vielä kallimpi ja typerää
Ahdonvoimaa
Re: Check Engine -valo syttyi
Saabin omista radioista en tiedä, mutta ainakin meikäläisen jälkiasennus-Pioneer unohtaa äänisäätönsä ja tallennetut kanavat virran kadotessa. Eikä sulakkeen irrottamalla tarvitse myöskään kaivaa esiin akunkenkään sopivaa lenkki/jakoavainta.ballantine kirjoitti:Eipä ole 9-3:ssa vielä radion asetukset akun piuhat irroittamalla kadonneet.
NG 900S 3d 2.3i -98
Re: Check Engine -valo syttyi
No nyt on vaihdettu läppäkotelo ja ainakin toistaiseks on pelannu hyvin mut täytyy ottaa vähän kilometrejä alle viikonlopunaikaan ja kattoo onko vika tällä kuitattu.
Kiitoksia kaikille vinkeistä
Kiitoksia kaikille vinkeistä
Re: Check Engine -valo syttyi
Varaosaa edelleen odotellessa, tilattu 2 viikkoa sitten, kysäsin loppuviikosta: "menee ainakin viikko vielä, jälkitoimituksessa", eipä herrat marmoritiskin takana turhaan vaivaudu ilmoittelemaan, jos tilaus viivästyy...
Pitäköön tunkkinsa Selvittelen josko magneettiventtiilin saisi muuta kautta.
Nyt se valo sytty taas...
Pitäköön tunkkinsa Selvittelen josko magneettiventtiilin saisi muuta kautta.
Nyt se valo sytty taas...
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Check Engine -valo syttyi
Mulla on vakiokuntoinen vm 2001 9-3 2.0t, ajettu nyt 143tkm. Joskus viime vuonna syttyi CE-valo, jonka resetoin akun irrotuksella. Sitten meni jotain 7000 km ennen kuin valo taas syttyi. Ja taas akku irti, kun en jaksanut mennä korjaamolle. Sen jälkeen meni taas 10.000 km ja tänään valo syttyi taas. Mutta nyt kävin luetuttamassa koodin vihtiläisellä pikkupajalla. "Pakokaasuahtimen kierrätysventtiilin toimintahäiriö" tai jotain sinne päin se valitteli. Saattoi siinä joku muukin sana vielä olla, mutta ainakin tuommoista siinä luki. Kuis vakavaa tuo nyt on, kun vika ei ole pysyvä eikä vaikuta ajamiseen mitenkään? Mikä osa nyt pitäisi vaihtaa, jos mikään? Valo on muuten syttynyt aina kun kun on kylmällä koneella lähtenyt liikkeelle ja ajellut sitten pari kilometriä.
ex: 9-3 2.0t Coupe aut. vm. 2001
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
Re: Check Engine -valo syttyi
Mikäköhän se vikakoodin numero oli? Äkkiseltään kuulostaa kuitenkin bypassilta, etenkin jos kone vaikuttaa toimivan normaalisti.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Check Engine -valo syttyi
Vikakoodin numeroa ei näkynyt, pelkkä teksti vaan (ei ollut merkkikorjaamo, lukulaite oli joku Boschin vihreä boksi). Turbosta ja kierrätysventtilistä siinä kuitenkin oli kysymys. Ajelu tuossa tilanteessa oli startin jälkeen semmoista pintakaasuhissuttelua, tuskin 2500 kierrosta enempää (jos tästä nyt voi sitten päätellä onko bypass vai joku muu voinut oireilla).
ex: 9-3 2.0t Coupe aut. vm. 2001
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
Re: Check Engine -valo syttyi
Erittäin todennäköisesti samoista osista kuin mjavan tapauksessa kyse, joko bypass itse tai sitä ohjaava magneettiventtiili.
Bypassin voi koittaa testata tai jos ei viitsi niin ostaa uuden, laittaa paikalleen ja totetaa muuttuiko maailma. Sen jälkeen bypassin ohjausmankku vaihtoon, osat yhteensä reilusti alle satasen.
Suurta vaaraa ei ole, ellei ota sitä mahdollisuutta peikoksi että bypassi ei aukea ollenkaan ja isommalla polkaisulla kompuran siivet kavitoi paineiskusta ja rasittaa vakiohyrrän laakerointia. Äänihän tilanteessa on sellainen fu-fu-fu-fu niinko thyning biileissä tapaa olla
Bypassin voi koittaa testata tai jos ei viitsi niin ostaa uuden, laittaa paikalleen ja totetaa muuttuiko maailma. Sen jälkeen bypassin ohjausmankku vaihtoon, osat yhteensä reilusti alle satasen.
Suurta vaaraa ei ole, ellei ota sitä mahdollisuutta peikoksi että bypassi ei aukea ollenkaan ja isommalla polkaisulla kompuran siivet kavitoi paineiskusta ja rasittaa vakiohyrrän laakerointia. Äänihän tilanteessa on sellainen fu-fu-fu-fu niinko thyning biileissä tapaa olla
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit