Saab 900s vm96 murheita

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Saab 900s vm96 murheita

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Uutena :saab: istina ja klubilaisena tervehdys kaikille. Hyvin ei ala mun :saab: astelu kun hankimme kiireellä vm96 vapari ng900:n kakkosautoksi yksityiseltä. Päivittäisessä ajossa ollut ja mittarissa 200 tuhatta. Klassinen "Check Engine" valo palaa koko ajan. Ei sammu missään vaiheessa eikä vilku tai mitään. Paikallisessa pajassa Boschin testerillä herjasi kampiakselin asentotunnistinta :?: Kuka tietää onko kallis ja mistä kannattaa ostaa? Voiko korjata? Asun Pk-seudun laitamilla.

Lisäksi abs-jarrut alkavat liukkaalla ottamaan ihan pienellä painamisella ja poljin POTKII välillä oikein kunnolla takaisin.

Kytkin kahisee kohtalaisesti poljin pohjaan painettuna ja vaijeri naukuu. Ottaa kuitenkin ihan hyvin ja vaihteet menevät kevyesti päälle. Aihetta huoleen?

Mukana tuli joku moniurahihna. Mitä kaikkea kannattaa samalla tarkastaa/vaihtaa jos joutuu purkamaan jotain tieltä? Jostain rullista ollut puhetta. Kuinka monta ja mistä kannattaa ostaa?
Tässä aluksi. Nöyränä ja kiitollisena etukäteen kaikesta tiedosta ja avusta. :wink:
-Toivottavasti ajan itse :saab: illa enkä itseäni konkurssiin-
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 900s vm96 murheita

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kampiakselin asentoanturi ei taida paljoa maksaa, haulla löytyy paljon juttua anturista.
Jos abs naputtaa ja potkii polkimella niin silloinhan se toimii :wink:
Kytkinvaijerille pystyy tuskin kummoisia tekemään, muuta kuin vaihtamaan uuteen, mutta jos toimii niin antaa mennä. Kahina voi tulla painelaakerista, ja sen vaihtaminen vaatii enemmän työtä joten sama homma, anna olla jos kytkin pelaa.
Moniurahihnan kanssa taitaa olla kiristinrulla se, mikä kannattaa vaihtaa samalla. Haulla löytyy myös varmasti asiasta ja joku muu varmaan osaa kommentoida paremmin.
Tämän ikäiset saabit on halpoja huoltaa, jos pysyy työkalut kädessä. Kannattaa metsästää EPC (varaosa katalogi tietokoneella)0 ja WIS (korjaamo tietokanta (huolto käsikirja) tietokoneella) jostakin avuksi. Haulla löytyy niistäkin juttua.
Tervetuloa foorumille ja halpoja kilometrejä kakkosautolle. Saabclubiin liittymistä kannattaa myös harkita.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
tiaipe
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 12:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saab 900s vm96 murheita

Viesti Kirjoittaja tiaipe »

Itellä on painelaaki kahissut jo varmaankin 40tkm ajan, en ole viitsinyt siitä sen enempää murehtiä kun muuten kytkin on toiminut. Mitä nyt sillointällöin nytkähtää aavistuksen kun seistessä laittaa vaihteen päälle.

Moniurahihnan nylonmuovinen tms. taittorulla kannattaa varmasti vaihtaa samalla. Hiukan pelästytti joskus kun siitä leikkasi laakeri kiinni valoissa seistessä ja savu alkoi nousta konepellin alta :D
Saab 9-5 Aero automaatti -01
Vastaa Viestiin