turbo
turbo
Missä kilometrimäärässä turboon pitäsi uusata laakerit ja tiivisteet.
Omassani ei ylimääräisiä ääniä vielä kuulu, mutta pitää lisätä öljyä jo yli 1 l 20000 km vaihtovälille. Autolla ajettu 240 000 km.
Omassani ei ylimääräisiä ääniä vielä kuulu, mutta pitää lisätä öljyä jo yli 1 l 20000 km vaihtovälille. Autolla ajettu 240 000 km.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Re: turbo
Onko turbo alkuperäinen? Pölläytteleekö savua, onko klappia?
Litra 20tkm vaihtovälillä ei paljoa ole, mullakin laskee öljynpinta yleensä alarajalle ennen huoltoja, kilsoja takana 130 tuhatta. Joissakin yksilöissä öljyä tuntuu menevän huomattavasti enemmän.
7500km vaihtoväli on liioittelua, 10tkm ehkä järkevämpi. Tosin riippuu käytöstä, ajelen pääasiassa maantieajoa pitkiä siivuja, 20tkm vaihtovälillä on menty.
Litra 20tkm vaihtovälillä ei paljoa ole, mullakin laskee öljynpinta yleensä alarajalle ennen huoltoja, kilsoja takana 130 tuhatta. Joissakin yksilöissä öljyä tuntuu menevän huomattavasti enemmän.
7500km vaihtoväli on liioittelua, 10tkm ehkä järkevämpi. Tosin riippuu käytöstä, ajelen pääasiassa maantieajoa pitkiä siivuja, 20tkm vaihtovälillä on menty.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Turbo"
- Viestit: 262
- Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
- Paikkakunta: Vahto
Re: turbo
Mulla menee litra öljyä 4500km matkalla (191tkm ajettu), joten en sinuna kauheasti huolestuisi...saabeli kirjoitti:pitää lisätä öljyä jo yli 1 l 20000 km vaihtovälille. Autolla ajettu 240 000 km.
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
900i 16 -89 (1994-2000)
Re: turbo
Tutkiskelin autoa ja hokasin, että ilmasuodatin oli aika likainen.
Öljy menekki saattoi johtua siitä, mutta siitä huolimatta tarkistutan, että missä kunnossa turbo on (eiköhän tuo 1 tunnin työllä selvinne ja jos on korjauskunnossa, niin koko työlle ja osille on 550 E hinta-arvio).
Öljy menekki saattoi johtua siitä, mutta siitä huolimatta tarkistutan, että missä kunnossa turbo on (eiköhän tuo 1 tunnin työllä selvinne ja jos on korjauskunnossa, niin koko työlle ja osille on 550 E hinta-arvio).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Re: turbo
Ei ilmansuodatin vaikuta öljynkulutukseen millään tavalla. Omalla kärryllä ajettu myöskin noin 240tkm ja öljyä ei ainakaan havaittavasti ole kadonnut kun viimeksi vaihtelin. Oli n. 9000 km ajettu niillä öljyillä. Tämä jäi uupumaan tosta ekasta viestistä näköjään
Re: turbo
Lähinnä tuon huohotusongelman takia, etenkin pätkäajossa viileillä keleillä ilman huohotinpäivitystä.Miksi öljyt pitäsi vaihtaa tiheämmin, kuin huolto-ohjeessa mainittu 20000 km välein.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: turbo
Nyt sohitaan taas "ampiaispesää"... Öljynvaihtovälin pituudesta on kinattu aina, ja tullaan aina kinaamaan. Minä vaihdan 9-3t -02 "huohotin-ongelma-malliin" öljyn ja suodattimen kympin välein varmuudeksi, vaikka se onkin aika vähän nykyöljyille. Se tarkoittaa omalla kohdalla n. 8kk, eli rahallisesti ihan se ja sama. Ainakin vielä (175tkm) moottori toimii, eikä öljyä tarvi lisätä vaihtovälillä, joskus olen puolisen litraa lisännyt. Turbo on tosin jo uusittu väljyyden vuoksi.
Re: turbo
Jep näin se on, samaten täällä aina vaihtanut 10000 välein niin miksei sitä sit jatkais sillä mallilla, ei se ainakaan pahitteeksi voi olla.KN/Lieto kirjoitti:Minä vaihdan 9-3t -02 "huohotin-ongelma-malliin" öljyn ja suodattimen kympin välein varmuudeksi,
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.