Onko o-renkaat jo korjattu? Nimittäin ne jos falskaa, niin taatusti menee seokset ketuilleen, kun kone saa ilmaa määrämittarin ohi.anv kirjoitti:Sen mustan muovilaatikon alla on kaksi o-rengasta joista toinen, se pienempi, oli tuhannen rutussa. Eiköhän tuo saa olla vielä noin, pitänee vaihtaa jossain välissä.
Check Engine probleema
Re: Check Engine probleema
NG 900S 3d 2.3i -98
Re: Check Engine probleema
Juu, toki on, heti silloin syksyllä. Tosin tuo rutussa ollut O-rengas oli ollut rutussa kahdeksan vuotta ilman CE-valoaHepis kirjoitti:Onko o-renkaat jo korjattu? Nimittäin ne jos falskaa, niin taatusti menee seokset ketuilleen, kun kone saa ilmaa määrämittarin ohi.anv kirjoitti:Sen mustan muovilaatikon alla on kaksi o-rengasta joista toinen, se pienempi, oli tuhannen rutussa. Eiköhän tuo saa olla vielä noin, pitänee vaihtaa jossain välissä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Check Engine probleema
Olisipas ollut muuten hintaa noilla kohdalle o-renkaalla. Laakkoselta ja PCS:ltä tuli molemmilta kysyttyä ja n. 30€ olisi maksanut yhteensä.
Kävin sitten paikallisesta tiivistepuljusta kysymässä, niin löytyi sopivat. Ja hintaa yhteensä 2,5€. Jos nyt vaikka pysyisi CE-valo poissa.
Kävin sitten paikallisesta tiivistepuljusta kysymässä, niin löytyi sopivat. Ja hintaa yhteensä 2,5€. Jos nyt vaikka pysyisi CE-valo poissa.
Saab 9-5 Aero automaatti -01
Re: Check Engine probleema
Ratkesiko alkuperäisen kysyjän CE-valon ongelma?
Ihan samoja oireita M1996 NG-satkussa, vapari myöskin.
Virranjakaja on tossa menossa seuraavaksi vaihtoon, lambaada jo vaihdettu.
Lämpöanturi tekis mieli vaihtaa, mutta motonetissä ei näytä olevan oikeanlaista. Liitin on sininen ja moto tarjoaa valkoista anturia.
Aktiivihiilipöntön letkut tutkittu ja muut alipaineletkut kutakuinkin vaihdettu.
Seuraavaksi nuo kaasuläppäkotelon O-renkaat.
Ihan samoja oireita M1996 NG-satkussa, vapari myöskin.
Virranjakaja on tossa menossa seuraavaksi vaihtoon, lambaada jo vaihdettu.
Lämpöanturi tekis mieli vaihtaa, mutta motonetissä ei näytä olevan oikeanlaista. Liitin on sininen ja moto tarjoaa valkoista anturia.
Aktiivihiilipöntön letkut tutkittu ja muut alipaineletkut kutakuinkin vaihdettu.
Seuraavaksi nuo kaasuläppäkotelon O-renkaat.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Check Engine probleema
Moro, Eipä ratkennu, ei. Tai ratkesi kun vaihdoin autoa
Jotain tekoja sillä oli ulkolämpötilan kanssa, mutta varsinainen syy ei auennut koskaan.
Jotain tekoja sillä oli ulkolämpötilan kanssa, mutta varsinainen syy ei auennut koskaan.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Check Engine probleema
Ok, täytyy sitten vaihtaa myös tuo valvonta-anturi.
Motossa ei näytä olevan oikeanlaista, koska on tosiaan sininen.
Kellään olis noita läppäkotelon päällä olevan resonaattorin tjsp. muovikotelon uusien O-renkaiden mittoja muistissa. Mittailin noita alkuperäisiä ja pääsin summamutikassa arvioihin:
79x5 (ulkomitat)
89x6 (ulkomitat).
Riittääkö noissa materiaaliksi NBR vai pitääkö olla vitoniset (bensankestävyys)?
Motossa ei näytä olevan oikeanlaista, koska on tosiaan sininen.
Kellään olis noita läppäkotelon päällä olevan resonaattorin tjsp. muovikotelon uusien O-renkaiden mittoja muistissa. Mittailin noita alkuperäisiä ja pääsin summamutikassa arvioihin:
79x5 (ulkomitat)
89x6 (ulkomitat).
Riittääkö noissa materiaaliksi NBR vai pitääkö olla vitoniset (bensankestävyys)?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Check Engine probleema
no niin, nyt on myös o-renkaat vaihdettu.
Nyt ei vikavalo sammu ollenkaan, käytetty sulaketta 28 irti ja otettu akunkenkäkin irti.
Molemmat ollu irti yli puoli tuntia, useampaan kertaan.
Ei sammu ei.
Yritetty lukea koodit tuolla johdonpätkällä liitintä 6 maattamalla ohjeen mukaisesti, ei toimi.
Yritetty kolmella eri vikakoodilukijalla selvittää, viimeisimpänä elm327 palikka, ei anna koodeja.
Tosin viimeisellä kerralla rupesi vilkuttelemaan kun elm327 oli kiinni ja moottori käyhnnissä. Antoi koodiksi 73. Eli adaptaatoivika, tuon saattoi arvata.
Jos joku tietää miten tuosta purkista saa vikakoodit irti niin olisin tiedosta kiitollinen.
Eräässä entisessä merkkiliikkeessä on kerran koodit luettu ja antoi siellä P0171,P1172 ja P0340.
tecihä heilläkään ei ole.
Vaihdettu siis:lambda, virranjakaja, resonaattorin o-renkaat, alipaineletkut, moottorin lämpötila-anturi, tutkittu evap-letkut, putsattu IMM ja putsattu maadoituspisteitä konehuoneesssa
Nyt ei vikavalo sammu ollenkaan, käytetty sulaketta 28 irti ja otettu akunkenkäkin irti.
Molemmat ollu irti yli puoli tuntia, useampaan kertaan.
Ei sammu ei.
Yritetty lukea koodit tuolla johdonpätkällä liitintä 6 maattamalla ohjeen mukaisesti, ei toimi.
Yritetty kolmella eri vikakoodilukijalla selvittää, viimeisimpänä elm327 palikka, ei anna koodeja.
Tosin viimeisellä kerralla rupesi vilkuttelemaan kun elm327 oli kiinni ja moottori käyhnnissä. Antoi koodiksi 73. Eli adaptaatoivika, tuon saattoi arvata.
Jos joku tietää miten tuosta purkista saa vikakoodit irti niin olisin tiedosta kiitollinen.
Eräässä entisessä merkkiliikkeessä on kerran koodit luettu ja antoi siellä P0171,P1172 ja P0340.
tecihä heilläkään ei ole.
Vaihdettu siis:lambda, virranjakaja, resonaattorin o-renkaat, alipaineletkut, moottorin lämpötila-anturi, tutkittu evap-letkut, putsattu IMM ja putsattu maadoituspisteitä konehuoneesssa
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Check Engine probleema
Se vikakoodien luku ei onnistunut mullakaan pelkällä johdolla. Jossain ohjeessa oli että pari pinniä piti yhdistää vastuksella, jonka jälkeen tuo maadoittaminen toimi. En vaan nyt millään muista minkä kokoinen vastus piti olla ja mitkä pinnit.
edit. löysin toisen topicin jossa puhuttiin 220ohm vastuksesta ja pinnit oli 7 ja 16.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=107817
edit. löysin toisen topicin jossa puhuttiin 220ohm vastuksesta ja pinnit oli 7 ja 16.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=107817
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08