P1582 joutokäyntinopeuden säätö - viallinen signaali

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

P1582 joutokäyntinopeuden säätö - viallinen signaali

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Koodi luettu AD-liikkeessä vm96 900 vaparista. Autossa on palanut ostohetkestä (noin 2kk) koko ajan CE-valo. Ei poistunut edes akunvaihdon tai sulake 28 poistamisen jälkeen. Vikakoodin kuittauksella valo katosi auton ollessa tyhjäkäynnillä kiinni testerissä. Tyhjäkäynti testerin mukaan korkea. Kaasuttelu ei saanutvaloa syttymään uudelleen. Vasta liikkeellelähdön jälkeen ekassa risteyksessä (n.20m) tuo stressivalo syttyi taas vakiolampuksi.

Auto ei mielestäni kummemmin oireile. Lämpimänä ehkä aavisvistuksen heikompi startti. Joku "tiesi" kertoa kampiakselin asentoanturin vaikuttavan tuohon koodiin. Voiko olla?
Mitenkä tyhjäkäyntimoottorin putsaus. Ei varmaan tehty ja auto ajettu 200tkm.

Lambda-anturi toimi testerin mukaan. Mikähän kaikki voi moisen koodin aiheuttaa.

Tulpat ym. suotimet vaihdettu 5000km sitten.

1. polven :saab: isti
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: P1582 joutokäyntinopeuden säätö - viallinen signaali

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

.
Viimeksi muokannut jusa_71, Su Helmi 20, 2011 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: P1582 joutokäyntinopeuden säätö - viallinen signaali

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Testilaite antoi: iP1582 joutokäyntinopeuden säätö - viallinen signaali.

Jossain vuoden 2005 keskustelussa vika liittyi kampiakselin asentotunnistimeen. Oudolta kai kuulostaa. Toisaalta jos tunnistin rikki niin ei kai se signaalia hirveästi annakaan...vai?
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Vastaa Viestiin