tämän aamun tiellejättöveikkaus-topic

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

tämän aamun tiellejättöveikkaus-topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Noniin. 18kk huoletonta saabismia takana. Kirjoittelen tätä Hki-Vantaalta, jonne Saabilla kuljettiin lähes huolettomasti. Viikon talviloman ajaksi auton piti jäädä kaverille käyttöön, mutta jäikin sitten korjautettavaksi.

1km ennen lentoasemaa ratissa ollut kaveri sanoi että nyt pätkii. Pysäytettiin, ja auto ei käynyt tyhjäkäyntiä kunnolla vaihde D:llä. Pysyi kuitenkin käynnissä. Pellin alla ei mitään ihmeellistä, sytkäkasetti ei haissut siniselle savulle eikä mitään valoja vilkkunut mittaristossa. Nilkutettiin tankille, otettiin 55 litraa bensaa, ja auto tulille. Kävi ihan normaalisti ja parin kilsan koeajolla ei mitään ongelmaa.

Jäätiin vaimon kanssa kentälle ja kaveri lähti kohti Espoota. 10 min myöhemmin kaveri soitti ja sanoi, että tielle jäi. Hinuri tilaukseen ja auto lähti kohti Kilon AD:tä.

Vikakohteina tulee ekana mieleen kasetti (tosin ei haissut, eikä mennyt kertalaakista), kampiakselin asentoanturi (auto lähti kuulemma korjaamon pihassa käyntiin reilu tunti tielle jätön jälkeen = jäähtyneenä. Tosin sammui pian itsestään) tai bensapumppu, jonka olen vaihtanut lokakuussa 4tkm sitten. Tai bensapumpusta on voinut letku irrota, sitäkin on kuulemma vaihdon jälkeen sattunut.

Veikkausrinki siis pystyyn. Muitakin vaihtoehtoja saa tarjota. Itse toivon asentoanturia, koska uusi sellainen löytyy hanskalokerosta ja sen vaihto olisi halpa keikka. Toivottavasti auto on kuitenkin kunnossa kun viikon päästä palaan, ja lasku ei ole nelinumeroinen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: tämän aamun tiellejättöveikkaus-topic

Viesti Kirjoittaja LR »

Asentoanturi hyvinkin tod näköisesti! =)
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: tämän aamun tiellejättöveikkaus-topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Soittivat korjaamolta, että bensapumpulle virtaa syötettäessä ei pumppu tunnu inahtavankaan. Taattua Propartsin laatua myivät ilmeisesti mulle Motonetissä puoli vuotta sitten. Takuukorvauksesta täytyy sitten ottaa selvää kun pääsee takaisin Suomeen.

Enitenhän tässä ottaa päähän syksyllä tehty turha tankinirroitusoperaatio.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: tämän aamun tiellejättöveikkaus-topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Nyt ottaa sitten päähän laskukin. Laskun mukaan käyttivät 7 tuntia työhön, itselläni meni syksyllä samaan operaatioon ilman nosturia 5 tuntia, josta suuri osa ruosteisten klemmarien kanssa tappelemiseen. Korjaamolla oli avattavanaan nyt 1/2 vuotta vanhat haponkestävät, eli siihen tuskin tuhrautui aikaa. 615 euroa tuli kokonaishintaa operaatiolle, mutta laittoivat sentään Walbron pumpun.

Okei, tällä kertaa oli tankki täynnä, mutta ei sen lapottaminen voi niin iso ongelma olla.

Tulipahan taas muistutus siitä, miksi pitää autolle tehdä kaikki itse, eikä käyttää korjaamoja. Tällä kertaa se ei vain ollut mahdollista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3491
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: tämän aamun tiellejättöveikkaus-topic

Viesti Kirjoittaja SS »

Pumpulla on takuu, ei kun kerjäämään pumpun hintaa ja työkuluja myyjältä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: tämän aamun tiellejättöveikkaus-topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Joo, heti Suomeen palattuani vein pumpun, kuitin ja korjaamolaskun Motonjettiin. Alkuperäisen pumpun hinnan sain hyvityskuittina heti, yli 500 euroa jäi vielä saamisia, koska laput menee jollekin takuumiehelle katsottavaksi ja pumppu maahantuojan testiin.

Niin ja nyt en olekaan varma, mikä pumppu autossa on. Laskussa lukee Walbro, mutta korjaamolta sanoivat laittaneensa samanmerkkisen kuin mikä siellä olikin. Ja luki Motonetinkin kuitissa Walbro, vaikka Propartsin osan aikanaan myivät.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: tämän aamun tiellejättöveikkaus-topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Pienellä kitkalla tämä meni hyvin. Ilmoittivat Motonetistä, että eivät korvaa korjauskuluja, olin vähän tiukkana ja kerroin että kuluttajaneuvoja oli asiasta vähän eri mieltä. Sanoin että tulen tämän asian kyllä loppuun saakka tappelemaan, johon kaveri tokaisi että tapellaan sitten, ja että kyseinen kuluttajaneuvoja voisi heillekin soittaa.

Soitin kuluttajaneuvojalle, joka sanoi etteivät he minnekään kauppoihin soita, vaan että mun tulee pyytää Motonetin kieltäytymisilmoitus kirjallisena, ja sitten laitan asian kuluttajariitalautakunnalle.

Sitten soitin taas Motonetiin ja sanoin että heittäkääpäs teidän vastuusta kieltäytyminen sähköpostiin. Samalla totesin sitten, että jos tämä lautakunnalle saakka menee, niin en enää ikinä osta kyseisestä lafkasta mitään, oli lopputulos mikä tahansa. Ja että suostuisin kyllä ottamaan summan lahjakorttina, koska Motonetin lahjakortti on itselleni yhtä kuin rahaa. Motonetin kaveri sanoi siihen, että kyselee vähän päälliköltään, soitti hetken kuluttua takaisin ja sanoi että laittavat lahjakortin.

Torstaina hain lahjakortin, ja menihän sinne 135 euroa rahaakin samoin tein. Että eivät varmaan ihan huonoa päätöstä tehneet. Ja Propartsiltahan he vaativat nyt nämä korjauskulutkin tuotevastuuseen vedoten. Toivottavasti saavat omansa pois, koska Motonetin vikahan tuo pumpun surkeus ei varsinaisesti ole.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: tämän aamun tiellejättöveikkaus-topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

AZP kirjoitti:Niin ja nyt en olekaan varma, mikä pumppu autossa on. Laskussa lukee Walbro, mutta korjaamolta sanoivat laittaneensa samanmerkkisen kuin mikä siellä olikin. Ja luki Motonetinkin kuitissa Walbro, vaikka Propartsin osan aikanaan myivät.
Päivitystä: Tankki oli alkanut täyteen tankatessa vuotaa ilmeisimmin ämpärin aukosta, joten tänään kävi tankki irti, ja samalla tuli kurkattua minkänäköinen pumppu sinne 3 vuotta sitten on asennettu. Pumpussa luki Walbro ja Made in USA, eli ainakin sain ProPartsin kurapumpun tilalle kunnon laitteen.
AZP kirjoitti:Laskun mukaan käyttivät 7 tuntia työhön, itselläni meni syksyllä samaan operaatioon ilman nosturia 5 tuntia, josta suuri osa ruosteisten klemmarien kanssa tappelemiseen. Korjaamolla oli avattavanaan nyt 1/2 vuotta vanhat haponkestävät, eli siihen tuskin tuhrautui aikaa.
Tänään meni pumpun esiinkaivamiseen ja takaisin pakkaamiseen aikaa reilut kaksi tuntia. Suunnilleen ulkomuistista irrottelin paikat, muistikuvat siis syksyltä 2010. Että olen sitten yli kolme kertaa nopeampi kuin ammattimekaanikot ammattityökaluineen.
AZP kirjoitti:Tulipahan taas muistutus siitä, miksi pitää autolle tehdä kaikki itse, eikä käyttää korjaamoja. Tällä kertaa se ei vain ollut mahdollista.
I rest my case...
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: tämän aamun tiellejättöveikkaus-topic

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Jatkoa varten sitten kannattaa suosiolla tehdä reikä takapenkin alle, hieman valmiiksi olevaa reikää isontaen, niin jatkossa bensapumppu irtoaa vartissa.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: tämän aamun tiellejättöveikkaus-topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tätä harkitsin silloin 2010 kun pumpun vaihdoin. Silloin totesin että minähän en autoani leikkele. Nyt kun tuo sujuu jo parissa tunnissa, niin sitä suuremmalla syyllä jätän leikkaamatta.

Selkeästi museomiestauti meikäläisellä...
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin