NG 900 2.3 ahtaminen

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Jarkaira
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 22:45

Re: NG 900 2.3 ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Jarkaira »

164tkm ajetusta yksilöstä on tuo peräisin ja hintaa 150e. Ajattelin huollattaa sen. Mikä garretti tuo tarkalleen ottaen on?
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: NG 900 2.3 ahtaminen

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

T25
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Jarkaira
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 22:45

Re: NG 900 2.3 ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Jarkaira »

Mikä moottorinohjaus vapaastihengittävässä 2.3 litraisessa on ja olisiko Trionic käytännössä plug&play siihen? Siis MAFfin hankkimisen jälkeen.

Edit: Ja saako Trioniccia ohjelmoitua missään muualla kuin merkkihuollossa uusiksi?
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: NG 900 2.3 ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Bosch motronic.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG 900 2.3 ahtaminen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Vapareissa on Motronic. Trionic ei tosiaan ole plug and play, eikä T5 käytä edes ilmamassamittaria vaan on paineohjautuva eli sieltäpä löytyy MAP anturi.
Trionocin ominaisuuksista yllätys yllätys löytyy melko hyvä manuaali ecuprojectin kautta, http://trionic.mobixs.eu/Trionic%205.pdf. Tuohon voi verrata muiden aftermarket ruuttien tuotespeksejä.

Trioniccia oikeesti pystyy ohjelmoimaankin, noi Motronicit on paljon harvempien hallittavissa (ainakin saabistien joukossa). Merkkihuolot ei välttämättä edes alkais tekeen sitä mitä tulet tarvitsemaan.

Helepoiten päässee pitkälle kun ottaa kokonaisen T5 johtosarjan NG900:sta ja vaihtaa sen vaparin johtosarjan tilalle. Ko sarja on about yhdellä moninapaliittimellä mittaristoon ja muuhun autoon kiinnityksissä ja jos hyvä tuuri käy niin insinöörit on tehneet tuon liittimen mahdollisimman yhteensopivaksi vapari/turboautojen välillä. Tutkimista ja WISsin lukua vaatii muutaman illan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Jarkaira
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 22:45

Re: NG 900 2.3 ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Jarkaira »

Menisikö T5.5 tuohon tarkoitukseen? Sitä joku kaupittelee foorumilla.
Edit: Tai missä hinnoissa liikkuu virallisessa huoltoliikkeessä?
Jarkaira
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 22:45

Re: NG 900 2.3 ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Jarkaira »

Eli tämän näköinen laite olisi kyseessä.

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: NG 900 2.3 ahtaminen

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

vesa67 kirjoitti: Helepoiten päässee pitkälle kun ottaa kokonaisen T5 johtosarjan NG900:sta ja vaihtaa sen vaparin johtosarjan tilalle. Ko sarja on about yhdellä moninapaliittimellä mittaristoon ja muuhun autoon kiinnityksissä ja jos hyvä tuuri käy niin insinöörit on tehneet tuon liittimen mahdollisimman yhteensopivaksi vapari/turboautojen välillä. Tutkimista ja WISsin lukua vaatii muutaman illan.
Hanki suosiolla 2.0T luovuttaja-auto ja siirrä siitä moottorinohjauksen johtosarja (on erillinen sarja kuin pääjohtosarja) trionicceinen.
Sen jälkeen muokkaat softan sopimaan 2.3 litraiseen.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin