Apuja kaivataan

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
talladega-97
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: To Marras 29, 2007 16:32

Apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja talladega-97 »

Auto sammui ajosta kuin seinään (bensapumppu ainakin mykkä) ja katsoin vanhempia viestejä eikä niistä ollut apua eli voisiko joku asiantuntioista auttaa, bensapumpun sulakeelle no 30 ei tule virtaa eli bensapumppu ei toimi.
sulakerasiassa ei ole napaa 87 jotka yhdessä aikaisemassa viestissä kannataa koikeilla hyppylangalla yhdistää ja kokeilla toimisiko bensapumppu sitten (sulakkeet ehjät koneh. sulakerasiassa sekä kuskinpuolen kojelaudan rasiassa).
(Auto on NG 900, 2L tbo -98)
Mistä kannattaisi vikaa etsiskellä ja mistä tarkalleen ottaen autosta löytyy benspumpun rele ja "pää-rele", irroitin kojelaudan kuskinpuolen alasuojamuovin mutta ei ainakaan suoraan ole näkyvissä releitä, tarvitseeko irroitella mahd. vielä jotain muuta.
Löytyiskö joltain kaaviokuvaa/kuvia "relerasiasta" missä olisi "päärele".
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

vasemmassa yläkulmassa on valkoinen rasia joka on ruuveilla kiinni siellä on releitä
missäs auto makaa vois tulla vilasemaan jos on lähellä lahtea tai hesaa
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
talladega-97
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: To Marras 29, 2007 16:32

Re: Apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja talladega-97 »

Kiitoksia avuntarjonnasta mutta ajattelin ensin itse koittaa pähkäillä mikä vikana.
On tietoa mitkä sulakerasian navat pitäisi yhdistää mikäli haluaa ohittaa b-pumpun releen ja koikeilla että benspumppu myös varmasti toimii.
löytyiskö keltään kaaviota tästä relerasiasta?
Mysiini
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Su Heinä 26, 2009 13:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Mysiini »

Bensapumpun sulakehan on releen jälkeen eli hyppylangalla virtaa pumpun sulakkeelle ja pumpun pitäisi alkaa surista. Pumppu ei mahdottomia virtaa vie eli sähkön voi ottaa melkein mistä vaan. Sisävalojen sulake on hyvä vaihtoehto, ei tarvitse kytkeä koko autoon virtoja päälle.

Napa 87 tarkoittaa releen lähtöä, sulakkeiden kanssa sillä on sen verran tekemistä, että releen lähdön perästä tuppaa usein löytymään sulake :wink:

Reletauluista löytyy kuvat esim. täältä. "Päärele" tarkoittanee ruiskun/moottorinohjauksen relettä (L), jolta bensapumppukin saa herätteensä.
9-3 SC 2.0t -07
talladega-97
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: To Marras 29, 2007 16:32

Re: Apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja talladega-97 »

Kiitoksia paljon!
talladega-97
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: To Marras 29, 2007 16:32

Re: Apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja talladega-97 »

Lisävinkkejä kaivaisin eli vika ei ollut bensapumpussa (lähti hypopylangalla pyörimään) eikä besapumpun releessä tai "pääreleessä".
Bensapumun sulakkeelle eikä näinollen myöskään releelle tule virtaa (kaikki sulakkeet ehjiä),
mikä voi aiheuttaa tällaisen ongelman???? Voiko esim asentoanturi aiheuttaa tämän????
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Sytkäkasetti voi olla yhtä lailla kuollut ja helppo testata jos kaverilla olis kasetti lainaan. Kampiakselin asentoanturi on mahdollinen mutta äkillinen stoppi viittaisi enemmän kasettiin. Nouseeko kierroslukumittarin viisari kun pyörität starttia ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2149
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja baasenar »

talladega-97 kirjoitti: Bensapumun sulakkeelle eikä näinollen myöskään releelle tule virtaa (kaikki sulakkeet ehjiä),
mikä voi aiheuttaa tällaisen ongelman???? Voiko esim asentoanturi aiheuttaa tämän????
Ei asentoanturi voi tuollasta aiheuttaa. Onko siinä autossa ajonesto? Oliskohan se voinut mennä jotenkin päälle.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Markus boy
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00

Re: Apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Markus boy »

:D
Viimeksi muokannut Markus boy, Ke Maalis 30, 2011 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Markus boy kirjoitti:Sen sytkäkasetin pystyy testaamaan (lyökö kipinää), mutta siihen tarvitsee viisi hauenleukaa jotka ketjutetaan toisiinsa johtimilla. Kasetti irti, tulpat kasettiin kiinni, tulppien päihin ( muistelisin päihin tai sitten siihen kierre osaan, ei nyt ole tähän hätää WISi lähettyvillä )ketjutetut hauenleut kiinni ja viimeinen runkoon, starttia (joku toinen tietenkin starttaa :lol: ) ja katot iskeekö kipinää (mutta muista asettaa se kasetti niin, että et sulla on lapaset irti siitä KASETISTA varmuuden vuoksi) nää ohjeet pitäisi myös löytyä WISistä).

Mulla oli pari vuotta sitten kasetti aivan mykkä, meni laakista, testasin sen tollain.
Jos on yhtään peukalo siirtynyt keskelle kämmentä niin en halua edes ehdottaa kenellekkään tällaista testimenetelmää !!! Tulpille syötettävä jännite on HENGENVAARALLINEN

Mielummin lainaa joltain toimivan kasetin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Markus boy
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00

Re: Apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Markus boy »

Jos on yhtään peukalo siirtynyt keskelle kämmentä niin en halua edes ehdottaa kenellekkään tällaista testimenetelmää !!! Tulpille syötettävä jännite on HENGENVAARALLINEN

Mielummin lainaa joltain toimivan kasetin[/quote]


Vesa 67 on kyllä aivan oikeassa, jos on vain kasetti saatavilla tai otta riskin ja ostaa uuden kasetin.
Poistan ehdotukseni.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2149
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Nyt en ymmärrä, jos kerran bensapumpun releelle ja sulakkeelle ei tule virtaa, niin miten silloin voisi olla vikaa sytkäkasetissa tai asentoanturissa? 8O :roll:
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2197
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja anv »

baasenar kirjoitti:Nyt en ymmärrä, jos kerran bensapumpun releelle ja sulakkeelle ei tule virtaa, niin miten silloin voisi olla vikaa sytkäkasetissa tai asentoanturissa? 8O :roll:
Moro, Ei anneta syöttää pensaa, jos ei tuu kipinää. Sen vuoksi kannattaa aina selvittää ensin tuo kipinän olemassaolo ja sitten siirtyä pensapuolelle. Näin ainakin kaikissa räpeltämissäni autoissa/mp:ssä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
talladega-97
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: To Marras 29, 2007 16:32

Re: Apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja talladega-97 »

kiitos kaikille vinkeistä (ilm. kipinää tulee kun paukahti todella kovaa pukessa startatessa), eli kertaan vielä ongelman
Auto toimi erinomaiseti mutta sammui ajosta (pakkasta -27) kuin olisi virrat katkaistu (ei nykymistä, röpötystä tms.)
Tilanne nyt:
-ei vilkuta "katso moottori" valoa, ei vikailmoitusta
-kaikki sulakkeet ehjiä
-benspumun releelle ei tule virtaa (mitattu)
-bensapumppu ehjä (kokeiltu "hyppyjohdolla")
-bensapumpun rele ehjä (tarkistettu, vaihdettu ehjä tilalle)
-päärele ehjä (tarkistettu, vaihedttu ehjä tilalle)
-autossa ei ajonestoa

Ei voi kunin ihmetellä...mikä rikkoutuminen/vika voisi katkaista virransyötön bensapumpunreleelle ja pääreleelle????? :( ????
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

talladega-97 kirjoitti:kiitos kaikille vinkeistä (ilm. kipinää tulee kun paukahti todella kovaa pukessa startatessa), eli kertaan vielä ongelman
Auto toimi erinomaiseti mutta sammui ajosta (pakkasta -27) kuin olisi virrat katkaistu (ei nykymistä, röpötystä tms.)
Tilanne nyt:
-ei vilkuta "katso moottori" valoa, ei vikailmoitusta
-kaikki sulakkeet ehjiä
-benspumun releelle ei tule virtaa (mitattu)
-bensapumppu ehjä (kokeiltu "hyppyjohdolla")
-bensapumpun rele ehjä (tarkistettu, vaihdettu ehjä tilalle)
-päärele ehjä (tarkistettu, vaihedttu ehjä tilalle)
-autossa ei ajonestoa

Ei voi kunin ihmetellä...mikä rikkoutuminen/vika voisi katkaista virransyötön bensapumpunreleelle ja pääreleelle????? :( ????

Virtalukon pohja?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Vastaa Viestiin