Nyt aina välillä kylmästartissa auto lähtee taaksepäin startatessa kytkin pohjassa ja vaihde pakilla. Muita vaihteita on tuolloin vaikea saada päälle. Sitten kun saa muutkin vaihteet päälle, niin sitten taas toimii normaalisti.
Autooni vaihdettiin kytkin viime keväänä, joten siinä ei pitäisi olla mitään vikaa. Onko jossain joku vuoto? Ainakin nesteet olivat kunnossa. Mistä voisi lähteä vikaa etsimää, vai vienkö suosiolla korjaamolle.
Kytkin ei irrota
Kytkin ei irrota
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Kytkin ei irrota
Onko oireita ollut kuinka pitkään? Tapahtuuko nimenomaan vain ja ainoastaa kylmästartilla? Vaikuttaako ulkolämpötila mitenkään irrottamattomuuteen?
Re: Kytkin ei irrota
Tällä viikolla vain. Vaikea sanoa lämpötilasta, kun ollut niin lyhyt aika. Nyt alkoi liikenne valoissakin temppuilemaan.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Kytkin ei irrota
kytkin ei irroita kunnolla
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Kytkin ei irrota
Niin onkohan pääsylinteri menossa rikki, kun kuitenkin työsylinteri on alle vuoden vanha. Nesteet vaikuttaisi olevan tallessa. Jos on, niin pitääkö sen vaihdossa poistaa myös nesteet, jotta osaan huomenna ostaa oikeat vermeet.jusa_71 kirjoitti:kytkin ei irroita kunnolla
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Kytkin ei irrota
Kannattaa ennen isompia remontteja varmuuden vuoksi ilmata kytkin.
Onnistuu parhaiten ilmausruuvista alakautta työntämällä nestettä säiliöön.
Mulla oli huollossa tehdyn jarrunesteiden vaihdon yhteydessä jäänyt kytkin kunnolla ilmaamatta eikä suostunut enää kunnolla irrottamaan (nesteet pyysin vaihtamaan kun vein auton takajarrulevyjen vaihtoon).
Ostin apteekista ison injektioruiskun (hinta 1,75) ja etolasta puoli metriä silikoniletkua (hinta 1,25), ja näillä onnistui ilmaaminen. Nyt kytkin toimii paremmin kuin ennen nesteiden vaihtoa.
P.S. Samalla ruiskulla kannattaa ensin imeä saman verran nestettä säiliöstä kuin meinaa ilmausruuvista työntää ettei purskahda turhaan nestettä moottoritilaan.
Onnistuu parhaiten ilmausruuvista alakautta työntämällä nestettä säiliöön.
Mulla oli huollossa tehdyn jarrunesteiden vaihdon yhteydessä jäänyt kytkin kunnolla ilmaamatta eikä suostunut enää kunnolla irrottamaan (nesteet pyysin vaihtamaan kun vein auton takajarrulevyjen vaihtoon).
Ostin apteekista ison injektioruiskun (hinta 1,75) ja etolasta puoli metriä silikoniletkua (hinta 1,25), ja näillä onnistui ilmaaminen. Nyt kytkin toimii paremmin kuin ennen nesteiden vaihtoa.
P.S. Samalla ruiskulla kannattaa ensin imeä saman verran nestettä säiliöstä kuin meinaa ilmausruuvista työntää ettei purskahda turhaan nestettä moottoritilaan.
#6843
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki