9-3 turbo 2001:n outo sivuääni keskikonsolista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

9-3 turbo 2001:n outo sivuääni keskikonsolista

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Olin koeajamassa 2,0t:tä kun turboa haikailen kovasti. Hetken tutkittuani ja virta-avaimen jo poisotettuani kuului keskikonsolista laakerivikaisen puhaltimen ääni?!? Ääni vain jatkui vaikkei avaimet edes lukossa. Aluksi luulin cd-aseman tai sähköantennin äänehtivän mutta ei ollut kumpikaan. Penkinlämmittäjien kytkimien välissä oli outo "ristikko" josta ääni ilmeisesti tuli. Mikähän on tuon sirinä/rutinapesän tarkoitus :?: Muuten oli :saab: jo lähes minun mutta laatikosta vuosi öljyä aika huolella.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
rassaus
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 18:31
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 turbo 2001:n outo sivuääni keskikonsolista

Viesti Kirjoittaja rassaus »

Sellainen hyrrä siellä pyörii ja haistelee lämpötilaa tai vastaavaa, irroita se ristikkoosa ja vähän laitat voiteluainetta niin hiljenee.
9-5 aero
ex OG 9-3 RE85
#4557
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2149
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: 9-3 turbo 2001:n outo sivuääni keskikonsolista

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Lilsu kirjoitti:Olin koeajamassa 2,0t:tä kun turboa haikailen kovasti. Muuten oli :saab: jo lähes minun mutta laatikosta vuosi öljyä aika huolella.
Saitko paikallistettua tuon öljyn vuotokohdan? Ettei vaan olis kuskin puoleisen vetoakselin stefa tuon vuodon syy. Väljäksi kulunut vetoakselin holkki kuluttaa tuon stefan, joka sitten alkaa hiljalleen vuotamaan. Eli sen takia tuskin kannattaa jättää autoa ostamatta, jos muuten kiinnostaa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: 9-3 turbo 2001:n outo sivuääni keskikonsolista

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Joo. Alkuvuodesta eli ekasta :saab: ista asti lueskellut tätä foorumia ja kyllähän tuohon holkkiremonttiinkin on yhtä jos toista konstia täällä ollut tarjolla. Onko vieläkin niin että Pro car service Jkl on lähin paikka, jossa taidokkaasti sekä kohtuukuluin :saab: hommat tehdään. Onko ketään käyttänyt näitä foorumilla tarjottuja holkin ulosvetimiä hyvällä tuloksella. Jos asiat sujuu eli Turbo- :saab: ilmestyy Lohjan seudulle niin onko etelän :saab: isteilla tarjota holkkiremppa-apua.

Ps.Keväthulluutta liikkeellä...kuulemma
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Vastaa Viestiin