Hei
Autossa alkoi palaa CE valo ja vikakoodien luku antoi tulokseksi P0130 elikkä lambda.
Vaihdoin motonetin lambdan ja valo sammui hetkeksi. Nyt palaa taas ja vikakoodi
on P0132 ( lambdan jännite liian suuri). Tarkottaako se että seokset on liian rikkaalla?
Lambda vian aikana turbo/apc mittari ei laske nollille vaan on tyhjäkäynnilläkin valkoisen ja vihreän rajalla. Aikaisemmin on kyllä laskenut nollille ja noussut kaasun mukaan.
Ohjaako sen mittarin signaali seoksia jollain tavalla? jos niin mistä löytyy mahdollinen syy vikoihin?
Auto on vm 95 900 turbo.
CE valo palaa vikakoodi P0132.
Re: CE valo palaa vikakoodi P0132.
Jos lambda ei ollut merkkiä Bosch, niin mahdollisesti siitä. Muistelen lukeneeni että nämä eivät Motonetin lambdoista tykkää.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: CE valo palaa vikakoodi P0132.
Paljonko auto kuluttaa normi matka-ajossa ? Onko tyhjäkäynti turhan korkeilla kierroksilla ?
Jos seokset oliskin liian rikkaalla niin syy voisi olla trionicin käyttämä lämpötila-anturi imusarjan välissä ja auto kulkee kylmärikastuksella koko ajan.
Imuvuoto taas nostaa happitasoa ja lambdaohjaus lisää bensaa ja kierrokset nousee ja tk moottori yrittää hallita tilannetta.
Tarvikelambdat hajoo noissa turbomalleissa todella nopeasti, unohtakaa ne. Boshin saa reilusti alle satasen.
Jos seokset oliskin liian rikkaalla niin syy voisi olla trionicin käyttämä lämpötila-anturi imusarjan välissä ja auto kulkee kylmärikastuksella koko ajan.
Imuvuoto taas nostaa happitasoa ja lambdaohjaus lisää bensaa ja kierrokset nousee ja tk moottori yrittää hallita tilannetta.
Tarvikelambdat hajoo noissa turbomalleissa todella nopeasti, unohtakaa ne. Boshin saa reilusti alle satasen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: CE valo palaa vikakoodi P0132.
Kulutus on ollut viimeksi kun katsoin 13,2l sataselle.Siitä luokkaa se on ollut koko ajan lambda vian aikana. Tyhjä käynti vaihtelee 800-1000 kierrokseen. auto nykii isolla kaasulla aika voimakkaasti ja välillä ei meinaa ottaa kierroksia. Missä sijaitsee turbo mittarin anturi sen voisi tarkistaa?
Re: CE valo palaa vikakoodi P0132.
Joo kyllä tuo rikkaalla käy ja syy esim. lämpötila-anturi tai lambda.
Lämpötilan näkis OBD:lla tai can-väylältä ja voisi verrata todelliseen tilanteeseen.
Lämpötila-anturi on imusarjan 3-4 kanavien välissä.
Lämpötilan näkis OBD:lla tai can-väylältä ja voisi verrata todelliseen tilanteeseen.
Lämpötila-anturi on imusarjan 3-4 kanavien välissä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: CE valo palaa vikakoodi P0132.
Katsoin OBd lukijalla mutta en kyllä ymmärrä puoliakaan tiedoista.
käynnissä ja lyhyen ajon jälkeen:
02S11 0.960V on ilmeisesti lambdan arvo? sammuksissa 0.01V
Fuelsys 1 OL-FLT sammuksissa OL
Load _PCT 43% samm 52%
ECT 91 C samm 9 C
Map 85kpa samm 102kpa
Tässä näitä arvoja. nämä oli sellaiset jotka muuttuivat ajon jälkeen.
Myt CE valon kuittauksen jälkeen tuli uudestaan koodi P0130 elikkä (lambda toimintahäiriö alue 1 anturi 1)
käynnissä ja lyhyen ajon jälkeen:
02S11 0.960V on ilmeisesti lambdan arvo? sammuksissa 0.01V
Fuelsys 1 OL-FLT sammuksissa OL
Load _PCT 43% samm 52%
ECT 91 C samm 9 C
Map 85kpa samm 102kpa
Tässä näitä arvoja. nämä oli sellaiset jotka muuttuivat ajon jälkeen.
Myt CE valon kuittauksen jälkeen tuli uudestaan koodi P0130 elikkä (lambda toimintahäiriö alue 1 anturi 1)
Re: CE valo palaa vikakoodi P0132.
Saab 9-3 1.8t SS, Saab 9-5 2.0t, Saab 9-3 2.8 Aero XWD Hirsch,
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave