Hyvät päivät.
Voisitteko arvon foorumilaiset kertoa kokemuksia 9-3:sta automaattivaihteistolla? Onko tuo vaihdelaatikko toimiva ja kestävä? En ole ennen omistanut Saabia, enkä automaattivaihteista autoa (ajanut kylläkin). Uudemmasta automaatti 9-3:sta on hyvät kokemukset.
Kiitän.
9-3 -00 automaattilaatikolla
9-3 -00 automaattilaatikolla
9-3 1.9TTID -08
Re: 9-3 -00 automaattilaatikolla
Kyllä se vakio 4-pykäläinen AisinWarnerin laatikko tuntuu hyvin kestävän käyttöä kunhan öljyjä muistaa vaihdella. Kestää hieman normitehojakin enemmän ihan mukavasti.
Ja mikäli ko. vaihteisto sitten joskus sattuu tökkäämään niin Ruotsin puolelta on saanut edullisesti käytettyjä kunnossa olevia vaivattomasti tilalle.
Koeajettavasta voisit öljyn määrän ja tuoksun tarkistaa, ohjeita toimenpiteeseen löytyy tältä foorumilta hieman hakemalla.
Vaihdot tulee mennä jouhevasti eikä ylimääräisiä ulinoita saisi voimansiirrossa esiintyä. Isommalla kaasulla vedätettäessa voi esiintyä tärinää ratissa joka voi olla rengaspainotuksen ja puslien kuluman lisäksi alkavaa väljyyttä perän vetariholkeissa.
Ja mikäli ko. vaihteisto sitten joskus sattuu tökkäämään niin Ruotsin puolelta on saanut edullisesti käytettyjä kunnossa olevia vaivattomasti tilalle.
Koeajettavasta voisit öljyn määrän ja tuoksun tarkistaa, ohjeita toimenpiteeseen löytyy tältä foorumilta hieman hakemalla.
Vaihdot tulee mennä jouhevasti eikä ylimääräisiä ulinoita saisi voimansiirrossa esiintyä. Isommalla kaasulla vedätettäessa voi esiintyä tärinää ratissa joka voi olla rengaspainotuksen ja puslien kuluman lisäksi alkavaa väljyyttä perän vetariholkeissa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 9-3 -00 automaattilaatikolla
Kiitoksia. Ehkäpä se Ford sitten vaihtuu Saabiin jos auto vain on kunnossa
9-3 1.9TTID -08
Re: 9-3 -00 automaattilaatikolla
Reilu puolitoista vuotta takana automaattisaabilla, eikä ajamisessa valitettavaa. Toimii kuin ajatus, mitä nyt hätäisemmissä kiihdytyksissä voisi vaihtaa vähän nopeammin pienemmälle kun lapun painaa lattialle. Autolla takana 216 tkm ja mitään kulumista en käytöksessä ole huomannut. Kuluttaa sitten ihan tajuttomasti enemmän kuin manuaali kaupungissa. Talvella kulutus kaupungissa helposti yli 13 litraa satasella (2.0t-koneella).
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 9-3 -00 automaattilaatikolla
Minulla on ollut sama automaatti 9-3 nyt 10v, vaihtelevasti kiusattu suuremmilla ja pienemmillä tehoilla, mitään valittamista ei ole, paitsi tietty kulutuksen suhteen mutta tämän hinnan nyt joutuu mukavuudesta maksamaan.
Trionic5 automaatilla on huomattavasti laiskempi kun Trionic7 automaatilla, molempia on itselläni ollut (9-3SE -99 ja 9-3 avo aero -01).
T7 vaihtaa paljon herkemmin pienemmälle ja liikkuu "kevyeemmin", tuntuu pirteämmältä kun T5 automaatti.
Trionic5 automaatilla on huomattavasti laiskempi kun Trionic7 automaatilla, molempia on itselläni ollut (9-3SE -99 ja 9-3 avo aero -01).
T7 vaihtaa paljon herkemmin pienemmälle ja liikkuu "kevyeemmin", tuntuu pirteämmältä kun T5 automaatti.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: 9-3 -00 automaattilaatikolla
Kannattaa näitä hankkiessa/omistaessa pitää silmällä tuota syyläriä ettei sekoita glykolia vaihteistoon. Ja e.m. syystä vaihtaakin sitä nestettä joskus.