Kopion aika suoraan tekstit tuolta toisesta paikasta.
Koittakaa saada selvän te, jotka tätä tosissaan koitatte lukea/ymmärtää!
Tästä siis kaikki lähti:
12.04.2011 at 07:19:34
Huomenta,
Muuten hyvin käyntiin lähtenyt aamu sai tänään vähän surullista jatkoa kun pääsin tien päälle...
N. puoli kilometriä ajettuani ekaan isompaan risteykseen syttyi kojetauluun "check gearbox" valo. Noh, auto kävi normaalisti ja ajattelin että ok, työmatka kun 3.6km että perille päästään.
Sopivan raon katottuani päätin lähteä kiihdyttämään niin kas, lähtee kuin etena liikkeelle ja kierrokset n. 4000rpm, ei kiihdy. Siihen sitten keskelle kaistoja odottamaan seuraavaa väliä. Ja kun se tuli niin paljon kaasua että päästäis liikenteeseen. Kesti todella kauan että sai sen +60 vauhtia. Ja sama hidas kiihtyvyys jatkui lopun ajan risteyksissä.
Työpaikan parkkikselle päästyäni sammutin auton ja käynnistin uudelleen, valo ei syttynyt.
Mutta enivei, kalliilta kuulostaa. Aivan kuin luistattaisi mielettömästi eikä vaihda pykälää sillai niinkuin normaalisti tuntee että vaihtaa.
Että näin. Auto oli muutenkin menossa Holmbergille sunnuntaina odottamaan ma aamua, jolloin piti tehdä kattava huolto.
Pitäisiköhän perua huolto ja varata jo paalausaika vanhukselle.
Autona siis 1996 vuoden ng900R automaattina.. ajettuna 198tkm.
Siinäkökö oli Aisinin ikä.
Surettaa
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
JA LISÄYKSIÄ:
"No se muutaman kerran nyt teki tässä talven mittaan sitä, että kun ekoja kertoja seisotuksen jälkeen lähti liikkeelle,
niin pakki löyty hyvin -> peruutus pois ruudusta ja siitä kun pakilta murjas D:lle niin meinas ihan sammua ja tuntuikin siltä kuin ei olisi meinannu löytää kuin "venyttämällä" pykälää ja vähän nosti kierroksia samalla.
Mutta se on sellasta, öljyistähän lähdetään liikkeelle kuitenkin. "
Vastaus #4 - 12.04.2011 at 14:31:26 Tilannepäivitystä:
Käytiin tuossa starttaa biiliä ja vaihteita läpi.
Ei syty Check gearbox valo.
Pelti auki, vaihteisto öljytikky ylös.................mikäli se nyt oikeasti on se mikä siinä keulan puolella kököttää.
Joojoo... ei kastukaan mihinkään punaviiniin, vaan minimin alapuolelta tikku vaaleanruskeassa värissä kevyesti ja vaahtoa?!?!?!
Eli onko voinut öljyt palaa? Kuten eräs kaverini joka mm. korjailee Volvoja työkseen veikkaili.