Harinen / Saab
Re: Harinen / Saab
Mitenkäs tuo 0-100 5s on mitattu, mikä löytyy nettiauton ilmotuksesta? .. Vai onko vain yksinkertaisesti nopeampi, kun todistetusti mitatut alle ~5,5-6s autot?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Harinen / Saab
Se on vaan noin lukema 

Re: Harinen / Saab
Näin on monen autokauppiaan ura alkanut...Niksoni kirjoitti:Se on vaan noin lukema

Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Harinen / Saab
Kiinnostas kyllä että viritteleekö Harinen ecurpoject meiningillä vai onko jotkin omat vehkeet... Viestin aloittaja voisi kyllä olla hieman enemmän perillä aiheesta ja kertoa lisää. On vähän semmonen "ois hyvä juttu, mutta en kerrokkaan" -meininki 

Viimeksi muokannut j0ne, La Helmi 20, 2010 15:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Harinen / Saab
T5suiteltahan tuo haiskahtaa, kun ilmoituksessa lukee "t5suite stage 5++" ja auton omistaja itse kertoo Harisen säätäneen.j0ne kirjoitti:Kiinnostas kyllä että viritteleekö Harinen ecurpoject meiningillä vai onko jotkin omat vehkeet... Viestin alottaija voisi kyllä olla hieman enemmän perillä aiheesta ja kertoa lisää. On vähän semmonen "ois hyvä juttu, mutta en kerrokkaan" -meininki
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Harinen / Saab
Tuo että hieman isommalla puhaltimella varustettu VAKIOMOOTTORI toimii kuten vakiomoottori on kyllä ihan perusoletus kenenkä tahansa vähänkään trionicia säätäneen jäljiltä, eli suurta ylistyslaulua ei kannata tuon perusteella vielä aloittaa.
Samoin heräsi kysymys säätöjen tavoitteesta, että onko trionicista haettu ensisijaisesti tehohuippua dynosweepissä vai käytännön kulkua kiihdytyksissä? (joka ei siis ole sama asia - varsinkaan trionicin kohdalla pitkissä vedoissa, kun "turvamekanismit" puuttuvat herkästi peliin)
Entäpä käytännössä, että toimiiko 98:lla kuinka pitkään nakuttamatta (tippumatta nakukartoille) kiihdytyksessä vaiko pitääkö olla 99+? Kestääkö ajaa myös 4 ja 5 vaihteen "loppuun" ilman että tulee nakua? Toimiiko myös 7:n tulpilla, vaiko pitääkö olla 8 tulpat? Entäs sama kesähelteellä?
Em. asiat ovat käytännön kiihtyvyyteen oikeasti vaikuttavia asioita, jotka riippuvat ympäristöstä ja tehdyistä ratkaisuista, joita on hyvin vaikea hakea dynossa trioniciin ja käytännössä vaativat kymmeniä ja kymmeniä eri lämpötiloissa suoritettuja pitkiä täyskaasu kiihdytyksiä - ja vieläpä eri polttoaineilla.
Onko käytössäsi nakuledia/canusb:tä jolla oikeasti pääset arvioimaan softan toimivuutta oikeasti käytännön tilanteissa vai perustuuko arviosi tuntemaasi persynoon ja dynon kertomaan "isoon" lukuun?
.. Lopuksi mitä tulee pitoon vs tehoon, niin tein tuossa pari päivää sitten kaverille stage 1 softan, joka koeajolenkillä suti vielä 5. vaihteella 3 päällä, kun oltiin moottoritiellä kokeilemassa ja tehoa/vääntöä siinä piti olla alle 250hp/400nm.. Ehkäpä joku parametri vahingossa lipsahti kohdalleen tälläkertaa ja siinä olikin noin vaan arvioituna lähemmäksi 400hp?

Samoin heräsi kysymys säätöjen tavoitteesta, että onko trionicista haettu ensisijaisesti tehohuippua dynosweepissä vai käytännön kulkua kiihdytyksissä? (joka ei siis ole sama asia - varsinkaan trionicin kohdalla pitkissä vedoissa, kun "turvamekanismit" puuttuvat herkästi peliin)
Entäpä käytännössä, että toimiiko 98:lla kuinka pitkään nakuttamatta (tippumatta nakukartoille) kiihdytyksessä vaiko pitääkö olla 99+? Kestääkö ajaa myös 4 ja 5 vaihteen "loppuun" ilman että tulee nakua? Toimiiko myös 7:n tulpilla, vaiko pitääkö olla 8 tulpat? Entäs sama kesähelteellä?
Em. asiat ovat käytännön kiihtyvyyteen oikeasti vaikuttavia asioita, jotka riippuvat ympäristöstä ja tehdyistä ratkaisuista, joita on hyvin vaikea hakea dynossa trioniciin ja käytännössä vaativat kymmeniä ja kymmeniä eri lämpötiloissa suoritettuja pitkiä täyskaasu kiihdytyksiä - ja vieläpä eri polttoaineilla.
Onko käytössäsi nakuledia/canusb:tä jolla oikeasti pääset arvioimaan softan toimivuutta oikeasti käytännön tilanteissa vai perustuuko arviosi tuntemaasi persynoon ja dynon kertomaan "isoon" lukuun?
.. Lopuksi mitä tulee pitoon vs tehoon, niin tein tuossa pari päivää sitten kaverille stage 1 softan, joka koeajolenkillä suti vielä 5. vaihteella 3 päällä, kun oltiin moottoritiellä kokeilemassa ja tehoa/vääntöä siinä piti olla alle 250hp/400nm.. Ehkäpä joku parametri vahingossa lipsahti kohdalleen tälläkertaa ja siinä olikin noin vaan arvioituna lähemmäksi 400hp?

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Harinen / Saab
Paljon kysymyksiä mutta ei vastauksia, mietitään niitä yhdessä kun ei toimi.
Re: Harinen / Saab
Aijjai, tästä on tulossa vielä jotain hyvää 

Re: Harinen / Saab
Tiedossa useampikin tapaus, joissa Harisen dynosta saanut n. 20-30hv suuremmat lukemat huipputehon osalta kuin jostakin muusta firmasta. Olikohan nää molemmat dynot joissa ajettu siellä Harisella?
Onhan niillä dynolapuilla kiva kehuskella Esson baarissa, ei vaan kannata kertoa mistä ovat peräisin
.
Onhan niillä dynolapuilla kiva kehuskella Esson baarissa, ei vaan kannata kertoa mistä ovat peräisin

Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Harinen / Saab
Anteeksi vaan , mutta tämän tarinan uskottavuus "nollaantui"Niksoni kirjoitti:Se on vaan noin lukema
juuri Nixonin osalta . Harisen tietotaitoon Saabien osalta en ota kantaa kun
ei ole henk.koht kokemusta , huhupuheitten perusteella lienee turha
tehdä analyysiä ko. puljusta.
yst.terv. A
Re: Harinen / Saab
Ohessa linkki saabin säätö videoon.Niksoni kirjoitti:Voin laittaa sen vkl aikana, paperit on kotona mut ei kameraa joten jourun sen töissä ottaa, siitä harinen laittaa penkityksestä / säätämisestä vkl aikana youtubeen videoo.
http://www.youtube.com/watch?v=KyhgRVcKqjU
Oheisessa videossa näkyy myös käyttämäni laitteisto, kyseessä ei ole
T suite jota täällä paljon arvuutellaan, sen enempää en ota kantaa tekemisiini
tai muiden tekemisiin.
Jokainen säätää tavallaan

Re: Harinen / Saab
Videon perusteella kyseessä Saksalaisen EVC:n rom emulaattori ja softana ilmeisesti saman putkan WinOLS, johon on kaivettu (käsin tai automatiikalla) karttojen osoitteet ja naputeltu nimet suomeksi. Hienoja kalliita kaupallisia laitteita, joilla on vuosien kokemus karttaeditoireista sekä prommereista.
Ellen pahasti väärin veikkaa, niin tuolla rom-emulaattorilla ei pääse rammiin kiinni rom-kantojen kautta, eli kaikki adaptaatio data (+ nakulaskurit yms) jää lukematta?
Samoin "uudelleen prommauksen" (emulaattorilla) jälkeen karttojen käyttöönotto vaatinee aina ecun resetoinnin, jolloin rom kopioidaan rammiin ja adaptaatio alkaa taas alusta.
Näinollen herää kysymys ko. laitteen eduista/haitoista Trionic 5 maailmassa, kun t5suitella/canusb:llä voi editoida/lukea suoraan ecun rammia lennossa autenttisissa olosuhteissa ecun tekemien adaptaatioiden jälkeenkin?
Omasta kokemuksesta voin sanoa, trionicin adaptaatioiden vuoksi tuolla adaptaatio datalla merkitystä, kun ruvetaan hienosäätää sytkää, kuten myös oikean elämän trionicin suorittaman bensa-adaptaation suhteen.
Esimerkkinä vaikkapa, että jos seokset jäävät hieman rikkaalle alipaine alueella ja global adaptaation myötä joka puolelta (kertoimella) vähennetään soppaa trionicin toimesta, niin tämä jonkun ajan kuluessa vaikuttaa myös täyskaasu seoksiin, vaikka ne ovatkin olleet ecun resetoinnin jälkeen kohdallaan.
Näinollen hieman kyseenalaistan väitettä, että ilman pidempää ajonaikasta "diagnostiikkaa" voidaan sanoa auton toimivan?
Parhaiten "viimeisen päälle säädöt" huomaa trionicin kanssa, kun kulkua ei pidemmässä kiihdytyksessä löydykkään vedon loppupuolella sitä mitä alussa, kun alkaa "panikointi". Homman voi todeta käytännössä vain trionicin syvällisempää toimintaa seuraamalla - ei juuri persdynossa.
Hook
Ellen pahasti väärin veikkaa, niin tuolla rom-emulaattorilla ei pääse rammiin kiinni rom-kantojen kautta, eli kaikki adaptaatio data (+ nakulaskurit yms) jää lukematta?
Samoin "uudelleen prommauksen" (emulaattorilla) jälkeen karttojen käyttöönotto vaatinee aina ecun resetoinnin, jolloin rom kopioidaan rammiin ja adaptaatio alkaa taas alusta.
Näinollen herää kysymys ko. laitteen eduista/haitoista Trionic 5 maailmassa, kun t5suitella/canusb:llä voi editoida/lukea suoraan ecun rammia lennossa autenttisissa olosuhteissa ecun tekemien adaptaatioiden jälkeenkin?
Omasta kokemuksesta voin sanoa, trionicin adaptaatioiden vuoksi tuolla adaptaatio datalla merkitystä, kun ruvetaan hienosäätää sytkää, kuten myös oikean elämän trionicin suorittaman bensa-adaptaation suhteen.
Esimerkkinä vaikkapa, että jos seokset jäävät hieman rikkaalle alipaine alueella ja global adaptaation myötä joka puolelta (kertoimella) vähennetään soppaa trionicin toimesta, niin tämä jonkun ajan kuluessa vaikuttaa myös täyskaasu seoksiin, vaikka ne ovatkin olleet ecun resetoinnin jälkeen kohdallaan.
Näinollen hieman kyseenalaistan väitettä, että ilman pidempää ajonaikasta "diagnostiikkaa" voidaan sanoa auton toimivan?
Parhaiten "viimeisen päälle säädöt" huomaa trionicin kanssa, kun kulkua ei pidemmässä kiihdytyksessä löydykkään vedon loppupuolella sitä mitä alussa, kun alkaa "panikointi". Homman voi todeta käytännössä vain trionicin syvällisempää toimintaa seuraamalla - ei juuri persdynossa.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Harinen / Saab
Sutii hienosti motarilla myös "vakio" T5Suite stage2-softalla säädetty NG900 ainakin talvikelilläHook kirjoitti:.. Lopuksi mitä tulee pitoon vs tehoon, niin tein tuossa pari päivää sitten kaverille stage 1 softan, joka koeajolenkillä suti vielä 5. vaihteella 3 päällä, kun oltiin moottoritiellä kokeilemassa ja tehoa/vääntöä siinä piti olla alle 250hp/400nm.. Ehkäpä joku parametri vahingossa lipsahti kohdalleen tälläkertaa ja siinä olikin noin vaan arvioituna lähemmäksi 400hp?


-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 12:19
Re: Harinen / Saab
Kyseisestä autosta hieman kiinnostuneena, joutuukohan tohon hankkimaan uuden ecun jos haluaa t5 suitella softaa tohon tehdä? kuulemma seoksien kanssa isommilla vaihteilla on brobleemaa, oli mennyt lambdaa, kattia ja tulppia tosta.