Imuilman lämpöanturi vai mitä sitten

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jyppe87
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 17:22

Imuilman lämpöanturi vai mitä sitten

Viesti Kirjoittaja jyppe87 »

Eli ongelma on seuraava Ng-satkuni on välillä sytyttänyt Check engine ja vilkuttaa 3 ja 7 kertaa. no olen aina duunissa nollanut valon ja taas toiminut mutta nyt sitten 5päivän aikana valo syttynyt joka kerta noin tunnin ajon jälkeen hain sitten marmori tiskiltä uuden imuilman lämpö anturin ja taas nollasin valon toimi noin 2tuntia ja taas valo syttyi. no seitsemän vilkkua meinaa lamdaa mutta kone sanoi seos liianlaiha sitten kun katsoi reaali ajassa tuon lamdan toimintaa niin hyvin pelittää oisko neuvoa ? huomasin myös että ahtopaine ei pysytapissa mutta vuotoja ei ollut joten huomenna tulee myös uusi magneetti ventiili kiinni. ainiin auto toimii muuten aivan normaalisti eli ei vaikutusta tuolla CE valolla muutakuin että itteä kyrsii tommonen valoläiskä mittaristossa. Taas tuli sopivaan saumaan tämnmöset ongelmat kun ensi viikkolla on ensinmäinen penkissä käynti mutta se ei kuulu tähän mitenkään aloitan kirjoittamaan tuonne projeti puolelle :lol:
jyppe87
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 17:22

Re: Imuilman lämpöanturi vai mitä sitten

Viesti Kirjoittaja jyppe87 »

Huomasin myös kun valo palaa niin Bensaa palaa reilusti enenmän ?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Imuilman lämpöanturi vai mitä sitten

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

haloo ? mistä olet katsonut että kolme vilkkua tarkoittaa imuilman lämpötila-anturia ?
http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... rionic.htm

Se tarkoittaa moottorin lämpötila-anturin vikaa joka takuulla johtaa vääriin seoksiin. Löytyy jopa motonetista halvalla ja sijaitsee imusarjan 3/4 kanavien välissä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Imuilman lämpöanturi vai mitä sitten

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Mistähän vesa katsoo? 8O
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Imuilman lämpöanturi vai mitä sitten

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

no niinpä ! Vappuviikonloppu on alkanut näemmä kun ei riveillä pysy. Olen pahoillani lukuvirheestä ja annan seuraavan vinkin, tarkista trionic kaapeloinnin maadoituspisteet jos anturin vaihto ei auttanut
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
jyppe87
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 17:22

Re: Imuilman lämpöanturi vai mitä sitten

Viesti Kirjoittaja jyppe87 »

Mistä tämä maadoitus löytyy?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Imuilman lämpöanturi vai mitä sitten

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Näyttääpä sähkökaavioissa menevän anturin johdot eculle suoraan jossa pinnit 46 on mittauskarva ja 67 maadoittuu ecun sisällä. Tarkista ettei ecun kantaliittimessä ole kummallakaan puolella sisääntyöntyneitä pinnejä, ja toki yleismittarillakin saa mitata onko johot ehjät koko välillä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
jyppe87
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 17:22

Re: Imuilman lämpöanturi vai mitä sitten

Viesti Kirjoittaja jyppe87 »

eipä sieltä mitään löytyny.
jyppe87
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 17:22

Re: Imuilman lämpöanturi vai mitä sitten

Viesti Kirjoittaja jyppe87 »

Nyt löytyi yksi juttu mikä voisi olla syyllinen eli löysin vesi vuodon tuolta muovi suojuksen alta joka on siis juuri tuossa kaasuläpän vieressä vuoti ihan selvästi varmaan vuota kasvanut kun huomasin vasta tänään ihmettellessäni auton moottori tilaa voisiko olla syyllinen olen lähipäivänä vaihtamassa suuttimet niin saa helposti vaihdettua tuon letkun siinä samalla menee siis siitä läppäkotelolta vissii lohkoon jossen väärin nähnyt vaihdan siis joka tapauksessa mutta mitä mieltä voisiko olla vikavalon aiheuttaja ? 8O
Vastaa Viestiin