Viggen vai "perusmalli"?
Viggen vai "perusmalli"?
En löytänyt oikein aihetta koskevia ketjuja joten olisi mukava tietää mitä eroja on Viggenillä ja "perus" 9-3 kaksiovisella turbolla. Saksasta noita saisi karvan alle 10,000 eurolla näköjään (avomalleja). Mietiskelen vaan että onko järkeä maksaa Viggenistä niin paljon ekstraa vrt. karvalakkiturboon (johon voisi toki tehdä Viggen-lookin aika halvalla).
Eli mitäpä eroja on Viggenillä ja perus 9-3 turbolla?
Eli mitäpä eroja on Viggenillä ja perus 9-3 turbolla?
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
Re: Viggen vai "perusmalli"?
Viggen mallia valmistettiin vain rajoitettu määrä, luultavasti pitävät hyvin jälleenmyyntiarvon tulevaisuudessakin. Tässä ainakin vähän tietoa, netistä vain etsimään.
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_9-3#Saab_Viggen
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_9-3#Saab_Viggen
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Viggen vai "perusmalli"?
Karvalakista kopio-viggeniin palaa rahaa ainakin 3000e. Se on tietysti makuasia onko se sitten halpaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Viggen vai "perusmalli"?
Onko muuten Viggenissä parempi jäykempi pohja kuin perusmallissa? Iskarit ja jouset luonnollisesti paremmat, mutta onkohan ks. mallissa samat "huonot" ääriajaominaisuudet?
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Re: Viggen vai "perusmalli"?
Ei taida edes riittää, jos hankkii uudet osat. Silti auto ei ole Viggen.suorsa kirjoitti:Karvalakista kopio-viggeniin palaa rahaa ainakin 3000e. Se on tietysti makuasia onko se sitten halpaa.
En tiedä muuta, mutta hyvä on vetelee kiihdyttäessä sivuille jos on vähänkin uria tien pinnassa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Viggen vai "perusmalli"?
pelkästään korisarjaan ( puskurit,helmat, spoilerit) + maalaukset saa helposti palamaan tuon summan...suorsa kirjoitti:Karvalakista kopio-viggeniin palaa rahaa ainakin 3000e. Se on tietysti makuasia onko se sitten halpaa.
9-3Aero-01
Re: Viggen vai "perusmalli"?
Heitetään nyt vielä ilmaan se yksi pikkuseikka: moottori. Viggen on meinaan ainoa 9-3, jossa on 2,3 -litrainen turbomosa. Ne perusmalliturbot on 2-litraisia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Viggen vai "perusmalli"?
Sitä myöten voimansiirtokin pykälää järeämpi & +muuta.
http://saabworld.net/f97/2001-saab-9-3- ... e-usa-283/
http://saabworld.net/f97/2001-saab-9-3- ... e-usa-283/
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: Viggen vai "perusmalli"?
Siksipä lukikin ainakin 3000e. Ja harvoimpa noita uusilla osilla rakennetaan (ainakaan Suomen hintatasolla).viggen kirjoitti:Ei taida edes riittää, jos hankkii uudet osat.suorsa kirjoitti:Karvalakista kopio-viggeniin palaa rahaa ainakin 3000e. Se on tietysti makuasia onko se sitten halpaa.
Omassa projektissa on tähän mennessä vaihdettu puskurit ja helmat, vielä siis puuttuu ainakin sisusta ja moottori. Rahaa on palanut karkeasti 1000e ja sopivia sisustoja on viimeisen vuoden sisään näkynyt tasan yksi myynnissä (en ehtinyt ensin). Moottoria en tule vaihtamaan ellei vanha hajoa. Lopputuloksena siis ei siltikään ole Viggen. Tässä siis hieman vinkkiä johniemelle kuinka hankala noita palikoita on löytyy myynnistä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Viggen vai "perusmalli"?
Entäs aero vs. viggen? Moottori on eri siis ainakin mutta onko ulkonäössä tai sisustassa isoja eroja? Viggen on tottakai Viggen, olen halunnut sellaisen 20-vuotiaasta asti kun kävin isän kanssa sellaista uutta koeajamassa jollain Saab-kiertueella paikallisessa autoliikkeessä joten tunne on Viggenin puolella mutta järki ehkä ei (vielä)
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
Re: Viggen vai "perusmalli"?
Noissa eroavaisuuksien lista jää jo hieman lyhyemmiksi. Ulkoisesti takaspoileri (kovakattoisissa), vanteet ja etulokasuojien merkit poikkeaa. Sisällä penkeissä erilaiset logot (aerossa ei mitään tai turbo-teksti - riippuu vuosimallista. Viggenissä viggenin merkki). Viggenissä kynnyslistat viggen-tekstillä. Kojetaulu erivärinen. Nämä tulivat heti mieleen tekniikan lisäksi.
Yllä olevat siis koskee viggeniä kaikki vuosimallit ja aeroa vm.01-02.
Yllä olevat siis koskee viggeniä kaikki vuosimallit ja aeroa vm.01-02.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Viggen vai "perusmalli"?
Jos seuraa esim. Blockettia voi tuurilla löytää auton johon on laitettu enemmän rahaa, mitä autolla pyydetään myytäessä. Viggeneitäkin on ¨paranneltu¨joka puolelta.
http://www.blocket.se/hela_sverige?q=sa ... &l=0&md=th
http://www.blocket.se/hela_sverige?q=sa ... &l=0&md=th
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Viggen vai "perusmalli"?
Vähän menee ohi aiheen mutta onko olemassa NG-900 Aeroa kun ei ole koskaan tullut vastaan.
Re: Viggen vai "perusmalli"?
Ei tehtaalta lähtöisin, mutta ainakin Italiassa noita on silti myyty. Voidaan siis sanoa, että muutamia löytyy.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Viggen vai "perusmalli"?
jyppe87 kirjoitti:Vähän menee ohi aiheen mutta onko olemassa NG-900 Aeroa kun ei ole koskaan tullut vastaan.
Ellen aivan väärin muista niin valmistettiin Aero/SPG:si kutsuttua erikoismallia pohjoisjenkkeihin ja osa päätyi Italiaankin.suorsa kirjoitti:Ei tehtaalta lähtöisin, mutta ainakin Italiassa noita on silti myyty. Voidaan siis sanoa, että muutamia löytyy.
Vannomaan en kuitenkaan mene tätä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.