NG900 93-95? onko pulttijako 5x110?
NG900 93-95? onko pulttijako 5x110?
Onko pulttijako NG900:ssa 5x110?
Sopiiko 9-5:sen kirvesaerot 17" + 225/45-17" NG900 ja 9-3 alle?
Sopiiko 9-5:sen kirvesaerot 17" + 225/45-17" NG900 ja 9-3 alle?
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: NG900 93-95? onko pulttijako 5x110?
Jako täsmää. Sopivuudesta ei varmuutta.
Guruille jatkokysymys: Eikös tuon kokoiset pidä muutoskatsastaa, jos meinaa laillisesti ajella?
Guruille jatkokysymys: Eikös tuon kokoiset pidä muutoskatsastaa, jos meinaa laillisesti ajella?
Ahdonvoimaa
Re: NG900 93-95? onko pulttijako 5x110?
1" saa kasvattaa rekisteriotteen rengaskokoon nähden katsastamatta.Wagonisti kirjoitti:Jako täsmää. Sopivuudesta ei varmuutta.
Guruille jatkokysymys: Eikös tuon kokoiset pidä muutoskatsastaa, jos meinaa laillisesti ajella?
Jos rek.otteessa on 15", sitten pitää 17" muutoskatsastaa.
Renkaan leveyttä saa kasvattaa 20 mm katsasamatta.
Viimeksi muokannut Petri R, Su Touko 22, 2011 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: NG900 93-95? onko pulttijako 5x110?
Laillisuus riippuu siitä, mitä rekisteriotteeseen on kirjattu.
Itse olen ajanut poliisinkin (jotka toki ovat erehtyväisiä hekin) mielestä laillisin renkain, kun otteeseen on kirjattu 16". Muutoskatsastusta siinä vaiheessa, jos halkaisija ylittää 26mm otteeseen merkityn. Tosin jos olet muutoskatsastanut 19-tuumaisille, ei varmaan uutta muutosta saa lain mukaan heittää 20" alle... Jälkimmäinen on mutuilua.
Vähän auton madallusasteesta riippuen väitän, että 17" koossa kaikki Saabin orggisvanteet mahtuvat pyörimään alla.
Itse olen ajanut poliisinkin (jotka toki ovat erehtyväisiä hekin) mielestä laillisin renkain, kun otteeseen on kirjattu 16". Muutoskatsastusta siinä vaiheessa, jos halkaisija ylittää 26mm otteeseen merkityn. Tosin jos olet muutoskatsastanut 19-tuumaisille, ei varmaan uutta muutosta saa lain mukaan heittää 20" alle... Jälkimmäinen on mutuilua.
Vähän auton madallusasteesta riippuen väitän, että 17" koossa kaikki Saabin orggisvanteet mahtuvat pyörimään alla.
Re: NG900 93-95? onko pulttijako 5x110?
Siitähän se on kiinni mitä rek. otteessa lukee. Omassa -95 lukee muistaakseni että rengaskoko on 15" ja suurin sallittu on16". Sen takia sanoin että pitää katsastaa. Tuskin noissa vakiona on isoja heittoja samoissa malleissa?
Ahdonvoimaa
Re: NG900 93-95? onko pulttijako 5x110?
En ole perehtynyt ollenkaan NG900:iin. Nyt on alkanut 4:n OG900:n jälkeen kiinnostamaan NG900 esim. Turbo 185hv.Wagonisti kirjoitti:Siitähän se on kiinni mitä rek. otteessa lukee. Omassa -95 lukee muistaakseni että rengaskoko on 15" ja suurin sallittu on16". Sen takia sanoin että pitää katsastaa. Tuskin noissa vakiona on isoja heittoja samoissa malleissa?
Mitä moottorivaihtoehtoja autoaan on saanut?
Tuollaiset 17" Aerot olisivat hankittavissa tästä läheltä kohtuurahalla ja ajattelin, että sopisiko ne tuohon malliin.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: NG900 93-95? onko pulttijako 5x110?
Kyllä ne tosiaan sopivat, ellei autoa ole madallettu katukiituriksi. Ulkonäkö on sitten asia erikseen noiden vanteiden kanssa, mutta oman maun mukaan autoaan pitää laitella eikä kuunnella muiden mielipiteitä.
Rekisteriotteesta kannattaa tarkastaa, mitä vannekokoja siihen on kirjattu. Omassani on mainittu 16", mutta joillain, kuten Wagonistilla, tuota kokoa ei ole mainittu. Muutoskatsastus 17-tuumaiseksi on tarvittaessa läpihuutojuttu.
NG900 on ollut tarjolla kolmena eri vaparina (2.0, 2.3 ja 2.5 V6) sekä 2.0-litraisena turbona. Jos jokin unohtui, niin saa lisäillä.
Turbokoneista suosittelen.
Rekisteriotteesta kannattaa tarkastaa, mitä vannekokoja siihen on kirjattu. Omassani on mainittu 16", mutta joillain, kuten Wagonistilla, tuota kokoa ei ole mainittu. Muutoskatsastus 17-tuumaiseksi on tarvittaessa läpihuutojuttu.
NG900 on ollut tarjolla kolmena eri vaparina (2.0, 2.3 ja 2.5 V6) sekä 2.0-litraisena turbona. Jos jokin unohtui, niin saa lisäillä.
Turbokoneista suosittelen.
Re: NG900 93-95? onko pulttijako 5x110?
Noinhan se menee että mitä rekkariin on merkitty. Iteltä löytyy 15", 16" ja 17" rekkarista
Eli Ilman muutoskatsastusta saan ajaa vielä 18":lla ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)