Japseista hairahdin puolivahingossa kyseiseen laitteeseen. Auton omistanut nyt reilun kuukauden ja toiminut moitteetta viime perjantaihin asti(20.5).
Ei lähtenyt käyntiin, pyöritti kuitenkin hienosti. -> Äkäpäissään soitin edelliselle omistajalle joka kertoi että oli tehnyt saman hälle ja neuvoi että otan miinus kaapelin toviksi pois jonka jälkeen käyntiin. No, lähti käyntiin.
Lauantaina taas alkoin melko pätkiminen tasaisella kaasulla, merkille laitoin ´varsinkin montut, röykyt, epätasaisuudet teillä. Nyt alkaa suomeksi sanottuna V******maan, kun ostin tämän käyttöautoksi ja pitäisi kuitenkin 30km töihin kulkea aamuisin.
Autosta olen katsonut sähköt suurpiirteisesti konehuoneesta sekä, onko nyt se apc härdelli venakopan päällä.
Motista penkitetty 329hp joskus, jonka jälkeen päivitetty ahdin ja cooleri, jos nyt auttaa vian etsimiseen, arvon foorumilaisia.. Nyt neuvoa kehiin mistä aloittasin.
Saab 900 S Turbo - pätkimistä
Saab 900 S Turbo - pätkimistä
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: Saab 900 S Turbo - pätkimistä
Vai 329 hepan jälkeen vielä vaihdettu ahdin ja huolettomana käyttiksenä pitäis toimia tietämättä miten on rakennettu ja kenen toimesta missäkin vaiheessa. Lähtökohta on että tuollaiset autot vaatii hieman viitsimistä etteivät yllätä, niiden tyypillisten vakiovikakohteiden lisäksi mitä löydät kun hieman käytät hakutoimintoa täällä foorumilla.
Tasakaasulla jos pätkyttää niin tulppien kunto olis hyvä tarkistaa/vaihtaa.
DI kasetti on se punainen ja ei se katsomalla miksikään muutu, kokeilla pitää ehjällä kasetilla jos eroa haluaa etsiä.
Ilmavuodot kuriin, tarkista ja vaihtele vuotavat letkut.
Tasakaasulla jos pätkyttää niin tulppien kunto olis hyvä tarkistaa/vaihtaa.
DI kasetti on se punainen ja ei se katsomalla miksikään muutu, kokeilla pitää ehjällä kasetilla jos eroa haluaa etsiä.
Ilmavuodot kuriin, tarkista ja vaihtele vuotavat letkut.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saab 900 S Turbo - pätkimistä
AMWorksilla tehty pakosarja ja siellä penkitetty 1.45 puhalluksella. Nyt siellä käsittääkseni on garretin gt28rs fööni. Edellinen omistaja oli tehnyt kaikki huollot mitä nyt oli tullut vastaan, ei kuulemma öljyn vaihtoa kummempaa. Jospa niihin tehoihin ei takerruta, kun niistä voi puhua essolla sit lisää, vaan siihen ongelmaan
Ja Lahdessa rakennettu vekotin joku vuosi sitten, ellen väärin muista.
Ja Lahdessa rakennettu vekotin joku vuosi sitten, ellen väärin muista.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: Saab 900 S Turbo - pätkimistä
Tänään panostin tähän vikaan ja tekniikkaan hiukan. Yksi liitin oli lähes irti konehuoneessa, ja nyt taas toimii vekotin.
Käväsin tuossa erään entisen saapistin luona näyttämässä vekotinta ja löydettiin juurikin tuo Garretin GT28RS ahdin sekä ecuna on Nordictuning. Siitä löytyi tekstiä, oli kylläkin jonkin verran kulunut : 350hp, gt28rs, alu ic, 630cc ja jotain muuta vielä oli, mutta ei saanut selvää. Aski viggen sekä kykä, nämä edelliseltä omistajalta.
Vielä OT, mitä kaikkea lisähärdellejä nordictuningin poksi tukee?
Käväsin tuossa erään entisen saapistin luona näyttämässä vekotinta ja löydettiin juurikin tuo Garretin GT28RS ahdin sekä ecuna on Nordictuning. Siitä löytyi tekstiä, oli kylläkin jonkin verran kulunut : 350hp, gt28rs, alu ic, 630cc ja jotain muuta vielä oli, mutta ei saanut selvää. Aski viggen sekä kykä, nämä edelliseltä omistajalta.
Vielä OT, mitä kaikkea lisähärdellejä nordictuningin poksi tukee?
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653