03 aero vai viggen

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
HeGu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Touko 26, 2011 19:14

03 aero vai viggen

Viesti Kirjoittaja HeGu »

Elikkäs autoa olisin hankkimassa mutta en oikein osaa päättää 93 viggenin ja 93 aeron välillä :D haluasin nyt kuula täällä sitten mielipiteitä molemmista autoista, hyviä ja huonoja puolia. Aeron saisin ostettua vanhemmiltani ja vuosimallihan olisi 03 eli tiedossa on että on hyvin pidetty auto ja huollettu ajallaan mutta jos viggeniin päädyn niin pitäisi lähteä ruotsista hakemaan.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: 03 aero vai viggen

Viesti Kirjoittaja LR »

Jees ja hintaero aikamoinen, jos rahasta ei oo kiinni, niin totta helkutissa Viggen!
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
HeGu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Touko 26, 2011 19:14

Re: 03 aero vai viggen

Viesti Kirjoittaja HeGu »

niin viggen on kyl tosi tyylikäs ja harvinaisempi näky mut hieman mietityttää tuo ruotsista hakeminen että millasia pommeja sieltä sit löytyy vaikka kuvassa näyttääkin hyvältä? onko kellään kokemuksia? mutta toisaalta siel asuu sukulaisia niin voi pyytää niitä että käy katsomassa autoa niin eipähän tule tehtyä ainakaan turhaa reissua :D
v4super
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 08:41

Re: 03 aero vai viggen

Viesti Kirjoittaja v4super »

juu wiggeni jos tunteella ajattelee oishan se mahtava :) mutta jos järjellä aattelee niin vanhempiesi aeron historia tiedossa ei varmaan suuria yllätyksiä tulisi vastaan, mutta tosiaan jos ei rahasta ole kiinni niin lisää wiggeneitä vaan suomeen! 8)

Omat kommentit aerosta, penkit mahtavat ja hyvät istua jopa tällaisella 197 pitkällä nappulalla.. Moottorissa ainakin omaan käyttöön ihan tarpeeksi tehoa jo vakiona (205hv)
ulkonäkö miellyttävä, alusta sopivan napakka (katukäyttöön ainakin) niin ja tavaratila on suuri ja jos penkit kaataa niin jopa riittävä. kohtuu hyvät stereot (AS3)

huonona puolena pieniä ärsyttäviä ominaisuuksia esim. näyttöjen pikseleitä puuttuu (toki korjattavissa) pieni ärsyttävä nitinä ja natina sisustasta esim. mukulakivikadulla ajettaessa. pienet ärsyttävät öljyvuodot.. :saab:

siinä muutamia mietteitä mitä itsellä tuli mieleen omista kokemuksista

oli valintasi kumpi vaan niin ei se pahasti vikaan mene! :D
none
HeGu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Touko 26, 2011 19:14

Re: 03 aero vai viggen

Viesti Kirjoittaja HeGu »

niin no vanhempien saappaassa ei puutu pikseleitä eikä pahemmin tunnu natisevan mutta ne kajarit sitten kyllä ei mitkään parhaat ole. vaikka taakso on vaihettu sonyn 6x9 kajarit niin silti musiikista puuttuu basso lähes kokonaan vaikka äänen laadussa ei muuten ole mitään vikaa. tuo ongelmahan tosin korjaantuisi varmaankin pienellä vahvistimella?
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: 03 aero vai viggen

Viesti Kirjoittaja är.jii »

Ääni viggelle, mutta kelpaisi se aero. ainaki mulle :)
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
v4super
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 08:41

Re: 03 aero vai viggen

Viesti Kirjoittaja v4super »

juu no sitten mulla on joku maanantai malli ku natisee. :lol: Siinä vanhempiesi autossa ei ilmeisesti ole sitten AS3 audiopakettia (etuovissa bassot ja näille pikku vahvari). Ei ilmeisesti ole vakiona aerossa.. Toisaalta eihänse äänentoisto kovinkaan vakava kriteeri ole että auto kannattaisi jättää ostamatta, itsellä se oli autoa ostaessa vaan mukava plussa kun tykkään kuunnella musiikkia ajellessa :)
none
Mikko83
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: To Elo 07, 2008 17:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: 03 aero vai viggen

Viesti Kirjoittaja Mikko83 »

Nyt täytyy uteliaisuuttani tarkistaa, että puhutaanko -03 käyttöönotetusta og9-3:sta vai ng9-3 eli sport sedanista? Epäilys heräsi jos kerran bassot puuttuu täysin, mikä on ominaisuus 9-3ss:n karvalakkisoittimessa.
HeGu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Touko 26, 2011 19:14

Re: 03 aero vai viggen

Viesti Kirjoittaja HeGu »

sport sedan on kyseessä. nii eihän niillä kajareilla niin väliä ole ja jos haluaa parantaa niin ei se iso työ päivittää poppeja
v4super
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 08:41

Re: 03 aero vai viggen

Viesti Kirjoittaja v4super »

Ahaa!! itse oletin että og9-3 aero:sta puhutaan koska vertailu autona oli wiggen :)

tästä ss aerosta ei minulla ole kokemuksia :o

jep audiopäivitystä vaan kehiin!
none
HeGu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Touko 26, 2011 19:14

Re: 03 aero vai viggen

Viesti Kirjoittaja HeGu »

niin mutta toisaalta houkuttais tuo viggeniki :D molemmat hienoja autoja ja ei sillee oikein osaisi päättää :D
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: 03 aero vai viggen

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Noista kahdesta ehdottamasti Viggen, jos erikoisuutta tavoittelee. Mikäli Aero olisi vuotta vanhempi niin sekin hätätilassa menee.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Viggenisti
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
Paikkakunta: Oulu

Re: 03 aero vai viggen

Viesti Kirjoittaja Viggenisti »

Ääni Viggenille :P

Uusiahan noita ei enään saa ja joka yksilössä varmasti aina laitettavaa on ja tulee. Mutta muuten olen itse omaani ollut erittäin tyytyväinen, eikä ole tullut kovin usein toista Viggeniä vastaan!
XC70 D5 -11
2.3TT
"Turbo"
Viestit: 219
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: 03 aero vai viggen

Viesti Kirjoittaja 2.3TT »

Ainakin Viggen on kovempi menemään( enempi potkua-kevyempi paino)...
Itsellä 01 aero( viggenin helmoilla ym), mutta kyseessä surullinen varhainen T7 kone,
eli on siihen joutunut männät vaihtamaan vanhoihin kunnon T5 mäntiin/veiveihin..
Noissa uusissa tekeleissä en ole ainakaan tuollaisista kalliista yleisistä viosta kuullut..
Eli jos on tuttu tuollainen aero niin ehdottomasti valitsisin sen, juuri sen takia koska ei todellakaan tiedä missä kunnossa ostettava viggeni on.....
HeGu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Touko 26, 2011 19:14

Re: 03 aero vai viggen

Viesti Kirjoittaja HeGu »

Itse olen kanssa kyllä enemmän viggenin kannalla ja eikä se niin haittaisikaan vaikka jotain pientä näperreltävää olisikin kunhan ei mitään ylikalliita remontteja heti olisi tiedossa :D sehän on puolet ilosta ku pääsee itte rakentelemaan (: ja tosiaan täällä lahden seudulla missä minä asun niin ei kyllä ole vastaan tullut ainoatakaan viggeniä ja aerojakin tulee harvemmin. ja viggenihän taitaa pitemmän päälle säilyttää paremmin arvonsa kuin aero? jos sitä tuolta kannalta haluaisi ajatella
Vastaa Viestiin