Isän kolkki ajautuu minun pihaan tuon tuosta. Kysessää siis vm.01 T7 vehje, 2.0t 170hv tehtaan viri.
Viime syksynä hajos kompura ja sen seurauksena kansi kun vesipumppu ei pyörinyt.
Nyt viikko tai kaksi sitten pamahti taas kompura jumiin ja eilen rupesi keittämään auto lyhyeällä hihnalla. Huom. lämpömittari oli puolessa välissä? Onko tuossa kaiken lisäksi mittari tai termari vika? Mikä näissä T7 vehkeissä aihetuttaa lämpömittarin virheen, anturi?
-moniurahihnan kiristin ja rulla hommattuna jos niissä jotain häikkää
-uusi termari omasta takaa
Kannen nostin eilen samantien pois, pitää tänään viedä tarkistettavaksi.
-käydä samalla ostaa uusi Elringin tiivari, imu ja pakosatsin tiivarit taitaa löytyä iteltä
Paikat tosi kartaiset, venttiilikoppa ja sylinterien yläreunat selvästi karstoittuneet eli oisko männän renkaat jumissa. Talvella pakkasella huohotti öljyä pihalla jostain kuulemma.
-huohotinpäivitys kaikkine letkuineen hommatuna
-pitää varmaan löpöllä uittaa noita ja vetää parit huuhtelu öljyt ja fortet jos jotain auttas
Pitää vaikka kuvia laittaa kasausvaiheesta, kattoo nyt miten saa tuon kannen takaisin.
Porsimis rojekti, kolkki hajoo käsiin
Porsimis rojekti, kolkki hajoo käsiin
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Porsimis rojekti, kolkki hajoo käsiin
Löpöt laitoin toissapäivänä pyttyihin
Eilen 2. ja 3. pytty oli jo tyhjiä kun kahdessa muussa ainetta valunut vasta puolet? Kertooko jostain?
Venttiilikoppakin ihan palaneessa karstassa
Pitää nyt yrittää tuota öljypuolta huuhdella jne. tässä samalla
Kannen sain eilen pajalta, ei ollut tarvinnu kuin plaanata. Venttiilit, nokkalinjat yms. oli kuulemma priimat. 100€ otti Kuopion venttiilipaja ja vuorokauden kesti. Kannen tiivarit otin sieltä samalla tais olla reilu 50€, Elring.
Asentelin eilen tuon uuden huohotin pömpelin, joka kyllä tais olla jo sama tässä mallissa samoin kuin nuo isommat letkut. Tuo öljyntäyttökorkki on erillainen(sivunippa) ja jotain eroa tais olla noissa haaroitus pikkuletkuissakin.
-yläkautta sain tuon pömpelin vaihdettua kun käytin imusarjan tukirautaa irti
Lisäksi vaihdoin moniurahihnan kiristäjän ja sen rullan. Myöskin vesipumppu meni samalla vaihtoon.
Eilen 2. ja 3. pytty oli jo tyhjiä kun kahdessa muussa ainetta valunut vasta puolet? Kertooko jostain?
Venttiilikoppakin ihan palaneessa karstassa
Pitää nyt yrittää tuota öljypuolta huuhdella jne. tässä samalla
Kannen sain eilen pajalta, ei ollut tarvinnu kuin plaanata. Venttiilit, nokkalinjat yms. oli kuulemma priimat. 100€ otti Kuopion venttiilipaja ja vuorokauden kesti. Kannen tiivarit otin sieltä samalla tais olla reilu 50€, Elring.
Asentelin eilen tuon uuden huohotin pömpelin, joka kyllä tais olla jo sama tässä mallissa samoin kuin nuo isommat letkut. Tuo öljyntäyttökorkki on erillainen(sivunippa) ja jotain eroa tais olla noissa haaroitus pikkuletkuissakin.
-yläkautta sain tuon pömpelin vaihdettua kun käytin imusarjan tukirautaa irti
Lisäksi vaihdoin moniurahihnan kiristäjän ja sen rullan. Myöskin vesipumppu meni samalla vaihtoon.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Porsimis rojekti, kolkki hajoo käsiin
Illalla suoritin keittiössä myös keitto testejä termareille. Kolkin termari toimi kovin oudostosti verrattuna tonnarin pariin termariin mitä testasin samalla.
Kolkin termari aukesi kerralla kun vesi kiehui kun tonnarin termarit lähtivät aikaisemmin aukemaan pikkuhiljaa ja täysin aika lähellä kiehumispistettä. Jotain 88/89 asteisia termareita tjs.
Kolkin termarin nosti vedestä niin sulkeutui melkein heti kun tonnarin termarit menivät kiinni useaan minuutin aikana hitaasti.
En tiedä jumittiko tuo vai onko tuo vain testeissä ilmenevä ominaisuus. Vaihtoon menee jokatapauksessa.
Kolkin termari aukesi kerralla kun vesi kiehui kun tonnarin termarit lähtivät aikaisemmin aukemaan pikkuhiljaa ja täysin aika lähellä kiehumispistettä. Jotain 88/89 asteisia termareita tjs.
Kolkin termarin nosti vedestä niin sulkeutui melkein heti kun tonnarin termarit menivät kiinni useaan minuutin aikana hitaasti.
En tiedä jumittiko tuo vai onko tuo vain testeissä ilmenevä ominaisuus. Vaihtoon menee jokatapauksessa.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Porsimis rojekti, kolkki hajoo käsiin
Ilo tehdä itse ja tietää että hyvä tulee
Re: Porsimis rojekti, kolkki hajoo käsiin
No enpähän tiedä ilosta ja en mene vannomaan että hyvä tuleeIlo tehdä itse ja tietää että hyvä tulee
Kettumaisia kohtia tuossa muutamia, esim. imusarjan irrotus ja asennus aika nysväystä samoin kuin nuo huohotus systeemin letkut.
Valmista tuli itseasiassa tänään.
Kansi pakosarjan kanssa paikoilleen, 40Nm, 60Nm ja 90astetta. Uusilla pulteilla kun oli jäänyt nurkkiin kerta. Ketju paikoilleen ja jako kohdilleen, alkaa olla venynyt ketju tässäkin kun nokat linjassa niin alapää on jo sentillä ohi.
Pari kierrosta pyöritellen hihnapyörän pultista ja jako pysyi ok. Venakoppa kiinni uudella tiivisteellä jne.
Imari kiinni ja uudet huohotinsysteemit viritellen paikoilleen. Tehostimenpumppu, letkut, putket yms. kiinni, öljyt ja nesteet sisään ja koeajolle.
Katsotaan milloin hajoaa taas, kompuraa en vielä ole uutta saanut tuohon... Ebayn kautta USA:sta tulee kun tulee...
Ps. Käsijarru ei vaihteeksi pitänyt yhtään. Joskus asentelin uudet takajarrut ja pelasi ok, mutta ei ihan priimasti. Isä oli sitten käyttänyt pajalla ja olivat laittaneet uudet vaijerit ja säätäneet yms... Ei tainnut sielläkin valmista tulla näistä kolkin huippu takajarruista...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower