TEST BRAKE LIGHTS???

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Nappe kirjoitti:Ainakin omaani olen muuttanut näin:
- Turvavyö-Pimpoitus pois
- Liikkeelle lähdettäessä ovet menevät lukkoon.
Eikö tuo ovien lukkoon meneminen liikkeelle lähdettäessä ole aikamoinen riskitekijä kolari tilanteessa? Yleensä kolarin jälkeen ovet on muutenkin vaikea avata mutta jos ovet ovat lukossa on katon rälläköinti todennäköisesti ainoa vaihtoehto saada kyytiläiset ulos ja siinä kuluu kallisarvoisia kymmenminuuttisia.

No eihän sitä voi kolareihin koskaan tarpeeksi varautua mutta itse olen aina pyrkinyt avaamaan kaikki lukot ennen liikkeelle lähtöä. Keskuslukollisessa autossahan tämä ei enää ole ongelma..
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

NG900SET -95 kirjoitti:
Nappe kirjoitti:Ainakin omaani olen muuttanut näin:
- Turvavyö-Pimpoitus pois
- Liikkeelle lähdettäessä ovet menevät lukkoon.
Eikö tuo ovien lukkoon meneminen liikkeelle lähdettäessä ole aikamoinen riskitekijä kolari tilanteessa? Yleensä kolarin jälkeen ovet on muutenkin vaikea avata mutta jos ovet ovat lukossa on katon rälläköinti todennäköisesti ainoa vaihtoehto saada kyytiläiset ulos ja siinä kuluu kallisarvoisia kymmenminuuttisia
No mulle tuli heti sama mieleen. Vai onkohan tässä ajateltu sitä että estetään mm neekereiden ja narkkareiden sisäänpääsy liikennevaloissa odotellessa? Tällä itse voisin perustella tuota ratkaisua :) Tosin ei omakohtaisia kokemuksia mutta toisinaan siinä ympärillä saattaa kaikenlaista sakkia hengailla mitä millonkin mielessään.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ameriikan autoissa tuo ovien lukinta on ihan vakiokamaa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Test brake lights käynnistyksen yhteydessä on normaalia
Mulla ilmoittaa vaan, että Test OK tai jotain vastaavaa. Mulla ei ainakaan tule mitään jarrutekstejä, vaikka onkin SID2. Onkohan joku vuosimallikohtainen juttu?
9-3 LPT
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 22:21

Viesti Kirjoittaja 9-3 LPT »

Mulla ilmoittaa vaan, että Test OK tai jotain vastaavaa. Mulla ei ainakaan tule mitään jarrutekstejä, vaikka onkin SID2. Onkohan joku vuosimallikohtainen juttu?
Samanlailla tekee munkin auto. Ei tule mitään test brake lights tekstiä. Piti oikein parina aamuna kokeilla, kun lähdin töihin.
Mun auto kanssa 01 mallia, eli liekö näissä muutettu SID2:n toimintaa?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulla on muuten SID1 vaikka SE-malli, näin ulukomailla. Pyytelee brake lightsiä.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: TEST BRAKE LIGHTS???

Viesti Kirjoittaja Svc »

tk60382 kirjoitti:Onko normaalia, että 2000 vuoden Saab 93:n ajotietokone antaa aina käynnistettäessä ilmoituksen "TEST BRAKE LIGHTS"? Ilmoitus häviää, kun polkaisee kerran jarrupoljinta. Jarruvaloissa ei ole vikkaa.
Normaali Saksassa vaadittu ominaisuus jo -80 luvun lopulla. Ilmeisesti ei kannata enää poistaa pieniä markkina-alueita varten.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Mulla ei ole koskaan tullut moista ilmoa. Rikkinäisen polttimon kyllä kertoo SID2.
Edelleen sitä mieltä, että TECH:llä saa pois jos alkaa häiritsemään.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Kyllä se ihan normaalia taitaa olla...Molemmis saaabeis tähän mennessä on tuota tekstiä tarjonnut aina käynnistäessä :)
Saab93
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 16:25
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Saab93 »

HÖH!!! Miks mun auto ei ilmoita mitään????? :D
Saab 93 205Hp Jenkkimalli!!!!!
*MYYNNISSÄ*
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Saab93 kirjoitti:HÖH!!! Miks mun auto ei ilmoita mitään????? :D
Starttaat varmaan auton aina jarru pohjassa? :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Monien Saabien omistajat ovat pyytäneet poistamaan ton jarruvalotestin huollon yhteydessä (kysyin asiasta kun vaimokkeen 9-3 oli Länsiautossa huollossa)

Meidän perhepiirissä pari tonnaria ja just toi 9-3 tekee jarruvalotestiä joka käynnistyksen yhteydessä.

Mun tonnarissa tuli jopa nyt syksyllä havaittua että valotesti oikeasti toimii :D
Yleensä mun autoista on noissa kaksilankaisissa takavalopolttimoissa ajanmittaan hajonnut se 5w "ajovalonlanka" kun se kerran palaakin koko ajan. Ja noissa vikaantuneissa polttimoissa on se 21w jarruvalolanka toiminut.
Nyt kävi ekaa kertaa niin että tonnarini ei sammuttanut valovirhettä piktogramista jarrua polkaisemalla. (tonnarissa ei ole tekstinäyttöä kuten 9-3 ja 9-5:ssä)
Näytti valovirhettä takavaloissa ja kävin katsomassa takavaloja, mutta kaikki neljä takavaloa paloivat 8O Vasta kun kokeilin jarruvalojen toimintaa niin syyllinen löytyi. Se tosiaan mittaa molempia lankoja siinä polttimossa 8)

Oon tainnu jarrutella vähän liikaa viimeaikoina kun jarruvalonlanka palaa poikki :oops:
vi[[e
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Su Loka 08, 2006 15:51
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Re: TEST BRAKE LIGHTS???

Viesti Kirjoittaja vi[[e »

Tiukkoja korjaus vinkkejä keltään kun ajotietokone näyttää BRAKE LIGHT FAILURE ja vasen takajarru polttaa koko ajan 21w lankavaloja vaikka vaihdoin molemmat polttimot ehjiin? Sulake myöskin ehjä.
9-3 Se coupe 2.0i Vm. -99
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

9-5T kirjoitti:
2,3T sport kirjoitti:Nyt kävi ekaa kertaa niin että tonnarini ei sammuttanut valovirhettä piktogramista jarrua polkaisemalla. (tonnarissa ei ole tekstinäyttöä kuten 9-3 ja 9-5:ssä)
Näytti valovirhettä takavaloissa ja kävin katsomassa takavaloja, mutta kaikki neljä takavaloa paloivat 8O Vasta kun kokeilin jarruvalojen toimintaa niin syyllinen löytyi.
Eikö jarruvalon vikaa näytettykään tonnarissa vain jarrua painaessa ei painamatta. Voin muistaa väärin mutta hiukan epäilen.
Kyllä tuo jarruvalovika jää palamaan, näin ainakin omassa vm -96 tonnarissa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: TEST BRAKE LIGHTS???

Viesti Kirjoittaja meverkko »

vi[[e kirjoitti:Tiukkoja korjaus vinkkejä keltään kun ajotietokone näyttää BRAKE LIGHT FAILURE ja vasen takajarru polttaa koko ajan 21w lankavaloja vaikka vaihdoin molemmat polttimot ehjiin? Sulake myöskin ehjä.
Polttimo väärin päin?
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Vastaa Viestiin