Jarrusatula- asiaa, kiire!
Jarrusatula- asiaa, kiire!
Takajarrupalojen vaihto- operaatio muuttui pykälää vaikeammaksi, kun männät olivat lähestulkoon hitsautuneet jarrusylinteriin kiinni. Ei liikkuneet, aivan ruosteessa ja tiivisteet riekaleina.. Molemmilla puolilla sama juttu. Nyt kiire saada ilmeisesti sitten koko satula(t), mutta mistä ja mitä kysytään ja mitä maksaa? On tuplasylinteriä, B- vectran, C- vectran, NG900: sen satulaa. Mikä käy? Apuja kaivataan, kun tekijä on maisemissa vain rajoitetun ajan ja arki muuttuu, jos ei mahdottomaksi, niin huomattavan vaikeaksi. Motonet, AD, A- tarvike? Hämeenlinnassa.
Re: Jarrusatula- asiaa, kiire!
Löytyykö hämeenlinnasta AutoVaraosaKeskusta? Purkuautosta samanlaiset satulat halvalla. Jossei löydy, niin tampereelta ainakin löytyy ks.liike ja itse juuri hain yhden osan sieltä ysikolmoseen joita löyty 4kpl purettuna. Äkkiähän hmlstä pyyhkäsee trelle ja takasin
Re: Jarrusatula- asiaa, kiire!
Biltemasta 64€ uudet satulat alle ja meno jatkuu.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Jarrusatula- asiaa, kiire!
Mitenkäs Motonet, mitä satulaa kysyn?
Re: Jarrusatula- asiaa, kiire!
Motonetin luettelossa ei jostain syystä 2002 malliin näyttäisi olevan, mutta eikös siellä ole samat jarrut kuin 98 ja 99? Joku viisaampi voi vahvistaa ennenkuin ostat.
http://kauppa.motonet.fi/motonet/render ... 99&year=-1
Melkein tuplasti kalliimmat tosin ja käsittääkseni uudelleenkasatut.
http://kauppa.motonet.fi/motonet/render ... 99&year=-1
Melkein tuplasti kalliimmat tosin ja käsittääkseni uudelleenkasatut.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
-
- "Turbo"
- Viestit: 220
- Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
- Paikkakunta: Oulu
Re: Jarrusatula- asiaa, kiire!
Mulla on bilteman satula takana, näkyy olevan sama tuotenumero ng900 ja og 9-3. Ei oo hinnalla pilattu 64 egua.
XC70 D5 -11
Re: Jarrusatula- asiaa, kiire!
Ääni Bilteman takasatuloille.
Kahden käyttövuoden jälkeen ovat vielä varsin herkässä kunnossa, kun tarkistin mäntien liikkuvuuden.
Päädyin aikanaan vaihtamaan satulat juurikin tuon houkuttelevan hinnan takia - vaihtoehtona olisi ollut työläs vanhojen kunnostaminen korjaussarjaa käyttäen.
Etusatulatkin olisin vaihtanut, mutta niissä oli epäsopiva liitos jarruletkuun - jopa Biltemassa myytävään varaosaletkuun
Kahden käyttövuoden jälkeen ovat vielä varsin herkässä kunnossa, kun tarkistin mäntien liikkuvuuden.
Päädyin aikanaan vaihtamaan satulat juurikin tuon houkuttelevan hinnan takia - vaihtoehtona olisi ollut työläs vanhojen kunnostaminen korjaussarjaa käyttäen.
Etusatulatkin olisin vaihtanut, mutta niissä oli epäsopiva liitos jarruletkuun - jopa Biltemassa myytävään varaosaletkuun
Saabiton Saabisti
Re: Jarrusatula- asiaa, kiire!
Ja bilissatulathan ovat tosiaan uusia, vs. motonet vanhoista kunnostetut.
Re: Jarrusatula- asiaa, kiire!
Biltemaan soittelin, kertoivat ettei tuohon mun vuosimalliin olisi satulaa ollenkaan tarjolla, mutta OG9-3 vuosimalliin 98-99 taas saa. Onko sama satula kyseessä? Kenties jollain antaa vaikka varaosanumeroa?
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: Jarrusatula- asiaa, kiire!
Juu, Biltsun listassa vuosimalli on toi mainitsemasi, mutta ihan samaa tavaraa ainakin oman -01:n kanssa...
Saabiton Saabisti
Re: Jarrusatula- asiaa, kiire!
Kiitoksia neuvoista. Ja nyt vielä levytkin vois vaihtaa samaan tien. Pitääkö kajota siihen käsijarrumekanismiin, jos levyt vaihtaa?
Re: Jarrusatula- asiaa, kiire!
Levyä irroittaessa säädät tarvittaessa seisontajarrun kenkiä etäämmälle ja uuden levyn kanssa suoritat/tarkistat seisontajarrun kenkien perussäädön.
Seisontajarrun kenkiä säädetään pyörittämällä hammastettua säätörullaa talttapääruuvarin kärjellä jarrulevyn "pyöräkehältä" löytyvästä aukosta ("pyöränpultin reikä ilman kierrettä"). Säätömekanismi löytyy pyörittämällä jarrulevyä niin, että säätöaukko on noin kello kuudessa.
Säätämisestä lisää: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&p=185669 (ketjun 4. viesti a'la Hook)
Seisontajarrun kenkiä säädetään pyörittämällä hammastettua säätörullaa talttapääruuvarin kärjellä jarrulevyn "pyöräkehältä" löytyvästä aukosta ("pyöränpultin reikä ilman kierrettä"). Säätömekanismi löytyy pyörittämällä jarrulevyä niin, että säätöaukko on noin kello kuudessa.
Säätämisestä lisää: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&p=185669 (ketjun 4. viesti a'la Hook)
Saabiton Saabisti
Re: Jarrusatula- asiaa, kiire!
Vielä jos saisi pyytää neuvoja/linkkiä topicciin jarrujen ilmauksesta. Kiittää ja kumartaa.